​A saída de Nissan de Barcelona e os plans de Macron fan cambalear a planta PSA Vigo

|

peche da planta de Nissan en Barcelona constata a tendencia das empresas automobilísticas a relocalizar a produción dos seus vehículos nos seus países de orixe para afrontar as perdas provocadas polo coronavirus.


Os plans da factoría xaponesa de centrar a case totalidade dos seus esforzos nas factorías de Estados Unidos e Asia non son moi distintos aos das firmas francesas, que agora, motivadas pola crise económica e as axudas propostas polo Goberno de Macron, valoran “regresar” ao país galo para acceder ás subvencións. Este xiro tería efectos sobre a planta de PSA en Vigo que, aínda que non parece correr un risco inmediato, podería ver trastornada a súa viabilidade a longo prazo.


200527 Pte Economia PSAVigo DCS 03

A produción en PSA Vigo podería verse afectada polos plans do Goberno de Francia


Os plans de Citroën, Peugeot e Renault non son novos. Hai dúas semanas Galiciapress xa avanzou que o ministro de Economía e Finanzas francés, Bruno Lle Marie, tiña como principal cabalo de batalla o fin da deslocalización das actividades produtivas das grandes compañías nacionais. A aposta do Palacio do Elíseo é impulsar a fabricación de modelos eléctricos e que toda a produción realícese nas factorías francesas, deixando de lado as plantas que empresas como PSA ten en España, Portugal ou Marrocos.


A SAÍDA DE NISSAN DE BARCELONA: INFLUENCIA DE MARCON?

Esa é a condición imposta desde o Goberno de Francia para que as casas automobilísticas francesas poidan acceder ás axudas estatais. Por isto, o anuncio de Nissan de non continuar a súa produción en Barcelona non está moi afastado das políticas que están a practicar no país veciño.


E é que Nissan e Renault forman unha alianza accionarial que, aínda que cada unha goza de independencia á hora de redirixir os seus proxectos, fai que os seus plans empresariais vaian moitas veces da man. Mitsubishi, propiedade de Nissan, tamén forma parte deste matrimonio. As tres asinas traballan en orientar a súa produción aos vehículos eléctricos e as tecnoloxías de condución autónoma, talvez motivados polas prerrogativas impostas desde o Goberno de Macron e o peso de Renault –dereito a voto e case a metade do accionariado de Nissan baixo o seu control– nalgunhas das decisións que toma a compañía nipoa.


Con todo, as factorías de Renault non se terían que ver alteradas nun principio, xa que a casa francesa non se moverá de Europa, a diferenza da programática ideada por Nissan. Con todo, os últimos pasos dados polo conglomerado e a delicada situación financeira na que se atopa –pronto asumirán un rescate estatal de 5.000 millóns de euros-  fan temer a estabilidade das plantas en Palencia ou Valladolid.


O FUTURO DE PSA VIGO

En PSA a situación non é moi distinta. O Estado francés é, ademais, accionista de PSA, cun 6% do accionariado –tamén posúe o 14% do accionariado de Renault–, o que obriga á firma para atender as demandas do Goberno. Pero os cambios que se aveciñan en PSA pola súa fusión con FIAT e Chrysler (FCA Group) poden ser determinantes neste aspecto.


A intención de Macron é que Francia lidere o mercado do automóbil europeo e púxose de meta liderar o sector no continente dentro de cinco anos. O programa presentado o pasado martes para implementar a fabricación de coches eléctricos vai nesta liña, cun investimento de 8.000 millóns que dependen da relocalización da industria no país e axudas para os compradores. Na súa conta de Twitter o presidente francés deixou moi clara a dependencia do país por este sector do que dependen “miles de empregos”. “O noso apoio incrementarase masivamente”, anunciou o mandatario galo.



Aínda que esta política parece destinada só ás plantas que fabriquen híbridos ou eléctricos, o certo é que o fin último é o fin da deslocalización, o que pon en xaque plantas como a de PSA Vigo. Esta aposta inmediata pode supoñer unha baixada considerable tanto na carga de traballo como nos investimentos que realice a empresa na factoría olívica, onde se produce a versión eléctrica do Peugeot 2008 ou a furgoneta eléctrica e onde había plans para seguir apostando por esta vía. Ademais, o presidente da compañía, Carlos Tavares, non ve con malos ollos o plan do Executivo francés, xa que camiña á vez co plan eco da marca.


En Galicia o anunciou de Macron coincidiu con a visita do presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, á planta viguesa. Na planta o presidente autonómico asegurou que era vital reforzar a competitividade despois destes meses de parálises da planta. Nese sentido, avogou por facer da fábrica “a máis competitiva do Grupo PSA tras a Covid-19”. Xunta e PSA Vigo teñen pendente a firma dun convenio de colaboración para a achega, por parte da administración autonómica, de 5 millóns de euros para o desenvolvemento de vehículos 100 % eléctricos, un plan que se podería ver truncado tras o anuncio do Elíseo.


O PECHE DA PLANTA EN VIGO É MOI COMPLICADO

Doutra banda, a actividade dos sindicatos na planta centrouse estes días na reactivación da fábrica e que se cumpran os protocolos de seguridade e prevención nesta volta ao traballo, ademais de que todos os empregados conten co material necesario e adecuado en prol de garantir a saúde dos traballadores. Con todo, os distintos organismos sindicais non son alleos á realidade e xa mostraron a súa rexeitamento aos plans de Nissan e a súa solidariedade cos afectados por esta política de relocalización.


200527 Pte Economia PSAVigo DCS 02

Visita de Feijóo na planta PSA de Vigo


Ao que se agarran en Vigo tanto autoridades como sindicatos é ás dificultades derivadas deste cambio de modelo, que en todo caso parece que non tería efectos a curto prazo. O peche das factorías provocaría tensións entre os distintos gobernos implicados, como o español -só as plantas de PSA en España dan emprego a máis de 13.000 persoas- ou o alemán, que tamén conta con fábricas das marcas francesas. Neste escenario a competitividade doutros países fronte a Francia tamén xoga a favor do emprego na cidade olívica, onde os sindicatos inciden na alta competitividade que ofrece a factoría galega.


Nese sentido o portavoz de CUT na planta, Víctor Mariño, en declaracións para Radio Nacional incidiu na competitividade da factoría viguesa e tachou ás mensaxes de Macron de "declaracións para a galería". "Non van eliminar a produción noutras plantas para levalas para Francia", considera Mariño. Con todo, a principal reclamación dos organismos sindicais vai dirixida á Xunta e ao Goberno de España para que non descoiden o emprego na cidade e mantéñanse vixiantes polas decisións que poidan chegar desde Francia e o efecto que estas poidan ter na ría de Vigo.  




Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress