Eixo Atlántico e o presidente de Portugal inciden no tren Vigo-Valença, único tramo sen proxectar do Corredor Atlántico

Xoan Vázquez Mao, secretario xeral do Eixo Atlántico do Noroeste Peninsular, e Ricardo Rio, presidente da entidade, reuníronse onte co presidente da República de Portugal, Marcelo Rebelo de Sousa.


|

Xoan Vázquez Mao, secretario xeral do Eixo Atlántico do Noroeste Peninsular, e Ricardo Rio, presidente da entidade, reuníronse onte co presidente da República de Portugal, Marcelo Rebelo de Sousa.


O tema central do encontro no Palacio de Belén foi a conexión ferroviaria entre Portugal e Galicia e a necesidade de impulsar de forma conxunta entre os gobernos español e luso a creación do Corredor Atlántico de mercadorías.


Encontro do Eixo Atlantico co Presidente de Portugal de esquerda a dereita, Xoan Vazquez Mao, secretario xeral do Eixo Atlantico, Marcelo Rebelo de Sousa, