Os estibadores ofrecen cobrar un 6% menos e o Goberno non cede
O principal escollo é a fórmula para garantir a subrogación de traballadores. De la Serna considera "imposibles" as condicións da contraoferta.
Os estibadores están dispostos a baixar unha media do 6% os seus salarios para contribuír á consecución dun acordo laboral sobre a reforma do sector que promove o Goberno para liberalizalo e cumprir coa normativa europea, sempre que este acordo garanta os postos de traballo deste colectivo.
Así o asegurou Antolín Goya, o coordinador de Coordinadora de Traballadores do Mar, principal sindicato do sector, ao termo da reunión 'a tres bandas' que mantiveron este martes os sindicatos do gremio, a patronal Anesco e o Goberno.
A reunión, a primeira que se celebrou tralo histórico rexeitamento que deu o Congreso ao Decreto Lei co que o Goberno pretendía modificar o réxime legal do sector, concluíu tras máis de cinco horas de negociación sen acordo e con posturas enfrontadas.
O principal escollo constitúeo a fórmula para garantir que as empresas de estiba subrogarán trala reforma o colectivo de estibadores, cumprindo así o compromiso que respecto diso adquiriron a patronal do sector e o Goberno.
GARANTÍA Á SUBROGACIÓN, PRINCIPAL ESCOLLO
Para os sindicatos (Coordinadora, CC.OO. UGT, CIG e USO), "a única forma de garantir" o mantemento do emprego mediante a subrogación é facelo por lei, "ben a través do Decreto Lei de reforma do sector ou noutra norma legal", explicou Goya.
"Calquera outra forma de garantía legal, aínda que non sexa o Decreto Lei, podémola ver e estudar", concedeu. "Pero é necesario que haxa unha norma que regule a garantía do emprego", insistiu. "É o asunto central", asegurou o dirixente de Coordinadora.
Do seu lado, o Goberno mantén que non se pode "impoñer unha subrogación por lei ás empresas porque é contrario á lexislación e á normativa europea", segundo asegurou o secretario de Estado de Infraestruturas, Julio Gómez-Pomar, á conclusión da reunión. "A reivindicación da subrogación por lei constitúe unha dificultade insalvable", remarcou.
Con todo, o 'número dous' de Fomento reiterou a disposición do seu Departamento para trasladar o eventual acordo laboral que lograsen patronal e sindicatos a unha "norma ou disposición" que especificase os supostos de subrogación e recollese as axudas á prexubilación.
Ao termo das cinco horas de negociación, os estibadores lamentaron a "posición inmovilista do Goberno", e o representante do Executivo que os sindicatos "volvesen expor antigas propostas que teñen difícil encaixe". Entre elas citou a de contar cun réxime laboral específico.
BAIXAR SOLDOS PARA AXUDAR AO ACORDO
Con todo, os sindicatos detallaron que na súa contraproposta inclúen a súa disposición para baixar unha media do 6% os seus salarios para contribuír a pactar sobre dous dos catro puntos da proposta de acordo exposta polo Goberno, o das axudas á prexubilación e o da mellora da produtividade dos portos.
Así, os estibadores piden modificar os termos das axudas á prexubilación que ofrece o Goberno, para que encaixe coas características do colectivo. Ademais, propoñen que traballadores e empresas tamén contribúan a esas axudas, no seu caso cunha baixada de soldo do 1%.
De igual forma, o colectivo está dispostos a reducir un 5% adicional os seus salarios para contribuír a mellorar a produtividade nos portos, tal como piden a patronal e o Goberno.
Con todo, vinculan todo iso a que se alcance un acordo sobre o mantemento do emprego e a súa garantía por lei, principal reivindicación dos sindicatos, segundo subliñou Antolín Goya.
Do seu lado, o secretario de Estado de Infraestruturas volveu defender a proposta de acordo orixinal do Goberno, na que se fai un "gran esforzo" en axudar ao mantemento do emprego. "Pero se as outras dúas partes non colaboran, é difícil o acordo", lamentou. "E sobre o Reino de España segue pendendo un risco de multa da UE", lembrou.
A patronal e os sindicatos volverán sentar á mesa de negociación este xoves, para avanzar nos temas laborais e de produtividade. O novo encontro a tres bandas co Goberno queda pendente de que o Executivo analice a contraproposta dos sindicatos.
"IMPOSIBLES"
Pola súa banda, o ministro de Fomento, Íñigo De la Serna, considera "imposibles" as condicións da contraoferta dos estibadores, pois asegura que a Comisión Europea non permitiría a súa aplicación, e emprazou a patronal e sindicatos a aceptar a proposta do Goberno, que tacha de "extraordinariamente xenerosa e ambiciosa".
En declaracións no Congreso, De la Serna comentou que a Comisión Europea xa deixou claro que non acepta as condicións relativas a referendar por lei o cumprimento do acordo, aos centros portuarios de emprego e á restrición do acceso á formación para o emprego, polo que ve "inexplicable" que os estibadores volvesen incluílos na súa proposta.
Escribe o teu comentario