Os afectados polas cláusulas chan poden reclamar desde hoxe
Ten que ser o consumidor o que tome a iniciativa para iniciar o proceso, un mecanismo que non anula a vía xudicial.
Os consumidores poderán reclamar a partir de hoxe a devolución das cantidades indebidamente cobradas polas entidades financeiras en concepto de cláusulas chan pouco transparentes mediante o mecanismo que contempla o Real Decreto Lei aprobado o venres en Consello de Ministros.
En concreto, a nova norma establece unha vía extraxudicial para reclamar as cantidades cobradas de máis en concepto de cláusulas chan e dá tres meses aos bancos para chegar a un acordo co consumidor unha vez aceptada a solicitude. Se este non queda satisfeito coa oferta do banco, sempre terá aberta a vía xudicial.
Segundo o Real Decreto Lei, as entidades contan co prazo máximo dun mes desde hoxe para poñer en marcha as medidas necesarias para dar cumprimento a esta vía extraxudicial.
Ademais, os bancos deben garantir que o sistema é coñecido por todos os consumidores con cláusula chan nos seus contratos e o Real Decreto Lei obrígaas a publicitalo a través da súa páxina web e das sucursais bancarias.
O consumidor será o que tome a iniciativa para a apertura do proceso de reclamación, que poderá solicitar acudindo a unha sucursal bancaria. Calquera persoa física que asinase un contrato con cláusula chan --independentemente de se a hipoteca está cancelada ou viva-- poderá acollerse a este mecanismo sempre que se cumpran os requisitos xurídicos.
Unha vez que o cliente dirixe a reclamación á entidade, esta deberá remitirlle un cálculo da cantidade para devolver incluíndo os intereses ou, alternativamente, as razóns polas que considera que a reclamación non procede.
Se o banco cre que a reclamación do cliente non procede, deberá remitirlle un documento no que especifique cales son as razóns polas que se rexeita a súa solicitude.
No caso de que a entidade considere que a reclamación é oportuna, tras comunicarllo ao consumidor, este deberá decidir se está de acordo ou non. Se o está, a entidade realizará a devolución do efectivo nun prazo máximo de tres meses, aínda que tamén cabe a posibilidade de que a entidade e o cliente acorden outras medidas compensatorias alternativas, como a novación das condicións da hipoteca.
Nese caso, a aceptación por parte do cliente será manuscrita, tras ser informado debidamente o valor económico da medida alternativa.
Serán as entidades as que estuden se aceptan casos de hipotecados cos que xa chegasen a un acordo de modificación das condicións da hipoteca tras a sentenza do Tribunal Supremo de 2013 ou os daquelas persoas que xa pasasen polos tribunais e obtivesen unha resolución xurídica.
POSIBILIDADE DE ACUDIR Á XUSTIZA
Este procedemento non anula a vía xudicial. Así, no caso de que o cliente acuda aos tribunais e obteña unha sentenza economicamente mellor que o que lle propón o banco, a entidade será condenada a pagar as costas, pero se o cliente non pasou polo procedemento extraxudicial e nos xulgados o banco achándase, non terá que pagar costas.
O Real Decreto Lei tamén inclúe a creación dun órgano de seguimento, control e avaliación das reclamacións efectuadas que non terá competencia sancionadora, tan só velará por que a difusión que fagan as entidades do mecanismo sexa a adecuada, especialmente no caso de consumidores en situación de especial vulnerabilidade.
Neste órgano estarán representados, ademais das institucións, as asociacións de consumidores e os avogados, segundo informou o venres o ministro de Economía, Industria e Competitividade, Luís de Guindos.
Escribe o teu comentario