Adif recorre a imputación do seu ex xefe de seguridade polo accidente do Alvia

O presidente do organismo di que o fai porque é a súa "obriga".


|

Comisioninvestigacionangrois 1


O presidente de Adif, Juan Bravo, afirmou este xoves que este organismo recorreu o auto de imputación de Andrés Cortabitarte, ex director de seguridade do administrador de infraestruturas ferroviarias, no procedemento polo accidente do Alvia ocorrido en xullo de 2013 en Santiago, porque era a súa "obrigación".


En declaracións aos medios durante un acto celebrado na estación do AVE de Vigo, Juan Bravo lembrou que Cortabitarte é "traballador de Adif" e que foi "responsable de seguridade no momento previo ao accidente". "Desde Adif recorremos o auto porque entendemos que era nosa obrigación", esgrimiu.


A defensa do ex director de seguridade na circulación presentou o recurso de apelación o pasado martes ante o Xulgado de Instrución número 3 de Santiago, para que se remitise á Audiencia Provincial da Coruña.


No escrito, ao que tivo acceso Europa Press, o letrado pide a revogación do auto do 10 de marzo no que o xuíz ampliou as responsabilidades do accidente (máis aló do maquinista), e solicita que se suspenda a declaración do investigado prevista para o 4 de abril, en tanto a Audiencia Provincial non se pronuncie con respecto ao recurso.


INVESTIGADO


O xuíz determinaba no seu auto a condición de investigado de Andrés Cortabitarte por 80 supostos delitos de homicidio e 144 de lesións, ao ver indicios na súa actuación pola ausencia dunha análise de riscos que levaría a adoptar medidas que reducisen o perigo da curva de Angrois.


A defensa, no seu recurso, argumentou, entre outras cousas, que "non é Adif quen autoriza a posta en servizo dunha liña, senón a Dirección Xeral de Ferrocarrís do Ministerio de Fomento", e engadiu que "non corresponde á Dirección de Seguridade na Circulación realizar unha avaliación integral dos riscos nin ostentar a responsabilidade global da xestión da seguridade".


NOVA INVESTIGACIÓN TÉCNICA


Ciudadanos pola súa banda, reclamou este xoves unha nova investigación técnica sobre o accidente de tren e, ademais, que se garanta a independencia dos órganos responsables da seguridade ferroviaria.


A través dunha proposición non de lei rexistrada este xoves no Congreso dos Deputados, Cs propón que a Cámara inste o Goberno a promover o desenvolvemento dunha nova investigación técnica da Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) sobre o accidente do tren Alvia 04155, seguindo así as recomendacións da Axencia Ferroviaria da Unión Europea.


A formación laranxa sinala que as vítimas do accidente, os familiares e as diversas plataformas consideran que a anterior investigación non cumpriu requisitos como a transparencia do proceso ou a audiencia de todas as partes afectadas.


Desde o seu punto de vista, a nova investigación débese realizar "en paralelo ao proceso xudicial, sen esperar á súa finalización e de maneira independente a este". Así mesmo, pide que nela participen membros da Axencia Ferroviaria da Unión Europea.


RENOVACIÓN DOS VOGAIS DA CIAF


Doutra banda, a iniciativa lexislativa expón que a Axencia Estatal de Seguridade Ferroviaria (AESF) adquira o rango de autoridade administrativa independente de ámbito estatal, reforzando as súas funcións como autoridade responsable da ordenación e supervisión da seguridade de todos os elementos do sistema ferroviario.


Igualmente, Cs solicita a renovación inmediata de todos os vogais de CIAF, "asegurando que a selección dos seus membros responda aos principios de mérito, coñecemento, experiencia, independencia e imparcialidade", a fin de dar resposta definitiva ás obxeccións sobre a súa independencia expostas pola Axencia Ferroviaria da Unión Europea.


Para garantir a súa plena independencia funcional, propón que a CIAF se integre na nova autoridade administrativa independente responsable da seguridade ferroviaria que se constitúa.


A proposición non de lei tamén busca instar o Goberno a encomendar con carácter urxente ao Consello de Estado a elaboración dun informe para "determinar a responsabilidade patrimonial do Estado por causa de neglixencia culpable nas actuacións que constitúan falta de prevención, mitigación e/ou causa propiciatoria" do accidente de Angrois acometidas baixo responsabilidade do Ministerio de Fomento, das súas entidades públicas dependentes ou dos seus altos cargos representativos.


REPARACIÓN E DIGNIFICACIÓN DAS VÍTIMAS


Por último, solicita ao Executivo que adopte "todas as medidas que sexan necesarias para a reparación e dignificación" das vítimas e dos seus familiares, prestándolles recoñecemento e apoio institucional e declarando o seu compromiso de asumir a responsabilidade patrimonial do Estado que no seu caso puidese determinarse no informe do Consello de Estado.


En declaracións aos xornalistas tras rexistrar a iniciativa, o portavoz de Cs na Comisión de Fomento, Fernando Navarro, incidiu na importancia do recoñecemento ás vítimas, que "non se senten ben tratadas". "E cremos que con razón", engadiu.


NON DEIXAR QUE "SE PECHE EN FALSO"


Respecto da nova investigación técnica sobre o accidente que reclama o seu partido, afirmou que para que sexa independente é fundamental que os organismos responsables non dependan do Ministerio de Fomento. "Non podemos deixar que isto se peche en falso", recalcou.


Neste sentido, Cidadáns mantén na súa iniciativa que "un suceso tan grave" como o ocorrido en Angrois en 2013, no que morreron 80 persoas, "non pode nin debe quedar no esquecemento das institucións públicas e dos responsables políticos", senón que se debe "indagar en todas as causas e responsabilidades penais e políticas que puidesen derivarse do devandito accidente ferroviario".


Sobre a posibilidade de pedir outra comisión de investigación parlamentaria sobre o accidente do Alvia, despois de que o Pleno do Congreso tombase unha proposta nese sentido en abril de 2016, Navarro dixo que Cs agora expón unha investigación técnica pero que están "abertos a outras iniciativas". Na anterior ocasión, o partido de Albert Rivera apoiou a creación desa comisión, que foi rexeitada por PP e PSOE.

relacionada O novo presidente da comisión de accidentes rexeita reabrir a investigación do Alvia
relacionada O ex-xefe de Adif pide pospoñer a súa declaración por motivos médicos
relacionada O xuíz do caso Alvia atribúe ao xefe de seguridade de Adif os delitos de homicidio

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE