A atención primaria non funciona, é un desastre

Carmen P. Flores

En pleno verán, co repunte dos casos de covid, con xente de vacacións, e con suplencias sen cubrir na sanidade catalá -non se como estará no resto de España-, o goberno da Generalitat ten contentos aos seus amados cidadáns que cada día sofren as carencias do sistema sanitario catalán.


Non é nova a falta de suplencias de profesionais da sanidade cada verán, pero especialmente leste. Iso nótase en todo o sector, especialmente na primaria, onde os centros de saúde atópanse baixo mínimos, e as visitas presenciais renováronse a contagotas para desespero dos pacientes e non se albisca no panorama que isto vaia a mellorar.


CAP florida, ambulatori, centre d'atenció primària, Barcelona

CAP A Florida @ep


Pero o caso é que a cousa vai a máis na atención primaria. Se antes, pola pandemia, os usuarios debían solicitar a petición de visita ao seu médico de cabeceira no teléfono do seu CAP correspondente -antes era presencial- e dábanlle día e hora no momento, agora, iso xa non é así. Hai un número para chamar que é para toda Catalunya. Que ocorre con este novo sistema? Pois que cando marcas o 933268901 sae unha voz gravada que di “Instituto Catalán da Saúde, servizo de programación de visitas”, para a continuación informar que poden pedir hora na páxina web. Fan esperar uns minutos para afirmar que as liñas están ocupadas e cando levan esperado un cuarto de hora colgan ou indican que volvan chamar pasados uns minutos porque as liñas seguen ocupadas. Se teñen a sorte de ser atendidos despois de moitos intentos -hai xente que se pasou dous días para logralo- preguntan polo motivo da petición de visita ao médico. Será para tomarse un café? Terminado o interrogatorio da operadora piden o número do teléfono móbil do solicitante e infórmalle que xa lle chamarán para darche a cita. Poden pasar ata dous días – outros afirman que máis- para que chamen e dean cita que pode ir desde dez a quince días. É un sistema perfecto para rexeitar aos enfermos que tan desatendidos estiveron durante a pandemia, tamén antes. É realmente indignante.


Cando se fala de descentralizarse do goberno do Estado, resulta que agora na sanidade catalás centralízase moito máis polo que se perde eficacia: atrásanse as visitas, se burocratiza a asistencia e os únicos que saen gañando son as empresas adxudicatarias do servizo, en detrimento de a saúde da cidadanía, que debería ser a preocupación principal dun goberno. Unha xogada perfecta que se lle ocorreu a unha mente brillante en economía de “escala”.


Se en lugar de falar e gastar o diñeiro noutras cousas que non benefician a todas as persoas dedicásense eses recursos para sacar da UCI á sanidade catalá, os resultados serían outros ben distintos. É unha auténtica vergoña que a atención primaria -o resto tamén- estean nestas condicións e parece que a ninguén se lle cae a cara de vergoña. Medidas, cambios si, pero que beneficien á cidadanía. Os Centros de saúde, deben recupera a xestión de facilitar as citas, non o centralismo sanitario que se está aplicando para o desespero de todo o mundo, pero en especial das persoas maiores que deben recorrer aos seus familiares para que lles fagan a xestión. Esta é a eficiente sanidade catalá? Está claro que a atención primaria non funciona, é un desastre. Dicía Confucio que “Gobernar significa rectificar!”, Aplicarano? Teño serias dúbidas ata que a xente bótese ás rúas.


Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Máis opinión
Opinadores

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE