Portugal, a piques de concluír a electrificación do tren que conecta con Galicia, mentres España segue sen facer os deberes
O goberno anunciou que a liña pasará a contar con dous trens tipo “Intercidades” entre Lisboa e Viana do Castelo."A modernización da 'Liña do Minho' avanza para a conclusión da electrificación entre Viana do Castelo e Valença do Minho", promete o Estado portugués, avanzando así en o compromiso asinado con España en 2015. Está por ver se a este lado da fronteira, onde os traballos van moito máis lentos, tamén se concreta a aposta política polo transporte público de calidade entre os dous estados.ADIF, A PASO LENTOAdif contratou esta primavera a electrificación de só cinco quilómetros entre Guillarei e Tui, tramo adxudicado a Telice e que non estará listo ata finais de ano, a pesar de que en principio prevíase que a conexión estivese 100% lista este verán.
Portugal estreou onte a electrificación do tramo entre Nine (Braga) e Viana do Castelo na súa 'Liña do Minho'. Con esta mellora, os lusos están a piques do seu parte do trato para conectar con Galicia, cunha electrificación que concluirá previsiblemente este ano. Pola contra, aínda non hai data para que España electrifique toda a súa vía que leva á fronteira. Este é un dos motivos polos que se está atrasando que os alemáns de Deutsche Bahn poidan competir con Renfe en Galicia a través de Arriva.
O Primeiro ministro de Portugal realiza viaxe inaugural tras a electrificación na liña do Minho entre Nine e Viana do Castelo
A electrificación é moi relevante, pois inflúe na competitividade de o que sería o primeiro tren privado Galicia-Portugal fronte ás viaxes por autoestrada. A compañía ferroviaria alemá Deutsche Bahn, a través da súa filial Arriva, xa logrou permiso da CNMC para operar catro trens entre A Coruña e O Porto.
O plan inicial de Arriva era empezar a prestar o servizo para mediados deste ano. Con todo, factores como os atrasos na conexión fronteiriza e a posta en venda da filial por parte do grupo alemán esta primavera han contribuído ao atraso da iniciativa empresarial. Ata dentro dun ano, como mínimo, non haberá compentencia Renfe-Arriva.
Arriva prevía paradas en A Coruña, Santiago de Compostela, Pontevedra, Vigo Guixar, Valença do Minho, Nine e Porto Campanha.
Entre Nine e Viana xa podería utilizar unha liña electrificada, grazas a a investimento de 16,5 millóns de euros ao longo de 44 quilómetros de vía. A aposta polo tren se vió referendada pola presenza na inaguración do primeiro ministro luso António Costa e o ministro das Infraestruturas, Pedro Nuno Santos. O goberno anunciou que a liña pasará a contar con dous trens tipo “Intercidades” entre Lisboa e Viana do Castelo.
"A modernización da 'Liña do Minho' avanza para a conclusión da electrificación entre Viana do Castelo e Valença do Minho", promete o Estado portugués, avanzando así en o compromiso asinado con España en 2015. Está por ver se a este lado da fronteira, onde os traballos van moito máis lentos, tamén se concreta a aposta política polo transporte público de calidade entre os dous estados.
ADIF, A PASO LENTO
Adif contratou esta primavera a electrificación de só cinco quilómetros entre Guillarei e Tui, tramo adxudicado a Telice e que non estará listo ata finais de ano, a pesar de que en principio prevíase que a conexión estivese 100% lista este verán. Non hai prazos concretos para completar o resto das obras necesarias, só o compromiso de investir 15 millóns ata 2025.
Completar a electrificación é imprescindible para un tren Galicia-Portugal competitiva fronte ao coche, que ademais permita a Arriva romper o monopolio de Renfe no Eixo Atántico. Vigo-O Porto poderíase facer nuns 90 minutos, xubilando por fin as vellas locomotoras diesel.
Escribe o teu comentario