​Rey Varela: "Os ferroláns coñécenme e saben que falo con feitos"

Galiciapress entrevista a José Manuel Rey Varela (1975) que regresa á política municipal coa firme intención de recuperar a maioría absoluta, a primeira na historia de Ferrol, que o levantou á fronte do goberno local en 2011. Rey Varela é o exemplo de que o PP galego non empeza e acaba en Alberto Núñez Feijóo, cun programa que aspira a derrocar ao tripartito, estabilizar o emprego no sector naval e proxectar un novo Ferrol co seu plan de reordenación urbanística.


|

Galiciapress entrevista a José Manuel Rey Varela (Ferrol, 1975) que regresa á política municipal para tentar recuperar aquela maioría absoluta que o levantou goberno local en 2011. Desaloxado nas pasadas eleccións por un pacto entre as esquerdas que se mostrou feble, o ex-conselleiro de Política Social explica o seu plan urbanístico para revitalizar a tocada economía departamental. O contrato das fragatas de Navantia, un eventual pacto con Cs, o ascenso de Vox e o seu futuro político son outros dos temas desta conversación.


Rey varela (2)

O candidato do PP á alcaldía de Ferrol, José Manuel Rey Varela, atendendo a Galiciapress


Nas pasadas eleccións xerais, Galicia foi case o único punto a nivel estatal onde o Partido Popular resistiu relativamente  ao PSOE, pero confían en poder recuperar os votos perdidos para as eleccións municipais en apenas un mes?

Creo que os procesos electorais son diferentes. Unha cousa son as xerais e outra as locais. Nas xerais hai un peso maior da marca, simplemente porque é máis lonxe onde se toman as decisións, mentres que nas locais hai un peso moi importante das persoas, por tanto creo que son escenarios moi diferentes aínda que coinciden en apenas un mes estes dous procesos.


Atendendo ao voto das xerais, en Ferrol, como noutras grandes cidades como A Coruña ou Vigo, deuse a particularidade de que Vox pasou a ser a quinta forza política por diante mesmo do BNG. Ve como Feijóo que o PP necesita reconducir o rumbo cara a unha liña máis moderada para recuperar a moitos deses votantes?

O PP de Galicia ten unha liña moderada. Nunhas xerais hai un peso de fenómenos diferentes aos que se valoran nunhas eleccións autonómicas ou nunhas eleccións municipais. Como dixen antes, non me parecen extrapolables os resultados. Feijóo non se presentou ás xerais e tampouco se presentará ás locais.


“FERROL VIVIU CATRO ANOS DE PARÁLISES”

Vostede asegura que a cidade estivo “paralizada polo goberno tripartito” Como ve á cidade despois destes catro anos con Jorge Suárez á fronte da alcaldía?

Non o penso só eu, senón que moitísimos ferroláns pensan que este foi un goberno, un tripartito, no que se deron cita dúas cousas: por unha banda a parálise, paralizando practicamente a cidade en moitos dos grandes temas de transformación, algúns deles que estaban empezados no meu mandato e que se foron directamente ao caixón; e doutra banda, dunha maneira moi aguda, non só que non se fixeron grandes cousas, senón que os temas do día a día estiveron totalmente abandonados. Temos unha cidade máis sucia, unha cidade con peores xardíns, unhas rúas con máis fochancas, unha zona rural onde nin sequera se rozaron os camiños…


Por tanto creo que non se atenderon os grandes temas de transformación e de futuro: de xeración económica, de emprego, de transformación urbana…nin tampouco os pequenos detalles do día a día, que son moitas veces os que espertan a crítica por parte dos ferroláns. Por tanto, non é só que o diga eu, senón que niso coinciden os ferroláns.


Doutra banda, a definición do tripartito, non só da parálise, senón do tripartito da vergoña. E o da vergoña non o digo eu. Vai porque foron tres partidos políticos os que despois de perder as eleccións xuntáronse dunha maneira totalmente artificial, que estiveron a gobernar de forma conxunta Ferrol En Común, PSOE e BNG durante catro anos…e con todo agora parece que non se coñecen de nada. Parece que se avergoñan uns doutros cando a única alternativa de futuro que están a expor é a de continuar con ese tripartito outros catro anos máis.


Con todo, é difícil pensar en que nas grandes cidades volvan dar maiorías absolutas. Como vería a posibilidade de pactar con Cidadáns por exemplo no caso de que iso supoña recuperar o goberno municipal?

Fixar: parecía imposible en 2011 ter unha maioría absoluta en Ferrol, por un dato contrastable e verídico como é que en Ferrol nunca existira unha maioría absoluta. Precisamente, cando se estaban perdendo as maiorías absolutas en toda España, en Ferrol eu tiven a inmensa honra e responsabilidade de ter a primeira maioría da historia da cidade. Que non foi nin máis nin menos que dar un cambio sobre os modelos de coalición municipal, dun ou outro signo, que viñan dando na cidade, e o que viñan facendo é que os temas craves da cidade non podían avanzar.


