Rueda censura que Stellantis Vigo use o ERE como "tónica habitual", pero recalca a súa permanencia en Galicia

O mandatario autonómico, preguntado por Galiciapress sobre as negociacións do ERE e o ERTE expostos na fábrica viguesa, lembrou a aposta que está a facer a Xunta en todo o sector da automoción "en solitario" para que as auxiliares poidan facer a súa transición ao eléctrico. 


|

241211 Pte Eco Stellantis DCS 4
Reunión de Rueda e Lorenzana o pasado decembro con responsables de Stellantis Vigo | Foto: Xunta.gal

 

Un ano máis a dirección de Stellantis Vigo está inmersa nunha negociación co comité de empresa para achegar posturas ao redor da proposta de aplicar un Expediente de Regulación de Emprego (ERE) e as condicións do Expediente de Regulación Temporal de Emprego (ERTE), outro máis na planta de Balaídos, acosada durante os últimos anos polas fluctuaciones na produción e os paróns ininterrompidos na factoría galega. A tira e afrouxa continúa e a reunión do venres deixou un lixeiro alivio ao reducir de 90 a 80 os afectados por este ERE voluntario e de 85 a 75 as xornadas expostas para o ERTE, aínda que as posturas seguen afastadas á espera de que o 12 de febreiro teña lugar unha nova reunión.

 

 

DESPEDIMENTOS E AXUDAS PÚBLICAS A STELLANTIS

Os vaivéns de Stellantis en Vigo non son novos, xa que os ERE sucedéronse nos últimos anos, algo que choca frontalmente coas axudas públicas que recibiu a fábrica olívica, recibindo un investimento público de 93,2 millóns de euros en axudas por parte da Xunta de Galicia desde 2010

 

Unha Xunta que, ademais, anunciou o pasado mes de decembro, ao fío dunha reunión mantida polo presidente do Goberno de Galicia, Alfonso Rueda, xunto á conselleira de Economía e Industria, María Jesús Lorenzana, cos responsables da planta de Stellantis en Vigo, a apertura dunha liña de investimentos de 230 millóns de euros para a automoción entre 2024 e 2027, no marco do Plan director da automoción, a fin de garantir a transición do sector cara á produción de vehículos eléctricos.

 

 

En Stellantis Vigo esa transición dera un salto considerable coa concesión da plataforma STLA Small fai menos dun mes, pero só unhas semanas despois a planta atópase negociación un novo proceso de destrución de emprego coas críticas dos sindicatos a unha firma que segue recibindo axudas públicas mentres expoñen anualmente este tipo de medidas.

 

 

UNHA APOSTA ÚNICA EN ESPAÑA

Consultado por Galiciapress sobre este punto, Alfonso Rueda matizou que os investimentos da Xunta non son exclusivas de Stellantis -aínda que puntualizou que -"é certo que hai algunha a Stellantis, sobre todo en materia de formación"-, senón que están enfocadas á industria auxiliar "onde son moitísimos máis postos de traballo que os da propia Stellantis".

 

241211 Pte Eco Stellantis DCS 2
Reunión de Rueda e Lorenzana o pasado decembro con responsables de Stellantis Vigo | Foto: Xunta.gal

 

"É para todas as empresas auxiliares que existen, especialmente en Vigo, pero tamén en Ourense e outros lugares, que non só traballan para Stellantis, aínda que si principalmente para ela", referiu Rueda. Nesa liña, apostilou que esta liña de axudas do Goberno de Galicia é algo "que non fixo outra comunidade autónoma, ou polo menos non con esta intensidade" a fin de" recoller as demandas do clúster do automóbil e de todas as empresas que desenvolven esta actividade" e lograr que as firmas logren "#adaptar ás demandas que necesitan para seguir sendo provedores de Stellantis e outras fábricas".

 

O ERE COMO "TÓNICA HABITUAL"

No entanto, Rueda criticou a "tónica habitual" de Stellantis "nos últimos anos" á hora de propor despedimentos colectivos. "Pero todos estarán de acordo é que resulta de interese máximo a súa permanencia en Galicia", apostilou o mandatario, á vez que se congratulou da noticia da posta en funcionamento da plataforma eléctrica en Balaídos. 

 

"Non nos gusta cando vemos noticias que poderían aventurar a diminución da actividade. Por iso intervimos directamente, pero sobre todo estamos a intervir principalmente é en axudar ao sector auxiliar, onde hai máis de 20.000 postos de traballo e que necesitan esa axuda para desenvolver a súa actividade", resolveu Rueda, á vez que pediu que os PERTE do automóbil "tan anunciados e errados" cristalizasen para que se asigne ese diñeiro "para consolidar todo ese esforzo que está a facer a Xunta en solitario".

 

 

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE