Cantos coches eléctricos circularán en España en 2022?
ERC reclama un plan de impulso público que dure polo menos media década con axudas para vehículos e puntos de recarga.
Media década para cambiar a mobilidade.
ERC solicitou que se aprobe un plan plurianual, cunha dotación mínima de 20 millóns de euros, para incentivar a compra de vehículos eléctricos, con ata 7.000 euros por unidade, e a instalación de puntos de recarga como medida para fomentar a mobilidade eléctrica en España.
A formación política presentou esta proposta a través dunha emenda, non admitida a trámite no Senado, onde reclamaba que as axudas á adquisición de vehículos eléctricos se outorguen cada ano, en catro convocatorias trimestrais polo menos ata o 31 de decembro de 2022.
As ditas axudas consistirían nun incentivo directo á compra de vehículos eléctricos que sufrague o 25% do custo total destes (IVE incluído), ata unha cantidade máxima de 7.000 euros por vehículo. Así mesmo, ERC propón axudas á instalación de puntos de recarga de entre 1.000 e 500 euros, en función das características e a potencia.
ERC xustifica a súa petición como unha medida de concreción para o impulso do vehículo eléctrico e de fomento da mobilidade eléctrica, cuxos beneficios son moi "importantes" para a sociedade en canto a redución de emisións de gases de efecto invernadoiro, a mellora da calidade do aire e, por tanto, para a consecución dos obxectivos de redución de emisións contaminantes aos que España se comprometeu.
APARCADOIRO CON PUNTOS DE RECARGA
Pola súa banda, segundo o partido catalán, a Lei 40/2002 reguladora do contrato de aparcadoiro de vehículos deberá prever, a partir do 1 de xaneiro de 2019, un "mínimo obrigatorio" dun 15% de prazas de aparcadoiro con dotación de infraestrutura de recarga normal. Do mesmo xeito, os municipios de máis de 20.000 habitantes deberán contar tamén cun 5% de prazas de aparcadoiro con punto de recarga normal e con posibilidade de reserva preferente ou exclusiva para os vehículos eléctricos desde as 20.00 horas ata as 07.00 horas, co obxectivo de facilitar a carga nocturna.
Do seu lado, segundo ERC, os titulares de puntos de carga rápida deberían ter dereito a unha subvención que compense o 50% do custo do termo de potencia, da peaxe de acceso á rede de transporte e distribución e cargos na súa factura eléctrica para os puntos de recarga públicos cunha potencia contratada superior aos 40 quilowatts (kW), desde a entrada en vigor da presente Lei ata o 31 de decembro de 2020, sempre que o beneficiario cumpra coas condicións establecidas.
A METADE DO MOVALT, PARA COCHES ELÉCTRICOS
Preto da metade (49%) dos fondos cos que contaba o Plan Movalt, de incentivo á adquisición de vehículos impulsados con enerxías alternativas, foi parar a operacións de compra de modelos eléctricos e híbridos enchufables, mentres que só o 3% se destinou a modelos de gas licuado de petróleo (GLP).
O Plan Movalt, impulsado polo Ministerio de Enerxía, Turismo e Axenda Dixital, abriu o pasado 13 de decembro ás 10.00 horas a aplicación para o rexistro das operacións e en 24 horas esgotáronse os fondos.
Pola súa banda, os vehículos impulsados con gas natural comprimido (GNC) coparon o 48% das axudas do Movalt, con subvencións por importe de 10,12 millóns de euros.
Escribe o teu comentario