Trens de ata 750 metros circularán polo novo Corredor Atlántico

O proxecto do Corredor Atlántico, que unirá o país á rede europea de tren de mercadorías, por fin é unha realidade, a pesar das críticas de la Xunta. 


|

Contempla León-Vigo como o eixo principal de mercadorías neste cuadrante, onde investirá 650 millóns

O plan director do Corredor Atlántico prevé 3.558 millóns de euros para a zona noroeste: 1.293 en renovacións e 2.265 para obras de nova construción. No último acto conxunto, Galicia, Asturias e Castela e León presentaron un estudo que estimaba nuns 3.100 millóns os fondos necesarios para modernizar o seu tren. A  Xunta criticou hoxe que o Corredor non conte con elconsenso deses gobernos autonómicos mentres que  os socialistas aplauden o "compromiso firme de Fomento".


Non title
De acordo coa presentación do plan director, celebrada este mércores en Madrid, o cuadrante noroeste recibirá 370 millóns de euros durante este ano 2019, que se investirán en actuacións en tramos de vía.

Ademais, a explicación do Ministerio de Fomento recolle a León-Vigo como o "principal eixo do Corredor Atlántico de mercadorías na zona noroeste", pois "supón unha das dúas conexións ferroviarias de Galicia co centro peninsular e conecta Ponferrada, Astorga e León".

Para este eixo León-Vigo, de 420,2 quilómetros, establece que se dedicarán 650 millóns de euros, en actuacións como renovación de superestrutura, racionalización de estacións, ampliación de vías de apartado a 750 metros, adecuación de gábilos e modernización das instalacións de seguridade e comunicacións.

"O obxectivo para 2025 sería contar cun moderno corredor de mercadorías apto para trens de 600-750 metros", apunta o departamento de José Luis Ábalos.

VIGO-A CORUÑA
Mentres, Vigo-A Coruña aparece como "principal eixo de transporte ferroviario de viaxeiros e mercadorías en Galicia". Formado polo eixo atlántico e tramos en explotación do trazado antigo, o ministerio apunta que son 210,7 quilómetros e programa para eles 70 millóns de euros, para mellora das instalacións de protección civil e renovación e electrificación dos tramos de antigo trazado que dan servizo de proximidade.

"Con esta actuación", segundo Fomento, "conseguirase unha homoxeneidade da explotación no eixo atlántico, xa que non se precisaría xa material diésel en Galicia".

Como actuacións complementarias ao corredor, o plan contempla a conexión do porto de Ferrol e o seu uso como rede de proximidade da área metropolitana A Coruña-Ferrol, conectada á liña de altas prestacións do eixo atlántico.

Para estes 245 quilómetros haberá 296 millóns, nas mesmas obras previstas para o eixo León-Vigo. "Galicia pode converterse na primeira comunidade autónoma de España con todas as súas liñas electrificadas a 25 kv, o que representa unha vantaxe funcional considerable", resalta o departamento.

Entre as principais funcionalidades identificadas para a súa mellora, na zona noroeste, o ministerio apunta á electrificación de conexión con Portugal en Tui e tramos antigos do eixo atlántico, o eixo León-Vigo polo aumento de lonxitude de trens e adecuación de gábilos e o eixo Monforte-Ferrol/A Coruña para o aumento de lonxitude de trens, adecuación de gábilos e electrificación.

Ademais, nas prioridades para o período 2019-2025, marca León-Vigo, Vigo-A Coruña e actuacións complementarias no referido ao noroeste, onde especifica a infraestrutura loxística, dividida entre a Rede Ten-T Global e a Rede TEN-T Básica.

NODO DE MONFORTE
Especifica, por último, que os nodos de León e Monforte de Lemos (Lugo) son propiedade de Adif e que teñen unha dobre función: 'hub' para as empresas ferroviarias e terminal intermodal.

Adif propón neste punto un modelo colaborativo de promoción/xestión/explotación, con colaboración pública na promoción e iniciativa privada en explotación. "O desenvolvemento destes nodos axustarase ao interese empresarial e a demanda do transporte", indica.

Na proposta de modificación do Corredor Atlántico á rede básica, chama a atención sobre que as comunidades de Navarra, A Rioxa, Cantabria, Asturias e Galicia (polas que non discorren corredores) supoñen o 18,28% da poboación e o 16,93% do PIB.

Así, os novos nodos incorporados polo Ministerio de Fomento inclúen Ourense, Vigo e A Coruña, no que respecta á comunidade galega.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE