Peaxes en todas as autovías de España nun par de anos, prevé o Goberno, para reducir a contaminación

|

A maioría dos países europeos xa cobran polo uso das súas estradas, nun intento de fomentar outros medios de transporte con menos impacto ambiental e na saúde 


Con todo, é unha medida que pode resultar impopular. Facua advirte que, loxicamente, prexudica máis aos cidadáns con menos recursos.


Suíza é un dos Estados que obriga a pagar por un adhesivo que faculta conducir polas súas estradas como mostra Yelmy Suíza nesta imaxe da súa Youtube

Suíza é un dos Estados que obriga a pagar por un adhesivo que faculta conducir polas súas estradas como mostra Yelmy Suíza en esta imaxe da súa Youtube 


O Goberno baralla 2024 como a data na que se podería comezar a implementar o sistema de pago por uso na rede de estradas do Estado, como resposta aos dous principios nos que se baseará a partir dese momento a utilización das estradas: "quen contamina paga" e "o que usa paga".


Ata ese momento, o Executivo prevé levar a cabo unha campaña de "concienciación e sensibilización" sobre os transportistas e a poboación en canto á necesidade de executar esta medida, segundo asegúrao no Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia remitido a Bruxelas.

Baseándose na experiencia internacional, o Executivo cre que o tempo mínimo necesario para desenvolver os instrumentos normativos e crear a estrutura precisa para implantar un sistema de pago por uso a nivel nacional é de entre dous e tres anos.


Con todo, o Goberno insiste en que buscará o acordo social e político para implementar esta medida, consultando cos transportistas profesionais, así como coas comunidades autónomas e outras administracións para determinar a vontade de todos de incorporar peaxes nas estradas baixo a súa titularidade.


Respecto a os camións e resto de vehículos pesados autorizados para o transporte de mercadorías por estrada, o texto aclara que se impulsarán desde a Administración as condicións normativas necesarias para que o custo da peaxe sexa asumido polos cargadores, incentivando así a procura da sustentabilidade e eficiencia do transporte.


Neste sentido, o Goberno escúdase en varios elementos para xustificar esta medida, sendo a minorización das emisións de gases de efecto invernadoiro, o impacto da estrada sobre o medio ambiente e a eficiencia do transporte algúns deles.


DÉFICIT DE 8.000 MILLÓNS


Con todo, a principal razón é o avultado déficit que arrastra a conservación das estradas. "Cunha rede estatal que supera os 26.466 quilómetros de extensión, dos que uns 12.000 son de estradas de alta capacidade, o que fai que teñamos a máis extensa de Europa, os custos de conservación son crecentes e non é posible que sexan asumidos de maneira directa polos recursos orzamentarios", sinala o texto.


O Goberno tamén aclara que o sistema podería ser "escalable e progresivo", é dicir, que se cobre inicialmente só na rede de alta capacidade (autovías) e que se estenda de forma progresiva a outras redes, abrindo a porta así a que calquera estrada poida ser de peaxe.

Esta progresividad na aplicación da medida responde ao esperado rexeitamento que causará na poboación. Por iso, defende que se determinarán tarifas "asumibles pero que garantan o financiamento".


Desde a Asociación de Empresas de Conservación e Explotación de Infraestruturas (Acex) defenden que unha peaxe de entre 3 e 5 céntimos de media sería suficiente para acabar co déficit de 8.000 millóns que xa acumula a conservación das estradas.


SITUACIÓN EN EUROPA


Tras a directrices apuntadas por Europa no marco da última gran crise financeira, Portugal introduciu peaxes en toda a súa rede de alta capacidade, non só para vehículos pesados, como requiría Bruxelas, senón en todos eles, incluídos os lixeiros, é dicir, a todos os cidadáns.


En España, lonxe de introducir peaxes, as políticas foron en sentido contrario, en non renovar as concesións que chegaban ao seu fin, o que permitiu liberar de peaxes varias autoestradas que agora son gratuítas. Ademais de en Portugal, en Francia e Italia prima o pago por uso, mentres que en Alemaña todas as autoestradas son gratuítas.


A implantación dunha peaxe media en España de 4 céntimos por quilómetro supoñería un pago de 9 euros para ir desde Madrid a Burgos, de 12 euros para viaxar entre a capital e Zaragoza, duns 14 euros para ir ata Valencia, 15 a Córdoba, 16 euros a Badaxoz ou 22 euros á Coruña.


Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress