​Chega a era das plataformas dixitais de televisión

Pablo Rodríguez Canfranc
Economista

Xa se alzan voces que profetizan que o mundo no que viviremos tras a pandemia xa non será o mesmo. Con todo, en moitos casos a crise provocada polo COVID-19 non fixo máis que acelerar grandes tendencias que xa estaban en marcha. Un dos casos máis representativos disto é o da emerxencia dun novo modelo de lecer televisivo e o auxe das plataformas audiovisuais.


Ao longo da década que agora pechamos vimos como a chegada de novos axentes ao mercado televisivo español transformaron xa non só o panorama do tecido empresarial, senón tamén as regras do xogo. Internet acabou por afianzarse como o medio protagonista onde trasladouse a competencia, e, fronte aos modelos de ingresos baseados na publicidade e na loita pola audiencia, emerxeron outros diferentes baseados na subscrición.


O ano 2020 comezou cun taboleiro no que os grupos grandes nativos do sector da televisión -Atresmedia, Medisaset e RTVE- enfróntanse a unha competencia chegada doutros sectores, como Movistar+ (telecomunicacións), Netflix (aluguer de vídeo), HBO (televisión por cable) e Amazon (comercio electrónico). En marzo sumouse Disney+, cunha oferta centrada na súa propia produción, así como nos exitosos catálogos de Marvel e Star Wars. Nisto chegou a emerxencia sanitaria e vímonos obrigados a quedarnos na casa, practicamente dun día para outro. Desde entón, o consumo de audiovisual a través de plataformas dixitais disparouse, subliñando que esta forma de ofertar –cos seus distintos modelos de negocio- e consumir contidos vai ser a norma no futuro próximo.


Netflix é sen dúbida o paradigma do novo modelo televisivo. A plataforma de Reed Hastings gañou case 16 millóns de novos clientes no primeiro trimestre do ano en todo o mundo. A subscrición esta en a base dos seus ingresos dado que a súa oferta carece de publicidade. En España, practicamente todas as cadeas por streaming han incrementado o seu tráfico de forma espectacular durante as semanas nas que se impuxo o confinamento. O caso máis notable é o de HBO, cuxo tráfico creceu un 244% entre o 15 de marzo e o 9 de abril, seguida de preto pola web española para cinéfilos Filmin, que o fixo nun 235%. No mesmo período, o de Movistar + aumentou nun 209%, mentres que os de Netflix e Amazon Prime nun 186% e un 176%, respectivamente. Pola súa banda, a recentemente chegada Disney+ leva contabilizadas nun mes ao redor dun millón de descargas da súa aplicación no noso país.


Resulta lóxico pensar que, ao encerrar as nosas posibilidades de lecer entre catro paredes, envorquémonos sobre o consumo de series e películas para matar o exceso de tempo no fogar. Pero unha vez que acabe o confinamento poderemos comprobar que a posición das plataformas dixitais consolidouse entre os hábitos de consumo do noso país, lonxe de constituír algo anecdótico. Entramos na era da televisión dixital por internet.


Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Máis opinión
Opinadores

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress