"Satisfacción" no Eixo Atlántico pola futura ponte entre Tui e Valença e a expectativa de telo en 2030
Transportes envórcase coa conexión Vigo-O Porto coa ponte ferroviaria máis longo de España sobre o Miño, que supón "unha excelente noticia" porque manteñen os prazos entre 2030 e 2032.
A conexión entre Galicia e Portugal a través dunha rede de alta velocidade está cada vez máis preto de ser unha realidade. Aos poucos vanse tendendo pontes para que as cidades Vigo e O Porto poidan estar a unha hora de distancia e, de feito, as pontes tenderanse de maneira literal, pois o trazado inclúe unha nova ponte internacional sobre o río Miño que promete ser unha verdadeira proeza da enxeñaría coas súas máis de 4 quilómetros de laro.
O MÁIS LONGO DE ESPAÑA
Cos estudos preliminares xa en marcha ao carón e outro da fronteira, a ponte será o máis longo da súa clase do país. Con 4.324 metros o viaduto ferroviario conectará Tui e Valença ao leste do actual, segundo consta nos datos despois de que o Ministerio de Transportes licitase o estudo informativo entre O Porriño e a fronteira con Portugal, o tramo máis controvertido de todos xunto coa tan cacareada Saída Sur. No entanto, e a pesar das súas dimensións, será un pouco máis curto do proxectado nun primeiro momento.
España asumirá 2,5 quilómetros de construción, mentres que Portugal terá que facer os preto de 1,9 quilómetros restantes. A súa localización estará á altura da depuradora de Guillarei e queda por saber se o trazado no país luso irá á anigua estación da cidade amurallada a unha nova parada de alta velocidade.
"As TRES PARTES NAS QUE SE DIVIDE A LIÑA ESTÁN DESBLOQUEADAS"
Para o Eixo Atlántico estas informacións son "unha excelente noticia", pois, como viñan sinalando desde hai meses, de momento todo se está cumprindo segundo o previsto a pesar de "algúns atrasos" que, aínda que "si nos preocupan, especialmente na entrega do estudo informativo previo do primeiro tramo", a licitación deste segundo tramo e o trazado da ponte supón un impulso importante nas aspiracións do ente transfronteirizo, ideólogo da conexión entre Galicia e o Norte de Portugal.
"As tres partes nas que se divide a liña até Portugal están desbloqueadas", celebra o secretario xeral do Eixo, Xoán Vázquez Mao, que desde hai tempo reivindica o compromiso de Portugal con este proxecto, onde "leva xa tempo preparando todo, até Braga téñeno todo perfectamente orientado e están a facer as enxeñarías".
"Agora o que corresponde é monitorizar que os prazos de execución, tanto dos estudos, as enxeñarías...", recalca Vázquez Mao, que agora pon o foco en que non haxa atrasos "cando empece a obra" e cúmpranse as perspectivas de ter a obra finalizada para 2030 ou, como moi tarde, 2032, considerando que "poidan producir dous anos de decalaje neste tipo de obras".
A confianza do Eixo é que, "non máis aló de 2032", "poidamos ter unha comunicación entre A Coruña e Lisboa moderna e axeitada". Ao tempo, Vázquez Mao advertiu que no obxectivo está que a comunicación inclúa a Ferrol "porque os tramo Ferrol-Coruña e Coruña-Lugo son os que van máis atrasados dentro de Galicia".
Escribe o teu comentario