Cuarta xornada de folga de autobuses en toda Galicia
Os paros afectan os servizos interurbanos pero tamén os urbanos en cidades como Santiago e Lugo.
Galicia afrontará este mércores a que será a súa cuarta xornada de folga de autobuses en toda a comunidade, que afecta os servizos interurbanos pero tamén os urbanos en cidades como Santiago e Lugo, xa que se rexen polo mesmo convenio colectivo.
Este martes, como os dous días da semana pasada, o seguimento dos traballadores á convocatoria dos sindicatos foi "practicamente total", segundo os datos das centrais.
Pola súa banda, as tres federacións de empresas máis belixerantes co novo plan da Xunta cifrárono en máis dun 85%, mentres que a Consellería de Infraestruturas situou o incumprimento dos servizos mínimos --do 40% para as liñas regulares-- nun 78%.
Na pasada xornada, a conselleira Ethel Vázquez volveu mostrarse disposta a dialogar, pero a condición de que sexa en reunións por separado con organizacións sindicais e patronal.
Dúas patas do sector que continúan esixindo unha mesa conxunta para abordar o documento do Goberno galego, que rexeitan ao advertir que supoñerá unha perda de postos de traballo e de negocio.
En concreto, a folga responde a dous motivos: o rexeitamento ao plan de reordenación de liñas da Xunta, no que auguran destrución de emprego --pola integración de transporte escolar no regular-- e a situación de bloqueo dos convenios colectivos, que teñen carácter provincial.
O seguimento nos dous primeiros días de paro foi masivo e o impacto moito maior debido ao incumprimento dos servizos mínimos, fixados nun 40% para as liñas regulares e no 100% para o transporte escolar.
O fin das clases marcou unha menor afección no desenvolvemento da folga este martes, cando si seguiu sendo efectiva a acción dos piquetes. En Ourense desinflaron as rodas dunha decena de autocares e unha persoa foi detida por picar as dun vehículo adaptado que levaba a enfermos de alzheimer a un centro de día.
O EXEMPLO DE CASTELA E LEÓN
A cuarta xornada de folga vén precedida dun encontro entre a titular de Infraestruturas e o conselleiro de Fomento de Castela e León, comunidade á que a Xunta puxo como exemplo dunha "experiencia de éxito" na integración do transporte escolar e o regular.
Ambos os dirixentes víronse tamén con confederacións de pais de alumnos, que en días pasados decidiron dar un paso ao carón e descartaron mobilizarse contra as intencións da Xunta, pero si aseguraron que estarán "vixiantes" para asegurar unha correcta convivencia de escolares e adultos nas liñas que prevé integrar o Goberno galego no rural.
Esta é, en concreto, a clave da que se deriva o conflito, xa que os sindicatos temen que a integración de servizos escolares nos regulares implique menos condutores e as empresas dan por feito a desaparición de compañías de mediano e pequeno tamaño.
Pola súa banda, a titular de Infraestruturas nega a maior, e afirma de feito que o que se busca é "blindar" o emprego mediante a subrogación, que é obrigatoria por lei, e promete incluso un aumento do mesmo a través do incremento do número de coidadores, das horas e dos quilómetros de condución.
Escribe o teu comentario