A plataforma de vítimas de Angrois pide que se inicie a comisión de investigación sobre o sinistro

|

Angroisfloresalvia


A plataforma de vítimas do Alvia accidentado no barrio compostelán de Angrois en xullo de 2013 rexistrou este luns no Congreso unha carta dirixida á presidenta da Cámara, Ana Pastor, urxíndolle a constituír xa a comisión de investigación sobre o sinistro que o pleno acordou crear o pasado 28 de setembro. O presidente da asociación, Jesús Domínguez, remitiu unha misiva similar, coa mesma petición, ao resto de membros da Mesa do Congreso.


Na misiva que os afectados dirixen a Pastor tamén solicitan unha reunión a presidenta de o Congreso para que lles explique en persoa os motivos polos que, catro meses despois de acordarse polo pleno, non se iniciou a investigación e os grupos nin sequera pactaron quen integrarán a mesa da comisión. Ese acordo sobre a Presidencia e o resto de membros é o primeiro paso para poder constituír a comisión, pero ata a data os grupos parlamentarios foron incapaces de articular unha proposta. PP e PSOE pensaran en que a presidise un membro de Cidadáns, pero ante a súa negativa, tentárono primeiro co PNV e despois co deputado de Foro Asturias, Isidro Martínez Oblanca. Ata a data, ninguén quixo asumir esta tarefa.


Nas súas cartas, as vítimas contrastan o atraso no arranque desta investigación (sobre un accidente que custou a vida a 80 persoas e no que 144 resultaron feridas) coa celeridade coa que, ao seu xuízo, botou a andar a nova comisión de avaliación e modernización do estado autonómico, que tivo a súa primeira reunión só dous meses despois de que o pleno dese o visto e prace á súa creación.


PASTOR, A PRIMEIRA INTERESADA

De feito, na carta a Pastor, as vítimas avánzanlle que queren vela para facerlle entrega de certa "información sensible e relevante" para que a faga chegar "ao xuíz ou a quen considere oportuno". E é que, no seu texto, reproducen varias declaracións que fixo Pastor no seu momento e recalcan que están convencidos de que ela "é a primeira interesada" en que se aclaren determinados aspectos do sinistro aos que, subliñan, "comprometeuse" en agosto de 2013 cando tivo lugar o descarrilamento e ela era ministra de Fomento.


Neste sentido, pregúntanse como é posible que, mentres Pastor aseguraba que os técnicos de Adif e de Renfe estaban "a colaborar permanentemente" co xulgado que leva o caso, os dous instrutores apercibiron a estas dúas empresas dependentes de Fomento precisamente pola súa "falta de colaboración coa xustiza".


Tamén engaden que a Axencia Ferroviaria Europea concluíu "nun durísimo informe" que a investigación que fixo a comisión de investigación de accidentes ferroviarios (CIAF) "non foi independente" e que non se abordaron "cáusalas raíz" do sinistro, en concreto as que afectan a Adif e Renfe. E todo iso, relatan, despois de que Pastor resaltase a "total independencia" dese organismo, adscrito ao seu ministerio.


"Claro que hai que chegar a que se saiba toda a verdade, e todos temos un papel niso", asegurou Pastor no seu día, segundo lémbralle a asociación de afectados na carta. Por iso a agora presidenta do Congreso pediu que se lle fixese chegar calquera información que axudase a esclarecer o sucedido. Agora, as vítimas tómanlle a palabra e queren entregarlle esa "información sensible". "Non anada máis dor e sufrimento a todos os que estamos a esperar que cumpra co seu deber, a súa obrigación e as súas esperanzadoras palabras", conclúe a misiva.


Tamén en relación ao caso de Angrois, o xuíz que instrúe a causa ha arquivado a citación ao xefe de inspección da xerencia de Adif de seguridade na circulación do noroeste, JoséAntonio García Díez, xa que faleceu en 2015 despois de que prestase declaración en 2013. Alegou entón, xunto a dous subordinados, que, segundo a normativa, tanto o sistema de seguridade como a sinalización na zona eran as correctas. A instrución avanzará con sete investigados: o maquinista Francisco Garzón Amo, o exdirector de seguridade na circulación de Adif, Andrés Cortabitarte; o seu homólogo en Renfe, Antonio Lanchares; tres técnicos de Ineco e agora o xerente do administrador ferroviario de seguridade no noroeste.

relacionada ​O xuíz de Angrois cita como investigados a dous cargos máis de Adif
relacionada ​Un documento de Adif obrigaba a unha análise de risco independente no tramo de Angrois

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.
Cabecerarecomendadosgal 2
Cabeceraultimahora 2
Cabeceralomasleidogal 1


Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Condicións de uso Consello editorial
Powered by Bigpress