O novo presidente da comisión de accidentes rexeita reabrir a investigación do Alvia
O Congreso avala a Montes Ponce de León, que defende a independencia da CIAF e non suma o apoio de PSOE nin Podemos.
O candidato do Goberno para presidir a Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF), Fernando Montes Ponce de León, cre que a investigación do accidente do tren Alvia se fixo "con absoluta independencia" e, por tanto, rexeitou a conveniencia de reabrila.
"Son técnico, e son así de claro: A miña contestación é non", manifestou Montes ante as preguntas dos deputados Alexandra Fernández (En Marea) e de Joan Baldoví (Compromís) tras a comparecencia na Comisión de Fomento do candidato, que conseguiu o aval do Congreso para presidir a CIAF.
Montes defendeu que o ditame da CIAF sobre o accidente de Angrois de xullo de 2013, no que faleceron 80 persoas e máis dun centenar resultaron feridas. "É un informe técnico, que achega solucións que se están implementando neste momento, que mellora o sistema ferroviario e que se fixo con absoluta independencia", aseverou.
DEFENDE A XESTIÓN DE FOMENTO
Así mesmo, avalou as actuacións desenvolvidas por Adif e Renfe respecto diso. "As medidas que se tomaron e os procedementos foron os correctos", dixo, e xustificou que o mapa ferroviario conta con entre 250 e 300 curvas de similar risco á do accidente de Santiago, polas que cada ano pasan uns cen millóns de trens.
Estes tramos, segundo asegurou, "non teñen risco en si, se non se pasa a máis velocidade da que se debe pasar". "Sempre que se supera a máis dun 50% de velocidade existen problemas de descarrilo", abundou.
A investigación sobre Angrois centrou gran parte das réplicas á comparecencia de Montes, pois En Marea e Compromís levaron á comisión as dúbidas sobre a independencia sobre a investigación que tivo lugar tras o accidente, cuestionada mesmo pola Axencia Ferroviaria Europea. Así mesmo, cuestionaron a independencia da CIAF se os seus membros son nomeados e revogados polo ministerio de Fomento.
A deputada galega Alexandra Fernández criticou que antes de que Montes fose vogal na CIAF non valorase as críticas de peritos independentes sobre a falta de análise de risco e cre que a recente imputación do director de Seguridade de Adif na instrución xudicial da causa por homicidios e lesións é unha razón máis para volver investigar.
"NON FAGA CASOS A MINISTROS NIN GRUPOS DE INTERESE"
O Partido Popular pediu a Montes "que faga o que crea conveniente e non faga caso a ministros ou a grupos de interese". O seu deputado, Miguel Barrachina, ironizou sobre as alusións á independencia cando "dous grupos ordenaron reabrir unha comisión de investigación".
Por parte do PSOE, o seu portavoz César Ramos tachou de "moi atrevida" a decisión de apoiar ou vetar o nomeamento de Montes, pois supoñería valorar condicións técnicas do candidato, xustificando así a súa abstención, e valorou positivamente que non teña "ataduras nin con Renfe nin con Adif".
Ramos dixo que Montes conta coa "capacidade técnica" para presidir a CIAF e pediulle que actúe con rigorosidade, obxectividade, sensibilidade, e "que prime a detección das causas por encima dos culpables", pois, dixo, os políticos nestas comisións "ás veces xogan a ser enxeñeiros e despois xuíces".
PP, CS E PNV APOIAN AO CANDIDATO; O PSOE ABSTENSE
Tras a comparecencia de Montes, que defendeu a súa experiencia na sinalización ferroviaria e o seu papel en proxectos nas liñas de Metro de Madrid e Londres, a Comisión avaliou positivamente a conveniencia da súa candidatura para presidir a CIAF.
Así, o PP, Ciudadanos e PNV apoiaron a candidatura, mentres que o PSOE decidiu absterse. Unidos Podemos-En Comú-En Marea e Compromís votaron en contra.
Escribe o teu comentario