Responde a denominación do título deste articulo a como os xihadistas do Estado Islámico consideran os seus combatentes (fighters) no estranxeiro (foreign). Os FF son 'soldados' que, aínda non pertencendo xeograficamente aos países nos que se creou o Califato islámico, decidiron non só afiliarse ao dito Estado autoconstitutido con enclaves de Iraq e Siria (ISIS ou Estado Islámico de Iraq e Siria, polas súas siglas en inglés), senón que están dispostos a loitar pola súa supervivencia e expansión utilizando os métodos de guerra que estean ao seu alcance, e recibindo ordes da dirixencia relixiosa e política musulmá sunita a cuxa fronte está o Califa, Abu Bakr Al-Baghdadi.
Os responsables da carnicería terrorista das Ramblas foron/son 'foreign fighters'. A súa capacidade para matar e sementar o terror xa quedara amplamente demostrada noutras accións efectuadas en Europa nos últimos meses (lembren os atentados de Niza, Berlín, Londres, Manchester ou Estocolmo). Os FF pertencen ao Daesh, a cal é outra expresión do acrónimo árabe formada polas mesmas palabras que compoñen ISIS; é dicir, 'Al-dawla al-islâmiyya fi l-'Irâq wa l-shâm'. Resulta, con todo, que dependendo de como se conxugue, esta palabra tamén pode significar "algo que esmagar ou pisar", "intolerante" ou "o que sementa a discordia?". As tres acepcións irritan e son rexeitadas polos militantes xihadistas.
Das diversas arestas que envolven os sucesos de Barcelona, tres son aqueles que reclaman as breves reflexións deste artigo. A primeira, e como non podía ser menos, incumbe ás forzas de seguridade e intelixencia, primeiros actores principais en previr e reprimir as accións violentas dos terroristas xihadistas. A poucas semanas para a celebración do referendo convocado unilateralmente pol
Na loita antiterrorista, e nun país cando menos federalizante como España, cabería esperar un fortalecemento de instancias horizontais como
Tal enfoque alimenta non só a quen fai uso e abuso das redes sociais cos seuss bulos e sofismas, senón tamén a aqueles académicos e profesionais do intelecto que aventuran a hipótese de que o Estado español tería 'escondido' información relevante para a comisión dun posible atentando, o cal se consumou na tarde do 17 de agosto. Suxírese, en base a tales suposicións, que o Estado español aproveitou tal situación para deixar 'empantanado' o proceso de autodeterminación auspiciado polo os nacionalistas secesionistas cataláns.
A rabia e o odio cara a todo o español que trasluce en tales paranoias é un desolador contrapunto á unidade demostrada espontaneamente polos barceloneses, cataláns e españois de todas as ideoloxías e sensibilidades que se manifestaron nas rúas de
Pero non é menos certo, como nos lembraba Antonio Elorza recentemente, que os xihadistas terroristas son musulmáns e que existe un ditame coránico de que un crente nunca testificará contra outro. E de que o Corán, as sentenzas, as biografías de Mahoma ofrecen a inequívoca dobre fundamentación da xihad como mediación necesaria ata que o islam impere universalmente (2,193) e da esixencia de aterrorizar polas armas os inimigos de Alá (8, 60).
É por iso que os musulmáns que acoden a vivir en Europa confrontan un dilema que para algúns deles puidese ser insoluble: Por que aqueles que poden saber das derivas terroristas dos seus correlixionarios non os denuncian? Antepoñen a súa pertenza primaria a unha relixión común á súa lealdade á sociedade europea onde viven? A colaboración dos musulmáns coas forzas policiais e de seguridade é crucial para previr atentados devastadores como o de Barcelona. Á súa disposición están web, apps e o teléfono 900 822 066 de denuncias anónimo e confidencial.
En terceiro lugar convén facer unha complementaria precisión á estendida apreciación de que o fanatismo relixioso, e a súa excrecencia terrorista, non son máis que os efectos das fracturas de desigualdade e poder que separan a occidentais e musulmáns. Non poucos territorios onde se asentaban estes últimos foron colonizados polos europeos no pasado. Asúmese banalmente que o que agora sucede nas democracias europeas é directa consecuencia das súas pretéritas prácticas de dominación imperialista. Non deberiamos sorprendernos -deslízanse en tales comentarios estructuralistas- que agora toque penar aos europeos polos seus erros sistémicos do pasado.
Quizá tamén sería bo reflexionar sobre a sociodicea, ou a explicación e xustificación social do mal, tema abordado por un dos nosos máis preclaros sociólogos, Salvador Giner. O pensador catalán fainos observar que a razón é unha instancia que non está, necesariamente, por encima da realidade. Así, a monótona repetición da ideoloxía do 'dano necesario' extremo impúxose en cantos movementos políticos quixeron impoñer a súa razón, como é agora o caso do xihadismo terrorista. Esa é a principal guía operativa dos FF, ou combatentes no estranxeiro do Estado Islámico.
Escribe o teu comentario