​Luís Rei: "A posición de Marea de Pontevedra é clara, o traslado negociado de Ence"

|

Galiciapress entrevista a Luís Rei (1958) candidato de Marea de Pontevedra para tentar desbancar a Lores do goberno municipal. Aínda que as enquisas seguen posicionando ao BNG como primeira forza en Pontevedra, a marea pode ser unha das chaves do futuro goberno local. O alcaldable avoga pola saída de Ence da ría de Pontevedra de forma pactada, considera que desde o concello non levaron a cabo medidas efectivas para loitar contra o desemprego e posiciónase como defensor do rural pontevedrés e polas familias afectadas pola construción da A-57.


Luís rei marea potenvedra


Galiciapress entrevista a Luís Rei, alcaldable de Marea de Pontevedra


O pasado 28A, as Mareas tiveron un resultado decepcionante, sobre todo se atendemos aos anteriores comicios. Eses resultados debéronse, entre outros factores, á crise pola división de En Marea. Cunha marxe de reacción tan curto, teme que esta tendencia afecte as aspiracións da Marea en Pontevedra para as eleccións de maio? Fai falta unha reestruturación das mareas  despois de as  locais?

A división é evidente que xerou un déficit de confianza na xente que anteriormente apoiaba ao espazo. Eu tentei na medida das miñas posibilidades que non se consumase esa ruptura. En todo caso, en Marea de Pontevedra hai xente que mesmo formaba parte das dúas candidaturas que se escindiron do espazo de En Marea e que agora concorren connosco de fronte ao día 26, por tanto consideramos que a confluencia pontevedresa mantívose a salvo.


Doutra banda, aínda que pasou pouco tempo desde o 28A, en política iso case é unha eternidade, ademais de que os electores votan en clave distinta en cada proceso electoral. A proba máis evidente son os resultados que obtén o BNG en Pontevedra a nivel municipal comparado cos que obtén en eleccións xerais ou autonómicas, que son máis ben concisos, mentres que aquí Lores sorteou ao longo deses anos esa barreira. É unha proba evidente de que actúan condicionantes distintos. Incluso o mesmo día 28 puidemos ver os resultados de Compromís en Valencia nas eleccións xerais, onde tivo 170.000 votos, mentres que nas autonómicas celebradas ese mesmo día, superou os 400.000 votos. É dicir: máis de 200.000 persoas na comunidade valenciana que o mesmo día depositaron unha papeleta nun lado e ese mesmo día unha papeleta distinta no outro. Por tanto, iso non debería ser un obstáculo para o crecemento de apoios de Marea de Pontevedra nestas eleccións.


A outra lectura que deixou as xerais é que en grandes cidades, como Ferrol, Vigo ou A Coruña, Vox pasou a ser a quinta forza política por diante do BNG. Preocúpalle?

Creo que a calquera demócrata tenlle que preocupar o crecemento de  forzas políticas de ultradereita. Con todo creo que el momento de Vox  foi aquel e agora para convencer aos veciños para que lle presten o seu apoio necesitan configurar candidaturas cribles, con traxectoria e cun programa presentado á cidade na que aspiran a gobernar, pero todo iso pesa moitísimo e fará que Vox non entre en ningún concello de ningunha das cidades galegas.


As últimas enquisas fluctúan con resultados nos que o BNG non alcanzaría a maioría absoluta e outros nos que si. Con todo, segundo eses datos, non o tería difícil para formar goberno. Estarían dispostos a alcanzar pacto co BNG?

Estaremos onde nos sitúen os electores e os cidadáns. A partir do día 26 temos unha cita dúas semanas despois na sesión constitutiva do concello onde ten que saír un alcalde. Se unha forza ten maioría absoluta ese alcalde sairá con todas as bendicións para gobernar o concello, pero se non é así a sesión constitutiva elixirá un alcalde que, como primeira tarefa, terá a obrigación de buscar alianzas e acordos que lle garantan estabilidade o próximos catro anos de mandato.


"Pontevedra está sumida nun longo declive que Lores non soubo frear"  


Este ano cúmprense 20 anos de gobernos do BNG na cidade. Como ve a cidade despois deste últimos catro anos?

