A Xunta segue adiante co seu plan de transporte co conflito enquistado
Obrigará a a subrogación dos traballadores e limitará o número de concesións por empresa. A cuestión salarial separa ás partes.
A lei limitará o número de contratos para cada empresa.
O Goberno galego autorizou o inicio do procedemento de contratación das novas concesións para o transporte de viaxeiros por estrada --41 contratos--, no medio do conflito enquistado coa patronal e os sindicatos, en desacordo cun plan que, segundo defendeu o presidente, Alberto Núñez Feijóo, "blinda" a continuidade dos servizos e dos empregos no sector.
Para iso, destacou a relevancia de que o documento inclúa a cláusula de subrogación que dá "garantías aos cadros de persoal". Así, se unha nova adxudicataria non asumise os empregos da concesión previa, sería "unha causa específica para resolver o contrato".
Feijóo tamén recalcou que o plan introduce novidades importantes, como "limitar" o número de contratos que pode recibir un mesmo grupo empresarial. "Traballaremos para que quede garantida a supervivencia das pequenas empresas", salientou o xefe do Executivo, quen reiterou que a Xunta debe "cumprir a lei".
Este xoves, o presidente precisou que o Consello analizou un marco "xeral", do que faltan por puír "flocos". "Pero se o problema era o emprego, este queda garantido", sentenciou, á espera, precisamente, dun novo encontro entre as partes.
ACORDO DE SUBROGACIÓN
Sindicatos e patronal do transporte en Galicia chegaron este xoves a un acordo para incluír nos catro convenios provinciais un anexo relativo á subrogación do persoal, aínda que permanece pendente a cuestión salarial como punto de conflito no sector.
Nun contacto previo á reunión que as dúas partes manterán coa Xunta esta mesma tarde, logrouse este consenso, que implica estender o acordo de subrogación xa pechado na Coruña, Lugo e Pontevedra á provincia de Ourense.
Diso deu conta a Europa Press Beatriz Meilán, de UGT, quen criticou a falta de "seriedade" do Goberno galego no relativo aos flocos que quedaban pendentes no "principio de acordo" alcanzado sobre a subrogación do persoal para as novas concesións.
Como relatou, tras un elevado grao de consenso, restaban por perfilar algúns flocos que o Executivo autonómico ía remitir ás centrais nesta xornada, algo que aínda non sucedeu. "É desconcertante e pouco construtivo", lamentou.
Fontes da patronal apuntaron que este acordo, que afecta a calquera cambio de titularidade nas liñas, obriga ás empresas a determinar nos pregos a subrogación de traballadores para aplicala.
CUESTIÓN SALARIAL
Con todo, destacaron que a outra "gran pata" do conflito, a cuestión salarial, permanece "pendente" de pasos por parte da Xunta.
En concreto, os traballadores reclaman unha subida salarial lixeiramente superior ao IPC, algo ao que as empresas condicionan a que a Xunta aclare a "incerteza xerada" pola súa Plan de Transportes, abone "a débeda pendente do IPC" en transporte escolar "que data de 2013" e "actualice as tarifas do transporte", tamén sen actualizar desde o mesmo ano.
Escribe o teu comentario