A produción de Stellantis Vigo cae lixeiramente aínda que segue sendo a primeira fábrica do grupo
O futuro da factoría galega segue sen confirmar porque a multinacional aínda non confirmou que modelos producirá, algo que si fixo con outras fábricas, por exemplo coa de Córdoba en Arxentina. Con todo, o tamaño da planta viguesa protéxea, en teoría, ante un hipotético peche.
A planta de Stellantis en Balaídos volveu a situar á cabeza das fábricas do grupo automobilístico en canto a volume de produción. A pesar dunha lixeira caída do 3% respecto ao ano pasado, superou de novo ao seu principal competidora, a planta brasileira de Betim, e mantivo unha vantaxe significativa sobre a factoría de Figueruelas, en Zaragoza.
Segundo datos adiantados hoxe por Faro de Vigo, Balaídos alcanzou unha produción total de 516.050 unidades, consolidar como a fábrica máis produtiva de Stellantis a nivel global. Este resultado débese en gran medida ao éxito comercial dalgúns dos modelos fabricados en Vigo, en particular as furgonetas, que son líderes de mercado en España e en boa parte de Europa.
Tradicionalmente, o gran rival de Balaídos está en Brasil. A planta de Betim, situada en Minas Gerais (Brasil), logrou ensamblar 468.672 vehículos, o que representa un aumento do 8% respecto ao ano anterior. Este crecemento responde á forte demanda de modelos populares como o Peugeot 208 no mercado suramericano.
Mentres tanto, a factoría de Figueruelas, situada en Zaragoza, ensambló un total de 144.050 vehículos. É unha cantidade moito máis modesta que a da planta galega, pero hai que ter en conta que a fábrica aragonesa pronto competirá a vantaxe de ter á beira a gigafactoría de baterías para coches eléctricos que Stellantis construirá xunto a un socio chinés.
No caso de Balaídos, a ausencia de novos modelos desde 2017 é unha preocupación. O ano pasado o grupo prometeu concretar que modelo substituirá ao Peugeot 2007, que ocupa unha das dúas liñas de produción viguesa e é un modelo maduro, non vai durar moito no mercado a pesar do seu último redeseño. Con todo -e a pesar das cuantiosas axudas concedidas polo Estado e a Xunta, Stellantis non confirmou o seu substituto.
Hai que ter en conta que 2024 foi un ano complicadísimo para Stellantis. Factores como a crise de semiconductores, os problemas loxísticos -que provocaron detencións da produción a pasada semana- e o lento despegamento do mercado do coche eléctrico han marcado un ano complicado para as fábricas de automóbiles a nivel global. A iso súmase a dimisión de Carlos Tavares como CEO de Stellantis, que xerou incerteza sobre o futuro do grupo.

Nos últimos meses o grupo confirmou que modelos producirán algunhas das súas fábricas. O último anuncio foi en Sudamérica. Stellantis anunciou un investimento de 385 millóns de dólares na súa planta de Córdoba (Arxentina) para desenvolver unha nova familia de vehículos e motores.
O primeiro modelo desta serie será un pick-up, a Fiat Titano, que se fabricará xunto ao Peugeot 208. Mentres tanto, Vigo, que en teoría é a xoia da coroa, segue esperando.
Escribe o teu comentario