Os afectados polas cláusulas chan poden reclamar desde hoxe

Ten que ser o consumidor o que tome a iniciativa para iniciar o proceso, un mecanismo que non anula a vía xudicial.


|

Viviendacomprapareja


Os consumidores poderán reclamar a partir de hoxe a devolución das cantidades indebidamente cobradas polas entidades financeiras en concepto de cláusulas chan pouco transparentes mediante o mecanismo que contempla o Real Decreto Lei aprobado o venres en Consello de Ministros.


En concreto, a nova norma establece unha vía extraxudicial para reclamar as cantidades cobradas de máis en concepto de cláusulas chan e dá tres meses aos bancos para chegar a un acordo co consumidor unha vez aceptada a solicitude. Se este non queda satisfeito coa oferta do banco, sempre terá aberta a vía xudicial.


Segundo o Real Decreto Lei, as entidades contan co prazo máximo dun mes desde hoxe para poñer en marcha as medidas necesarias para dar cumprimento a esta vía extraxudicial.


Ademais, os bancos deben garantir que o sistema é coñecido por todos os consumidores con cláusula chan nos seus contratos e o Real Decreto Lei obrígaas a publicitalo a través da súa páxina web e das sucursais bancarias.


O consumidor será o que tome a iniciativa para a apertura do proceso de reclamación, que poderá solicitar acudindo a unha sucursal bancaria. Calquera persoa física que asinase un contrato con cláusula chan --independentemente de se a hipoteca está cancelada ou viva-- poderá acollerse a este mecanismo sempre que se cumpran os requisitos xurídicos.


Unha vez que o cliente dirixe a reclamación á entidade, esta deberá remitirlle un cálculo da cantidade para devolver incluíndo os intereses ou, alternativamente, as razóns polas que considera que a reclamación non procede.


Se o banco cre que a reclamación do cliente non procede, deberá remitirlle un documento no que especifique cales son as razóns polas que se rexeita a súa solicitude.


No caso de que a entidade considere que a reclamación é oportuna, tras comunicarllo ao consumidor, este deberá decidir se está de acordo ou non. Se o está, a entidade realizará a devolución do efectivo nun prazo máximo de tres meses, aínda que tamén cabe a posibilidade de que a entidade e o cliente acorden outras medidas compensatorias alternativas, como a novación das condicións da hipoteca.


Nese caso, a aceptación por parte do cliente será manuscrita, tras ser informado debidamente o valor económico da medida alternativa.


Serán as entidades as que estuden se aceptan casos de hipotecados cos que xa chegasen a un acordo de modificación das condicións da hipoteca tras a sentenza do Tribunal Supremo de 2013 ou os daquelas persoas que xa pasasen polos tribunais e obtivesen unha resolución xurídica.


POSIBILIDADE DE ACUDIR Á XUSTIZA


Este procedemento non anula a vía xudicial. Así, no caso de que o cliente acuda aos tribunais e obteña unha sentenza economicamente mellor que o que lle propón o banco, a entidade será condenada a pagar as costas, pero se o cliente non pasou polo procedemento extraxudicial e nos xulgados o banco achándase, non terá que pagar costas.


O Real Decreto Lei tamén inclúe a creación dun órgano de seguimento, control e avaliación das reclamacións efectuadas que non terá competencia sancionadora, tan só velará por que a difusión que fagan as entidades do mecanismo sexa a adecuada, especialmente no caso de consumidores en situación de especial vulnerabilidade.


Neste órgano estarán representados, ademais das institucións, as asociacións de consumidores e os avogados, segundo informou o venres o ministro de Economía, Industria e Competitividade, Luís de Guindos.

relacionada Aínda hai bancos que continúan aplicando as cláusulas chan nas hipotecas
relacionada CLÁUSULAS CHAN: As devolucións faranse en efectivo ou a través de medidas compensatorias de mutuo acordo

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE