O novo sistema do 112 atrasou 10 minutos a resposta ao naufraxio do 'Nuevo Marcos'

|

Traballadores112


Colectivos que traballan no sistema galego de emerxencias esixiron á Xunta "diálogo" cos profesionais do 112 que seguen en folga tras o traslado deste servizo á localidade pontevedresa da Estrada.


Case un mes despois do inicio do paro, que aseguran que secunda ao redor dun 90% dos operadores --os servizos mínimos están fixados entre o 60 e o 80%--, a presidenta do comité de empresa do 112, Isabel Moares, compareceu ante os medios de comunicación este martes arroupada por integrantes de varias asociacións, concentrados todos eles ante a sede da administración autonómica en San Caetano, en Santiago de Compostela.


Moares reiterou a súa denuncia sobre o aumento dos tempos de resposta que implicou o traslado. Segundo os seus números, supón pasar de 3 a 10 segundos o tempo necesario para que se descolgue o teléfono. Así, asegurou que a nova plataforma informática "non funciona: bloquéase, tarda demasiado e faltan recursos e teléfonos de contacto".


Ademais, esta portavoz dos traballadores insistiu en falar dun atraso de ata 10 minutos na atención tras o afundimento do buque 'Nuevo Marcos' na ría de Pontevedra a última semana de abril.


Xa este luns, a Xunta respondeu a estas acusacións defendendo a xestión dos servizos de emerxencia durante o naufraxio do pesqueiro, pero os traballadores replicaron esta nova xornada de protestas que os datos do Goberno galego son "falsos" e "mentira".


061


Por parte do 061, o presidente da xunta de persoal, Mario Otero, apuntou de que desde o traslado os tempos de resposta estiveron "disparándose", co que advertiu de que o actual panorama "repercute na asistencia á cidadanía".


Por iso, considerou que "a situación pasa por unha negociación coa Xunta, responsable da asistencia nas emerxencias", co obxecto de "poñer punto e final ao conflito".


BOMBEIROS


O portavoz da mesa intersindical de bombeiros de Galicia, Xavier Villar, cargou, pola súa banda, contra un sistema de emerxencias que entende "caduco e erróneo", no que o 112 --subliñou-- é "o primeiro elo".


Ante casos de "gravidade" como o do incendio de Fandicosta ou o accidente do Alvia en Angrois, avisou de que "está na man dos políticos asumir o que falla" para adoptar medidas que impliquen unha "mellora".


Outros dous bombeiros de plataformas de traballadores tomaron tamén a palabra para criticar que o actual mapa de emerxencias "non ten sentido" e para lamentar que, ao seu xuízo, é "ineficaz e máis caro" que se se utilizase outros criterios. Atribuíron, respecto diso, "soberbia e autoritarismo" á Xunta.


AMBULANCIAS


En representación do TES Galicia e a Asociación Galega de Técnicos de Emerxencias, Uxío Figueroa cualificou de "inadmisible" que os dirixentes políticos "non se dignen a escoitar" os traballadores, que manteñen o servizo.


"Téñense que sentar a arranxar os problemas (...) Non podemos continuar así", incidiu Figueroa, para clamar por "diálogo" entre as partes.


"UNHA BARBARIDADE"


Cuestionada polo que sostén a Xunta, sobre a afectación da folga nos tempos de resposta, a portavoz dos traballadores do 112 negouno, e fixo fincapé en que a nova ferramenta "non funciona".


O comité de empresa opina que a implementación de melloras na nova aplicación informática non sería suficiente e avoga polo regreso á anterior, ao ver "unha barbaridade" que traballadores denuncien casos como o dun día en que, de acordo coas súas informacións, unhas 200 chamadas non foron respondidas polo servizo.


PERSOAL


En total, son uns 80 traballadores en persoal no centro de atención ás emerxencias 112, cifra que inclúe profesionais de estrutura, entre outros departamentos.


Do total, ao redor de 65 son operadores. Todos eles traballan para a empresa Telemark Spain.


UN "CONFLITO LABORAL"


O director xeral de Emerxencias, Luís Menor, limitou a un "conflito laboral" as reclamacións dos traballadores do 112. "No fondo é o que é (...) Non chegan a un acordo económico sobre a compensación do traslado", afirmou.


En rolda de prensa, Menor compareceu xunto ao director da Axencia Galega de Emerxencias (Axega), Juan José Muñoz, poucos minutos despois dunha concentración dos profesionais do servizo de emerxencias ante a sede da Xunta en San Caetano, que posteriormente levaron fronte ás portas da propia Dirección Xeral de Emerxencias en Santiago.


Ambos os dirixentes fixeron un balance positivo do traslado de San Marcos ás instalacións da Estrada (Pontevedra), que Muñoz cualificou de "éxito", e valoraron o primeiras tres semanas de funcionamento, na que negan que a nova plataforma informática estea a provocar atrasos na atención das chamadas.


Por iso, Luís Menor defendeu a "calidade do servizo" e volveu a rexeitar as acusacións dos traballadores do 112 con respecto a a xestión do naufraxio do buque pesqueiro 'Nuevo Marcos' a última semana de abril na ría de Pontevedra.

relacionada Representantes do comité do 112: "Hai profesionais que saen do traballo chorando"
relacionada Traballadores do 112 revelan que o sistema informático "fallou" durante o traslado
relacionada O 112 empeza a funcionar na Estrada

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress