Agricultores galegos boicotean a Lidl por vender viño albariños a menos de 5€ a botella
Os viticultores reciben uns dous euros pola uva necesaria para unha botella de Albariño, que se vende nos supermercados a máis do dobre. A pesar deste encarecemento do prezo que pagan os consumidores finais, os produtores din que as agresivas prácticas comerciais das grandes cadeas como Lidl contribúen á crise que soporta o sector, aínda que non sexa o único factor.
Viticultores e sindicalistas de Unións Agrarias, o sindicato rural máis importante do país, saíu hoxe á rúa de Santiago de Compostela para denunciar a estratexia comercial de Lidl, que, segundo eles, ofrece viño galego por baixo dos custos de produción. A protesta, desenvolvida fronte e dentro do establecemento da rúa Volta do Castro, na saída cara a Milladoiro, evidencia un conflito crecente entre o sector vitivinícola e as grandes superficies.
Nunha concentración pacífica , representantes do sindicato agrario situáronse fronte a Lidl para sinalar unha protesta que denuncia a baixada de prezos nun produto emblemático de Galicia. A acción forma parte dun boicot contra o que consideran prácticas de venda a perdas, afectando o recoñecemento e a viabilidade do viño galego.
“Con ese prezo resulta claro que non estanse a cubrir vos custos de produción dous distintos elos dá cadea"
A organización agraria argumenta que a utilización do Albariño da DO Rías Baixas como produto reclamo supón unha venda a perdas que distorsiona os prezos reais de produción, xerando un desequilibrio no sector. Segundo Unions Agrarias, vender a 4,89€ unha botella de albariño implica que só se recupera o valor da uva de forma mínima, deixando de lado os gastos en elaboración, transporte, embotellado e outros procesos esenciais.
“Con ese prezo resulta claro que non estanse a cubrir vos custos de produción dous distintos elos dá cadea (...) “É imposible que este PVP respecte a lei”, sinala Unións no seu comunicado, en referencia á prohibición legal de vender produtos agrícolas por baixo de custo.
O viño foco da protesta dos agricultores ten un prezo de 4,89 euros en oferta. Ese é o prezo da oferta actual da marca Salneval. Segundo figura no Boletín da Propiedade Industrial citado por Einforma, Salneval é unha marca da adega de Cambados Condes de Albarei.
O prezo medio que se está pagando pola uva en Rías Baixas —onde o Albariño destaca por ser unha das variedades mellor valoradas— rolda aproximadamente os 2,20 euros por quilogramo. Hai, claro, certa variabilidade, xa que nalgúns contratos negociáronse prezos que oscilan entre 1,80 e 2,50 euros/#kg, dependendo da calidade do froito, as condicións da colleita e outros factores do mercado. or outro lado,
Respecto ao rendemento na elaboración do viño, é habitual que, en condicións xerais, 1 kg de uva produce entre 0,65 e 0,75 litros de viño. Isto implica que para obter aproximadamente 1 litro de viño requírense entre 1,3 e 1,5 kg de uva. Por tanto, a uva para producir 0,75 litros de viño Albariño de Rías Baixas custaría aproximadamente entre 2,15 e 2,48 euros.
Por tanto, o viño encarécese nun rango aproximado do 97% ao 127% con respecto ao prezo da uva paga ao viticultor. Con todo, este encarecemento parece que queda polo camiño, non chega aos produtores.
As prácticas comerciais dos hipermercados non son o único factor que explica as dificultades polas que pasan os viticultores. Ademais, o sector vitivinícola de Galicia vive unha situación de crise agravada pola sobreoferta dalgúns tipos de uva e a conseguinte baixada continuada dos prezos.
A protesta de hoxe inscríbese nun contexto no que a alta produción está acompañada pola diminución do consumo, tanto no ámbito nacional como internacional, sobre todo do viño tinto, presionando economicamente a produtores familiares e cooperativas.
A estratexia de grandes superficies como Lidl, que priorizan prezos agresivos para atraer clientes, propiciou unha marcada diminución das marxes de beneficio para os viticultores. Aínda que as grandes cadeas non compran viño aos agricultores, a súa presión aos distribuídores acaba transmitir aos viticultores.
Unións Agrarias advirte que a presión sobre os prezos non só prexudica aos produtores, senón que tamén contribúe a devaluar a calidade e o prestixio do viño galego, sobre todo nun contexto de incerteza no mercado. Na súa opinión, estase banalizando o labor dos adegueiros e viticultores de Galicia. Lidl non respondeu publicamente por agora.
Ante a situación, a entidade lanzou un chamado ao control por parte das autoridades. A agrupación anunciou que informará á AICA, a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia e á Xunta de Galicia sobre a promoción denunciada, instando o goberno a implementar medidas que eviten a proliferación de prácticas de venda a perdas e protexan ao sector vitivinícola.
A acción de Unións Agrarias resoa nun momento no que o futuro do sector depende en gran medida da sustentabilidade das súas prácticas comerciais.
Ademais, o impacto das políticas internacionais, como os aranceis impostos pola administración estadounidense, minguou a exportación de viño galego, acentuando o exceso de oferta no mercado interno.
Escribe o teu comentario