No meu mandato foi a única vez, nun tema tan claro e resumíndoo moito, que en catro anos aprobáronse catro presupostos. É verdade que nos catro seguintes foi o peor, porque de catro anos só aprobouse un. Pero se imos a antes, dous orzamentos era a media xeral das coalicións anteriores. Por tanto os ferroláns entenderon que hai que ter gobernos estables e gobernos fortes para dar ese cambio que Ferrol necesita e que non tivo, como si tiveron outras cidades de Galicia. É verdade que en 2015 quedei a un puñado de votos de repetir esa maioría absoluta, onde quitei ademais o mellor resultado electoral que sacou nunca ninguén na cidade, despois do logrado en 2011 claro, por tanto comprendo a dificultade de solicitar aos cidadáns unha nova maioría absoluta. Pero creo que non é importante para min, senón que é importante para a cidade. Para que ese cambio que iniciei póidase completar con catro anos de estabilidade.

Os pequenos detalles do día a día son moitas veces os que espertan a crítica por parte dos ferroláns

Por iso mesmo na miña primeira medida xa expoña abertamente que o meu modelo é o de chegar a acordos con todas as forzas políticas, pero que o modelo de goberno non pode estar baseado nos pactos entre partidos, porque ao final os partidos sempre van ter a tendencia de frear cousas importantes para a cidade. Desgraciadamente en Ferrol xa o levamos vivido durante moitísimo tempo.


Fala de tender a man coas forzas políticas. Como viu a fichaxe dun ex do PP ferrolán como Langtry para liderar a candidatura de Cidadáns?

Creo que hai que respectar a democracia, e a democracia permíteo. Por tanto non fago xuízos de valor do que fan as persoas, porque iso farano os ferroláns o próximo 26 de maio. Eu estou ao dispor do que queiran os ferroláns a partir das eleccións e creo que a campaña o que ten que servir é para expor aos veciños o que queremos que sexa Ferrol nos próximos anos. Non estar, igual que estariamos nun modelo de coalición enfrontándonos permanente as persoas e os líderes políticos sen falar primeiramente do importante, de como queremos que sexa o Ferrol do futuro e como queremos que se xestione.


E en caso de recuperar a alcaldía, supoñería recuperar a presidencia da FEGAMP?

Eu cando anunciei que volvía presentarme á alcaldía de Ferrol, que doutra banda non foi unha decisión fácil, xa dixen que abandonaba calquera aspiración política que non fose Ferrol. Eu estou dedicado despois de abandonar o goberno de Galicia para volver ser alcalde da miña cidade. O único que penso é, con toda a ilusión pero tamén con todo o sentido común que me dá o coñecer ben a cidade, en completar un proxecto. Esa é a miña única aspiración e será contrastada polos veciños que opinarán o 26 de maio.


Teño ilusión por completar un proxecto que teño xa preparado porque o que aprendín é que é moi importante chegar e xa saber o que un quere facer. Por iso eu utilizo o lema ‘Ferrol xa’, porque non podemos perder nin un só minuto despois destes catro anos de parálises, por tanto con toda a ilusión pero sabendo que se iso non é posible dedicarei o próximos catro anos a exercer unha oposición responsable.


O PROGRAMA DO PP

Fálenos un pouco dos puntos fortes do programa de Rey Varela.

Hai catro eixos. O primeiro é a promoción económica e xeración de emprego. Estamos nun momento clave, nun momento no que se inicia unha recuperación económica e para que Ferrol non perda como perdeu outras veces o tren da recuperación económica e do emprego. Porque temos que pensar nas persoas, que ao final son o máis importante que teñen as cidades. Persoas que poidan traballar, ter familia e que se poida asentar poboación nunha cidade que estivo castigada durante moito tempo nos datos de desemprego.


No segundo eixo van actuacións moi importantes, como as relacionadas coas comunicacións, porque non podemos perder o tren da alta velocidade, polo que é fundamental conseguir a conexión con Coruña. No meu mandato conseguimos un avance importantísimo como era a conexión en tren co porto exterior, e toca neste mandato conseguir tempos competitivos coa Coruña. A redución das peaxes aproveitando a transferencia da AP-9 a Galicia.


Rey varela (1)

Rey Varela expón un proxecto coa recuperación económica e o emprego como eixos centrais 


Daquela a costa, porque Ferrol ten que aspirar a seguir sendo a capital dunha gran comarca de Ferrolterra, Eume e Ortegal. Sector naval: totalmente estratéxico. O porto e as posibilidades que a conexión ferroviaria que imos ter xa nos permita ser un dos mellores portos da fachada atlántica europea, como somos xa neste momento uno dos mellores portos de toda España.


E en cuarto lugar o que só depende dos ferroláns: plan xeral de ordenación municipal, chan industrial e vantaxes competitivas para o asentamento de empresas na nosa cidade.


PROXECTOS E PROBLEMAS

Fai mención ás infraestruturas e imaxino que as valoracións non poden ser positivas. Ferrol, a pesar de ser unha das cidades con máis peso de Galicia, dá a sensación de ser unha das cidades esquecidas de Galicia en canto a infraestruturas…

Nós tivemos unha reconversión dos socialistas nos anos 80, cando eu era un neno, que cambiou a cidade totalmente. Cambiou a cidade en datos obxectivos pero tamén na subxectividade dos propios ferroláns, por tanto non queremos máis que ninguén, pero sobre todo non queremos menos que ninguén. A chegada da autoestrada a Ferrol, de reconversión, durou 20 anos máis que a outras cidades de Galicia.


Por iso é tan importante que esta vez aprendamos diso e non perdamos a posibilidade de competir co resto de cidades de Galicia onde o ferrocarril é un elemento esencial de competitividade. Nunha comarca industrial, onde a loxística é clave, porque nacemos en Ferrol para construír e albergar barcos, por iso mencionaba antes o porto, e demos un paso moi importante coa conexión ao porto e agora temos que dar ese seguinte paso coa conexión con Coruña.


Seguramente ese sexa o gran reto de todos os candidatos ferroláns: batallar coas alzas e baixas no naval en busca dunha estabilidade. Como ve a actualidade do sector? Está satisfeito co último contrato asinado por Navantia?

Eu creo que é unha gran noticia que se asinase a orde de execución das fragatas F-110. Son crítico con dúas cousas: primeiro o atraso, porque desde que se aprobaron os Orzamentos Xerais do Estado había unha consignación económica de 252 millóns de euros para construír esas fragatas que se perderon en 2018 e que imos camiño de perdelas en 2019; e en segundo lugar que asociado a ese pedido tan importante para a armada española estaba o proxecto de transformación do ‘Estaleiro 4.0’, cun investimento de 400 millóns de euros para darlle un novo púo competitivo ao sector naval.


Trátase de traballar a curto prazo, e as fragatas son unha magnífica noticia porque supoñen 10 anos de carga de traballo, pero o proxecto de transformación do estaleiro que quedou moi aparcado co cambio de goberno o que supón é un proceso de transformación do sector naval para os próximos 100 anos que nos permita ser máis competitivos tanto en tempos como en custo. Temos que seguir vendendo fragatas á armada española, por suposto, pero tamén seguir tendo as axudas necesarias para poder competir con outros países que venden produtos navais e para iso a curto prazo para min o prioritario é ese proceso de transformación.


Que será ademais 100 anos despois de que se fixese o último proxecto de transformación, a principios do S. XX, cando se fixo o último gran proceso de Navantia na ría de Ferrol. E hai que esixirllo ao Goberno do Estado, tanto se gobernan os socialistas como os populares. Eu como alcalde fun moi crítico con moitas decisións adoptadas en Madrid por parte do meu partido en torno ao sector naval, polo que serei igual de crítico e igual de reivindicativo. Se se cumpre paréceme ben, pero se non se cumpre o alcalde debe representar a todos os ferroláns e non a un partido político.



E cal é a postura do PP sobre o baleiro na carga de traballo ata 2021, como sinala o comité de empresa de Navantia?

Iso vai asociado precisamente a ese atraso na planificación que estaba prevista para as fragatas F-110. Espero que se poida ir paliando ese atraso.


Sen dúbida un dos elementos ao redor dos que tamén vira a súa campaña é a rehabilitación e modificacións urbanísticas. Esta semana una das súas propostas virou ao redor da reordenación da fachada marítima e a creación de 100 novas prazas de aparcadoiro. Na mesma liña, propón a creación dun aparcadoiro de 150 prazas na Praza de Armas. É o aparcamento dun dos problemas de Ferrol? Considera que afecta o turismo?

Para contestar a esta pregunta habería que facer unha división. Primeiramente na planificación de urbanismo, o que ten que ver coa planificación xeral e cos plans especiais. Iso só depende de Ferrol, non doutras administracións. Por tanto o que hai que facer é unha flexibilización da normativa que nos impide crecer, que impediu durante moitos anos construír, asentar empresas e que agora impide a rehabilitación. Son trabas sen sentido que non existen noutros lugares. Eu inicie a modificación do plan xeral de ordenación municipal en 2014, pero claro, iso non se fai nunha soa lexislatura, e nestes catro anos quedou totalmente paralizado, cando é un proxecto non de presente senón de futuro.


En segundo lugar, efectivamente, o estado da cidade e os seus servizos do día a día. Creo que os aparcamentos son un tema estratéxico hoxe para as cidades. Cando se planifican os centros comerciais por parte das grandes empresas nunca se fai sen aparcamentos. Eu son proclive aos procesos de peonalización, pero creo que por cada praza de aparcamento que se perde hai que construír dúas novas, porque o que non podemos é cambiar a mentalidade da xente. Estamos no S.XXI e a xente quere utilizar o coche. Tamén quere pasear por lugares amables, pero tamén utilizar o seu vehículo. Por tanto creo que hai que facelo compatible e por iso expoño a construción de prazas de aparcamento por toda a cidade, porque toda a cidade, a pesar do que din desde o tripartito, ten unha necesidade de aparcamento moi elevadas e que repercute sobre os que viven e sobre os que nos visitan.


Con respecto a esas trabas outra das súas medidas fala de “axilizar as trabas burocráticas” e evitar a “rixidez” nos criterios de interpretación. Pode explicar a que trabas refírese e como planea liquidalas?

O urbanismo ten que ser moi ríxido na súa normativa, pero ten que dar lugar á súa vez a poucos criterios de interpretación. Por tanto, creo que o plan de Ferrol ten un problema moi importante como é a existencia de moitas bolsas de chan que non están determinadas no plan xeral, e iso impide que vaia avanzando aos poucos ese crecemento residencial.

O alcalde debe representar a todos os ferroláns e non a un partido político

Houbo un crecemento industrial, con grandes bolsas que non están suficientemente definidas. Unha maior definición clarifica os promotores e os investidores para ir desenvolvendo investimentos máis pequenos progresivamente no tempo.


Con respecto á rehabilitación o que temos é que aproveitar a lei de rehabilitación de centros históricos que se aprobou no Parlamento de Galicia e que permite, por exemplo, a unión de parcelas. O noso parcelario é magnífico, do S.XVIII, pero non serve para ter vivendas, sen afectar á estética, pensadas para este século, onde a xente quere ter fachadas, non habitacións interiores, a xente ten tanta previsión que quere poder ter ascensores nas súas casas, e nas casas antigas non o permite. Por iso a unión de parcelas fai máis viable que haxa ascensores ou aparcamentos nos baixos, porque a xente tamén quere poder aparcar na súa vivenda.


Con relación ao seu proxecto na Praza de Armas, o alcalde Suarez criticou o mesmo sinalando que a obra xa foi adxudicada e comparándoo a vostede con Don Quixote.

Eu teño un soño, pero tamén teño un proxecto alternativo para Armas ao que defenden Ferrol en Común, PSOE e BNG, que é unha praza simétrica á Praza de Amboage e que teña un aparcadoiro debaixo porque é a praza principal da cidade e a maioría das principais prazas da cidade teñen un aparcadoiro debaixo. Por tanto creo que non estou a expor ningún muíño de vento, senón algo totalmente racional.


O que me parece irracional é quitar servizos de aparcamento que poidan favorecer incluso unha política que eles defenden e que eu tamén defendo como é unha peonalización progresiva pero con sentido. Eu o que pido é que nos deixe soñar e que deixe que falen os ferroláns, que é o máis importante. Non expoño nada irracional, nada irreversible. Porque se acordaron de adxudicar a obra e de empezala a un mes das eleccións, polo que todos os traballos que se fagan agora son compatibles co que eu expoño. Senón que o fixesen fai tres anos, que é cando se tería que facer. Eu sempre defendín que os alcaldes teñen que empezar e acabar as obras no mandato.


Tamén se falou de indemnizacións millonarias, e eu como alcalde nunca paguei ningunha indemnización millonaria. Precisamente foi o bipartito do PSOE e Esquerda Unida o que destinou 6 millóns de euros a unha indemnización pola Praza de España. Por tanto tranquilidade. Non expoño nada irreversible, nada que non se pode facer e nada que poida sacrificar as arcas municipais.


E dígoo desde a tranquilidade de que os ferroláns me coñecen e que falo con feitos, mentres outros falan de palabra. Os meus feitos son o que fixen en catro anos de alcalde, con moitísimas rúas e prazas da nosa cidade que necesitaban unha transformación e que catro anos despois o balance é que non se fixo practicamente nada nin en prazas, nin en rúas nin moito menos no coidado da cidade. 

relacionada O CIS prevé que Bugallo (PSOE) recupere a alcaldía de Santiago de Compostela
relacionada ​Jorquera: “Hai unha clara tendencia á alza do BNG na Coruña”
relacionada Rey Varela confirma que será candidato a alcalde

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE