Nacido en Ourense en 1967. Estudou Maxisterio por Ciencias,especialista en Música. Licenciado en Ciencias Matemáticas especialidade de Estadística e Investigación Operativa na UNED.Postgrado de Experto Universitario en Modelización de Riscos en Entidades Financieiras.
Escrebo en varios diarios de Galiza, nalgúns co pseudónimo de José Luis Fernández Carnicero.
Mestre de Educación Musical no barrio do Couto, Ourense.
Membro da Sociedade cultural: O Liceo de Ourense.
Membro do Consello Escolar de Galiza e do Consello Escolar Municipal de Ourense.
Hoxe falareilles dun libro que, se Deus quere, presentaremos no Liceo de Ourense o 27 de novembro de 2025. Neste espazo, preservado do ruído mediático e templo da cultura galega, o debate teolóxico sérvese en bandexa de prata, con gran valentía. Nesta primeira edición en español, o autor, Jaime Fernández Garrido, utiliza a curiosa metáfora: «O Teito de Cristal». Estou convencido de que será un título esencial para moitas xeracións e un punto de partida para numerosos debates no marco do retorno aos textos bíblicos.
«O Teito de Cristal» é un deses libros que enganchan. Que non se poden deixar de ler. Nun estilo que poderiamos definir como un pseudoensayo pastoral, está repleto de denuncias do fracaso relixioso errático, que deixa a Deus ás portas das igrexas, chamando para poder entrar. Pero estas denuncias son berros de impotencia ante situacións reais que só Deus pode redirixir. Por iso, o autor, como bo pedagogo e viaxeiro incansable, recorre ás súas experiencias, incluíndo os erros que recoñece con humildade, e á obra de Lutero no século XVI, quen formulou 99 tese.
Non pretende ser o Lutero dos tempos modernos, pero di o que todos sabemos que sucede e que ninguén sabe expresar sen reabrir profundas feridas. Avanzando no tema, cabe destacar as teses 51, 53 e 55, pois defenden sen reservas a separación Igrexa-Estado, reivindican a importancia da oración e afirman con rotunda certeza que o Espírito de Deus é quen transforma ás persoas.
Non basta con non ser aceptado nunca pola Igrexa, ao que el denomina «cristianismo aparente». Nunha hora, outros autores foron censurados en artigos por dicir o mesmo e citar figuras intocables como John F. MacArthur e a súa organización, a Igrexa Comunidade da Graza, que ten moitas virtudes pero non está aberta a outras interpretacións, mesmo si son claramente complementarias. As actitudes totalitarias que abundan no libro de Jaime Fernández lévano a formular frases como: «A relixiosidade termina matando o Evanxeo; sepáranos de Deus, condúcenos ao fundamentalismo evanxélico, perdemos os nosos valores e lévanos a unha dobre vida, distanciándonos das persoas». Desta maneira, podemos resumir case por completo algúns dos capítulos centrais do libro.
#Basear no primeiro libro de Samuel, o autor denuncia que as tradicións e ídolos actuais (as nosas interpretacións das Escrituras segundo a nosa conveniencia) son hoxe máis importantes que a Biblia mesma. Un pastor ou un líder xamais pode ter autoridade para gobernar a vida de ninguén. Poida que a xente déixese gobernar por conveniencia, mesmo que dea diñeiro porque llo piden, pero iso non é o que atopamos na Palabra de Deus. Doutra banda, atopamos referencias a outros autores como Tozer, quen afirma: «Un hereje é aquel que elixe os versículos da Biblia nos que quere crer», ao que Jaime engade: «O pecado imperdoable nas igrexas é a insubordinación ao líder». Os capítulos están cheos de experiencias persoais e familiares. Un estilo particular que se repite case sempre en todas as súas publicacións e que termina con oracións abertas, a modo de epílogo de cada capítulo, o que constitúe un importante exercicio de reflexión.
O libro enteiro podería resumir nunha simple frase: Se non che entusiasma un Deus de amor que o deu todo por ti e non lle permites dirixir a túa vida, as relixións lograrán afastarche aínda máis del. Un libro que non poderás deixar de ler.
Escribe o teu comentario