As empresas de autobuses esixen tempo para elaborar un plan "serio e rigoroso"

|

Estacionautobuses


A Consellería de Infraestruturas pediu ás federacións que aglutinan ás empresas de autobús na comunidade galega que trasladen "suxestións" ao plan de reordenación de liñas, "a única alternativa viable e legal" para unha reconfiguración do mapa á que obriga a normativa europea.


Fronte a isto, con todo, Fegabús, Anetra e Transgacar (tres das catro federacións e as máis belixerantes contra o proxecto da Xunta por ser as máis afectadas pola primeira fase do plan) esixen aínda "máis tempo" para "reformulalo".


Desta forma concluíu, con poucos avances na negociación, a reunión entre ambas as partes este luns, que se prolongou durante unhas tres horas.


E é que a patronal (a representada polas tres mencionadas federacións) mantén a súa oferta de seguir prestando os servizos dunhas 500 liñas a partir de agosto, algo que, segundo reiterou nos últimos días a conselleira de Infraestruturas, Ethel Vázquez, non é posible por ser contrario á lei, ao renunciar aos contratos en datas pasadas.


A REUNIÓN


En declaracións aos medios de comunicación ao termo do encontro, Vázquez subliñou a "vontade de diálogo" e chamou a "sacar adiante co máximo consenso" o novo plan, que, segundo insiste, é "bo para Galicia", para os nenos, os veciños do rural, as pequenas e medianas empresas e "para garantir o emprego".


"Trasladamos que é a única alternativa legal e viable para garantir o transporte e o emprego e pedimos que nos fixesen propostas para construír xuntos o transporte sustentable para hoxe e para o futuro", expuxo a titular do departamento autonómico.


VÉSPERA DA FOLGA


En canto á cita cos sindicatos desta tarde, Ethel Vázquez defendeu estar "a traballar" para "evitar a folga" convocada de novo para este martes e mércores, xa que "ao final son incomodidades a todos os cidadáns". "Aínda que é un dereito sacro, o incumprimento dos servizos mínimos está a provocar incomodidades", advertiu.


Así, asegurou que hai un "camiño feito bastante avanzado no que respecta á subrogación", e sinalou que neste apartado "mellorouse" coas achegas dos sindicatos. Por iso, afirmou que cre que se poderá "avanzar na tarde de hoxe e traballar para que a folga se suspenda ou se desconvoque canto antes".


"AÍNDA MOI LONXE"


Pola súa banda, Fegabús, Anetra e Transgacar destacaron, unha vez concluída a reunión, que o consenso "está aínda moi lonxe", aínda que valoraron "avances nas negociacións".


Convencidos de que "a única saída viable para a administración ante o conflito causado polo seu plan de transporte público é aceptar" o seu "ofrecemento" e "manter todos os servizos despois de agosto", reivindicaron que desta maneira haberá "máis tempo" para "reformular" o proxecto.


As federacións insisten en que "ese camiño é completamente lícito", ao contrario do que expón o Executivo. "A conselleira pode ampliar por un ano máis o prazo que ela mesma fixou no próximo agosto como data de caducidade da obrigación imposta ás empresas para seguir atendendo as rutas mentres tramitaba e redactaba o dito plan", argumentan.


E engaden que, "en realidade, os estudos deste proxecto estaban programados para facerse nun prazo de entre 11 a 16 meses, dada a súa complexidade, polo que resulta bastante evidente --segundo inciden-- que nos menos de catro meses transcorridos desde a adxudicación do traballo a varias consultoras externas, é imposible elaborar un documento serio e rigoroso".


A xuízo destas empresas, "é fundamental o restablecemento dos contratos de transporte escolar resoltos unilateralmente pola consellería", aínda que esta fala de renuncias "expresas".


"Estes contratos estaban garantidos ata o ano 2020 e a Xunta decidiu extinguilos para diluír os servizos en liñas regulares, condenando a moitas compañías de mediano e pequeno tamaño a un futuro inexistente ou moi complexo", denuncian.


"PAPEL MOLLADO"


Por último, insisten en que están "de acordo" coa subrogación "xa acordada" coas centrais, pero din que o plan "ten que facela viable".


A súa redacción inicial, segundo aseguran, "nin a contempla nin a permite nunhas condicións razoables, dado que obriga a contratar só un persoal mínimo por horas e a salario base". Neste sentido, trasladaron á conselleira que "sen dotación económica suficiente, esa subrogación será papel mollado".

relacionada O conflito do transporte por estrada afronta este luns unha xornada clave

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress