Rexeitada por terceira vez a comisión de investigación do Alvia no Parlamento
En Marea e BNG forzaron o sistema de voto secreto en urna para evidenciar a relevancia de cada deputado | O grupo do PPdeG votou en contra e o PSdeG abstívose.
A petición de creación dunha comisión de investigación sobre o accidente de Angrois foi rexeitada por terceira vez no Parlamento de Galicia tras a votación secreta en urna que forzaron os grupos propoñentes, En Marea e BNG, para evidenciar a relevancia do posicionamento de cada deputado.
Esta foi a primeira vez que se aborda esta demanda das vítimas do sinistro ferroviario nesta lexislatura, cando entrou en vigor a reforma da normativa parlamentaria que permite á oposición forzar unha comisión de investigación por lexislatura aínda sen contar coa maioría absoluta.
Para iso, era preciso que o pedisen as dúas quintas partes dos deputados (30), ao formar parte de forzas parlamentarias diferentes. Cos 14 da 'marea' e os seis do Bloque a favor, e tras a ratificación de que o PP (41) se opoñería, era ineludible que o PSdeG, con outros 14, ou polo menos parte do seu grupo, se sumase á reclamación para que saíse adiante.
O debate produciuse ao arranque da sesión plenaria, despois de que o vicepresidente da Xunta, Alfonso Rueda, en nome do presidente galego --ausente polo nacemento do seu fillo--, recibise durante uns 30 minutos a unha representación da plataforma de vítimas, que lle trasladaron as súas reivindicacións.
VOTO EN URNA
Con todo, a votación pospúxose ata a tarde, cando se repartiron as papeletas e se habilitou unha urna no hemiciclo. O número de votantes foi de 73: 39 en contra, 14 abstencións e 20 a favor, que coinciden cos deputados presentes do PP --faltaban o titular da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, e o conselleiro Francisco Conde--, o número de socialistas e os que suman entre En Marea e Bloque, respectivamente.
Tras establecer o presidente da Cámara, Miguel Santalices, que, en consecuencia, a constitución da comisión de investigación non procedía, asistentes na tribuna de invitados mostraron o seu malestar e foron desaloxados tras berros de "asasinos", "sinvergüenzas" e "ao cemiterio vai a miña filla".
"OCULTAMENTO"
Á primeira hora, no hemiciclo, o viceportavoz de En Marea, Antón Sánchez, censurou que PP e PSOE están "a lle faltar o respecto ás vítimas" ao considerar que "teñen moito que esconder" detrás do descarrilamento que ocasionou 80 mortes e máis dun centenar de feridos na curva da Grandeira o 24 de xullo de 2013.
Sánchez lamentou que "aquí non dimite ninguén" e encima os responsables "tápanse" entre si. "Non o fan aquí e non o fan en Madrid", denunciou, sobre a comisión de investigación, e antes de concluír avisando que "cada un" dos parlamentarios que votasen en contra son "responsables desta falta de respecto".
Pola súa banda, a portavoz do BNG na Cámara, Ana Pontón, subliñou que é "de xustiza" e "unha débeda" cos afectados que se abra esta comisión de investigación. "Que hai tan forte que teñen que ocultar?", preguntoulles a populares e socialistas.
Pontón viu unha "obrigación" en constituír esta comisión e "dar un paso adiante" para tratar de esclarecer as causas do descarrilamento, máis aló do descoido do maquinista. "Hoxe, antes de votar e apertar o botón vermello, pensen que votarían vostedes se fosen unha das 218 persoas que ían no Alvia", sentenciou ao termo da súa intervención.
"NON SERÍA ÚTIL"
Pola súa banda, o portavoz parlamentario do PSdeG, Xoaquín Fernández Leiceaga, considerou que "non sería útil" esta comisión de investigación no Parlamento de Galicia, e identificou que o "ámbito adecuado" sería o Congreso dos Deputados, ao ter "a competencia plena sobre estas cuestións" e "capacidade de esixir" a comparecencia de responsables técnicos, políticos e empresariais.
De novo no debate do Pazo do Hórreo, pola mañá, Leiceaga rexeitou, ademais, que a responsabilidade de crear unha comisión de investigación dependa do seu grupo. "É o PP quen ten a decisión. Non somos nós", destacou --en referencia a que a maioría absoluta dos populares pode facilitar a creación-- e reivindicou que os socialistas van ser "coherentes" con este asunto --a súa posición habitual en Galicia foi a da abstención--.
Así mesmo, mostrouse partidario de reabrir a investigación de carácter técnico "para poder coñecer (...) cales foron os elementos que produciron a concatenación de sucesos que deu lugar ao accidente", e así substituír o informe elaborado pola CIAF (comisión de investigación de accidentes ferroviarios), desacreditado pola Axencia Ferroviaria Europea.
NOVO INFORME TÉCNICO
O PP, a través do deputado Martín Fernández Prado, remarcou que o seu discurso é o mesmo na súa quenda, ao entender que o Parlamento galego "non é o foro adecuado" para a investigación.
Ademais, lanzou "por terceira vez" a proposta de realizar unha declaración institucional que demande a elaboración dun novo informe técnico "incontrovertido" sobre o descarrilamento --en substitución do da CIAF, que queda na responsabilidade do maquinista--.
A maiores, Fernández Prado chamou a "fuxir" de usos "demagóxicos e partidistas" da traxedia do Alvia, despois de trasladar a súa "solidariedade" á representación dos afectados que asistiron ao debate na tribuna de invitados.
Escribe o teu comentario