O aluvión de demandas de afectados polos motores PureTech forza a Stellantis a lanzar un paquete de medidas
O Grupo Stellantis comunica unha oferta para os asociados de AFESTEL, que deben responder á mesma antes do 30 de novembro.
Algúns usuarios de vehículos Citroën, Opel ou Peugeot seguen viaxando cun bidón de aceite no maleteiro, conscientes de que, en calquera momento, o motor PureTech que move o seu coche e que tantos quebradizos de cabeza deulles, vailles a pedir unha inxección para seguir funcionando. Iso no mellor dos casos, no peor algún condutor pode estar agora tirado nunha beiravía sen saber que facer porque o seu coche ha claudicado ou sen poder sacalo do garage. Neste contexto naceu AFESTEL, asociación que reune a miles de afectados en España e que iniciou a loita para que Stellantis recoñecese o defecto de fábrica destes motores, un extremo ao que a casa automobilística aínda non chegou, aínda que si deu pasos importantes para tentar resarcir aos seus clientes.
Despois de 3.000 demandas presentadas contra Stellantis e tras xestionar varios miles máis de expedientes dos seus máis de 9.000 socios, desde AFESTEL informan que as negociacións coa compañía comezaron a dar os seus froitos.
REVISIÓNS, COMPENSACIÓNS...
Desta forma, os asociados poderán beneficiar do paquete de medidas proposto, que incorpora reembolsos económicos, que o colectivo estima en preto dun millón de euros ante de que termine 2025 cos expedientes de conciliación "con compensación directa e individual" que aínda está a tramitar a asociación. Ademais, incorpórase unha revisión completa e gratuíta dos vehículos afectados, onde se substituirá sen custo a correa de distribución do vehículo en caso de desgaste, ademais dunha garantía maior, que chega a dar cobertura de 10 anos ou 180.000 quilómetros "sen necesidade de acreditar mantementos previos e transferible en caso de venda".
Doutra banda, no caso de que o coche sufra unha avaría no futuro, Stellantis comprométese a reparar "calquera incidencia relaciada coa correa" de maneira gratuíta en calquera taller da súa rede.
No entanto, o anuncio ten data de caducidade: a oferta ten vixencia só até o 30 de novembro. Até agora, máis de 3.000 asociados aceptaron a proposta, pero ao redor dun milleiro de casos manteñen aberta a vía xudicial para tratar de rabuñar compensacións adicionais polos danos e prexuízos causados.
De igual maneira, segue aberto o proceso polo que preto de 700 afectados sumáronse á demanda colectiva penal que está a tratar a Justricia francesa. Esta é unha vía "máis longa e complexa", advirten desde AFESTEl, pero, con todo, recoñecen que pode ser a porta a obter "indemnizacións de maior contía".
“A mellor solución sería a retirada completa do motor PureTech e unha indemnización xeneralizada. Ningunha das dúas cousas sucedeu”, estima Yerba Luca de Tena, presidente de AFESTEL, onde valoran os avances, aínda que estes cheguen despois de moitos anos de loita e, en moitos casos, sexan considerados aínda insuficientes.
"Agora queda un inxente traballo para o equipo xurídico e a directiva de AFESTEL, é preciso garantir a correcta xestión dos acordos. Para iso a xunta directiva de AFESTEL decidiu suspender a incorporación de novos socios desde o 14 de novembro até o 30 de xaneiro", detalla o colectivo no seu comunicado, emprazando a outros afectados a estar atentos á asemblea que se celebrará a principios de 2026, onde se debaterá sobre a continuidade da asociación ou si ponse punto e final a esta experiencia.
Escribe o teu comentario