Folga en Ryanair afectará o tráfico do aeroporto de Santiago do 24 de xuño ao 2 de xullo
Os pasaxeiros afectados pola convocatoria de folga para os tripulantes de cabina de pasaxeiros (TCP) de Ryanair para os días os días 24, 25, 26 e 30 de xuño e 1 e 2 de xullo teñen dereito a compensacións de polo menos 250 euros e á devolución do importe do billete e dos gastos aos que poidan enfrontarse como consecuencia da cancelación do voo.
A convocatoria de folga para os tripulantes de cabina de pasaxeiros da compañía irlandesa coincide con datas críticas, como o inicio da tempada de verán ou a ponte de San Juan.
Facua lembra que a lei contempla "unha compensación por valor de 250 euros para voos de ata 1.500 quilómetros, 400 euros para os intracomunitarios de máis de 1.500 quilómetros e para todos os demais entre 1.500 e 3.500, e 600 euros para o resto de voos".

Os pasaxeiros afectados por a convocatoria de folga para os tripulantes de cabina de pasaxeiros (TCP) de Ryanair para os días os días 24, 25, 26 e 30 de xuño e 1 e 2 de xullo teñen dereito a compensacións de polo menos 250 euros e á devolución do importe do billete e dos gastos aos que poidan enfrontarse como consecuencia da cancelación do voo.
Así o sinala Facua-Consumidores en Acción, ante a convocatoria de folga anunciada este luns por parte dos sindicatos Sitcpla e USO, unha situación que se espera que provoque que algúns voos da compañía véxanse afectados eses días.
COMPENSACIÓNS
Facua lembra aos usuarios que o Regulamento Europeo 261/2004 establece unha serie de compensacións en caso de cancelación dos voos. Así, o artigo 7 da normativa recolle que os pasaxeiros recibirán "unha compensación por valor de 250 euros para voos de ata 1.500 quilómetros, 400 euros para os intracomunitarios de máis de 1.500 quilómetros e para todos os demais entre 1.500 e 3.500, e 600 euros para o resto de voos".
A asociación tamén lembra á aerolínea que unha sentenza do Tribunal de Xustiza da Unión Europea (TJUE) de abril de 2018 determinou que unha folga de traballadores non se considera dentro do concepto "circunstancias extraordinarias" --que exime de entregar as cantidades--, polo que a compañía tampouco pode negarse ás compensacións que se lle esixan.
Como excepcións, a aerolínea non debe entregar ditas compensacións se informa os usuarios da cancelación "polo menos con dúas semanas de antelación con respecto á hora de saída prevista" ou "se lles informe da cancelación cunha antelación de entre dúas semanas e sete días con respecto á hora de saída prevista e ofrézaselles un transporte alternativo que lles permita saír con non máis de dúas horas de antelación con respecto á hora de saída prevista e chegar ao seu destino final con menos de catro horas de atraso con respecto á hora de chegada prevista".
Tampouco se se lles comunica "con menos de sete días de antelación con respecto á hora de saída prevista e ofrézaselles tomar outro voo que lles permita saír con non máis dunha hora de antelación con respecto á hora de saída prevista e chegar ao seu destino final con menos de dúas horas de atraso con respecto á hora de chegada prevista".
REDUCIR As COMPENSACIÓNS
Conforme ao artigo 7, a compañía podería reducir estas compensacións nun 50% no caso de que ofreza un transporte alternativo ao pasaxeiro cunha diferenza de hora de chegada con respecto á do voo inicial "que non sexa superior a dúas horas, para todos os voos de 1.500 quilómetros ou menos", "que non sexa superior a tres horas, para todos os voos intracomunitarios de máis de 1.500 quilómetros e para todos os demais voos de entre 1.500 e 3.500 quilómetros" ou "que non sexa superior a catro horas" para o resto de voos.
O TJUE, ademais, ditaminou noutra sentenza de maio de 2017 que o dereito para recibir estas compensacións faise extensible a aqueles casos nos que o voo non sexa cancelado, pero sufra un atraso superior ás tres horas da súa chegada ao destino final.
DEREITO A REEMBOLSO
En calquera caso, Facua tamén sinala que os afectados polas posibles cancelacións sempre terán dereito ao reembolso integro do billete "en sete días", ou a un transporte alternativo ata o destino final, segundo o disposto no artigo 8 do Regulamento 261/2004.
Ademais, os usuarios tamén poderán reclamar calquera outro tipo de danos, con independencia da súa natureza, que puidesen sufrir como consecuencia da cancelación, tales como hoteis, viaxes organizadas, voos de conexión e mesmo danos morais por perder as súas vacacións ou parte delas, entre outros posibles supostos.
Se a cancelación ocorrese próxima ao horario de saída do voo, a asociación lembra que o artigo 9 da normativa europea obriga ás aerolíneas para ofrecer aos pasaxeiros afectados "comida e refrescos suficientes", aloxamento nun hotel se fose necesario e traslado desde o aeroporto ata o devandito hotel.
INCUMPRIMENTO DE NORMATIVA LABORAL
A folga foi convocada para esixir que a aerolínea retome as negociacións para conseguir "pechar un convenio e unhas condicións de traballo dignas para todo o persoal", segundo as organizacións sindicais.
Os sindicatos convocantes manteñen e critican que a aerolínea segue sen acollerse á lexislación laboral española. En concreto, resaltan que seguen sen ter 22 días laborais de vacacións ao ano nin 14 festivos nacionais.
Tamén consideran que se obstaculiza o acceso aos dereitos de redución de xornada por garda legal ou coidados de familiares, concreción e redución de xornada e os traballadores seguen sen recibir a súa nómina no modelo legal nin en castelán.
Os sindicatos tamén afean que a compañía non respecta a normativa en prevención de riscos laborais nin proporciona auga aos TCP no seu posto de traballo, senón que lles dá "unha botella rellenable" nas oficinas da compañía nos aeroportos, en ocasións a unha distancia de ata 25 minutos da porta de embarque.
Escribe o teu comentario