Creo que a cidade está sumida nun longo declive e a tendencia ao declive non se soubo frear coas políticas do goberno de Lores. Por iso é polo que chegásemos na última Enquisa de Poboación Activa a encabezar a clasificación de desemprego de Galicia. En Pontevedra son o 17% dos activos que non teñen emprego, en Vigo é o 15%, pero na Coruña e Lugo son o 9% e 8%. É dicir, estamos en cifras de paro que duplican a outras cidades galegas. Ese é un problema ao que non se lle deu solución estes anos.

En Pontevedra estamos en cifras de paro que duplican a outras cidades galegas

Cremos que hai outros problemas xunto a ese aos que non se atoparon solución, de modo que Pontevedra é unha cidade que carece de transporte, non está resolvido o urbanismo porque o plan vixente está claramente obsoleto, están privatizados case todos os servizos e por tanto dependemos de grandes corporacións para case todo e ademais non se está traballando por facilitar a conciliación das familias, debido a que hai un grandísimo déficit de prazas en escolas infantís e en residencias para maiores de 65 anos. Todo iso configura un panorama que fai necesario o cambio de políticas e o cambio de equipos en Pontevedra.


PROGRAMA DE MAREA DE PONTEVEDRA

Fálenos un pouco dos puntos fortes do programa de Luís Rei.

É un programa pensado para as persoas e as familias de Pontevedra, encamiñado a corrixir déficits crónicos desta cidade. Destacaría a apertura da cidade ao mar, convertendo o Peirao dás Corbaceiras nunha Praza do Mar, unha atención preferente aos barrios e as parroquias, onde vive unha cuarta parte da poboación, aínda que hai 20 anos vivía un terzo da poboación de Pontevedra, pero en todo caso un 25% é moito e están desatendidas claramente. De maneira que é fundamental levar o abastecemento de auga e o saneamento a todas as casas, porque neste momento en moitas delas carecen deses servizos. Pero é fundamental ampliar nas parroquias outro tipo de ofertas nas que normalmente non se pensa.


Cremos necesario impulsar un viveiro de empresas relacionadas coa agricultura e o forestal, cremos necesario que haxa centros de día en distintas parroquias, consideramos que debemos impulsar centros socioculturais coordinados desde o concello e coas contas supervisadas polo concello, e desde logo apostar polo transporte cumprindo a lei, porque obriga a que os concello que superan os 50.000 habitantes ou son capitais de provincias dispoñan dun servizo de autobuses urbanos e aquí non o hai. Impulsariamos unha empresa municipal de transporte, as prazas de aparcamento que son propiedade do concello e unha primeira liña circular de autobuses eléctricos e dimensionados para Pontevedra con ramais redireccionados a Montecelo, a Monteporreiro e ao campus universitarios como principais centros de actividade da cidade.


PROBLEMAS E PROXECTOS

Falaba do transporte. Do mesmo xeito, desde Marea de Pontevedra son moi críticos que investimento en infraestruturas do BNG, como o apoio á A-57. Cal é a súa valoración das infraestruturas e conexións da cidade?

A A-57 non a fai o BNG, senón que é unha infraestrutura do Ministerio de Fomento. É unha autovía entre O Porriño e A Coruña que discorre en paralelo á Autoestrada do Atlántico e que o seu paso pola periferia de Pontevedra non é un vial de circunvalación da cidade, porque está afastada do centro e non é porosa, con accesos unicamente no extremos. O tramo en construción, e que leva por diante o Monte da Fracha, entre Vilaboa e A Ermida só ten entradas e saídas polos extremos, que entre si distan seis quilómetros. Ademais, o tramo que ameaza agora a decenas de casa do rural pontevedrés e por centos de propiedades de familias do rural pontevedrés entre A Ermida e Pilarteiros só ten unha ligazón.


Luís rei pontevedra


O programa de Marea de Pontevedra presta especial atención ás parroquias


É unha vía con dobre carril en cada dirección, valada, con afectacións de cincuenta metros nos dous extremos ao carón e a outro…por tanto, supón un gasto que realmente sería mellor destinar ao rescate da Autoestrada do Atlántico e ofrecerlla aos seus usuarios de forma gratuíta. O que ocorre é que a A-57 soamente tennos a nós en contra, pola paralización e porque ese diñeiro destínese ao rescate. Fomento impúlsaa, onde estiveron en distintas etapas o PP e o PSOE, e o BNG de Lores apóiaa plenamente. Nós pensamos que leva á destrución do hábitat de moitos veciños e familias que merecen o apoio do concello porque é unha agresión a toda a cidade.


Seguramente o gran reto de todos os candidatos pontevedreses é Ence. Despois da decisión do goberno central de non defender a prórroga na concesión, a papeleira presentou hai semanas un informe no que aseguraba que non existe un emprazamento alternativo a Pontevedra. É viable manter a prórroga e ao mesmo tempo manter o equilibrio ambiental na zona?

Nós fomos moi críticos coa prórroga de 60 anos, que supoñía unha condena a cadea perpetua a varias xeracións máis de pontevedreses, e como fomos moi críticos con iso, entre outras cousas, impulsamos declarar a Mariano Rajoy persoa non grata en Pontevedra, cousa que se fixo en resposta á prórroga. É evidente que Ence ten un emprazamento moi pouco adecuado, que é unha herdanza que recibimos todos da ditadura de Franco, é evidente que unha Lei de Costas progresista en 1988 sinalaba como tope de actividade trinta anos despois, e que iso fixo que cando se privatiza a empresa en 2001 quen a compra, primeiro benefíciase dun prezo de saldo, e segundo saiba que a actividade se vai a poder manter 17 anos. Estivo ese tempo activa e previamente houbo unha contrarreforma en 2013 da Lei de Costas e despois esa prórroga de 60 anos.

Non podemos aceptar a chantaxe ao que somete Ence a toda a sociedade

O que dicimos é que entre 2001 que se privatiza e 2018 as administracións, e por tanto os gobernos en Madrid de PP e PSOE, así como os gobernos na Xunta de PP, PSOE e do Bloque, deberon traballar polo traslado da factoría dentro da comarca, incentivando e negociando coa empresa. Non se fixo, a pesar de que entre 2005 e 2009 había un conselleiro de Industria do Bloque e un conselleiro de Medio do PSOE e gobernaba en Madrid o PSOE, non se aproveitaron esas circunstancia para buscar unha fórmula que permitise o traslado e tivese un costa social cero, pero non se fixo, e cremos que hai que facelo.


Non podemos aceptar a chantaxe á que somete a empresa a toda a sociedade dicindo que o traslado non é posible e que é inviable. Iso non se pode tolerar, pero hai que ser comprensivos e solidarios cos traballadores, que non teñen que pagar a chulería da propietaria de Ence, polo que é o momento de presionar á empresa para que sente a negociar o traslado, e se para iso é necesario dispoñer dun período razoable, pois o lóxico é facelo polo ben dos postos de traballo e da riqueza que pode xerar. Por tanto, a posición de Marea de Pontevedra é clara: traslado negociado de Ence.


Fala de "chantaxe de Ence", que asegura que achega o 28% do PIB da cidade. Sexa en realidade esta porcentaxe ou outro, que alternativas ten Pontevedra para substituír os postos de traballo directos que se perderían?

Os postos directos evidentemente veríanse compensados cunha mellor explotación da riqueza pesqueira e marisqueira da ría, ademais do impulso que recibiría a cidade dada a localización privilexiada que ten. Nese sentido, non debería ser mal negocio para Pontevedra un traslado.


En todo caso, as contas que presenta moitas veces a empresa son “as contas do gran capitán”, porque a economía de Pontevedra, onde o sector servizos representa o 80% da poboación activa, a industria ten empregadas a 2.355 persoas nestes momentos, e a industria madeireira unicamente 380 persoas. O comercio emprega 16 veces máis persoas que Ence, por tanto creo que é asumible. En todo caso si hai que pensar nos traballadores e buscar unha formula satisfactoria para todos pero tamén para o futuro da cidade e da zona. 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress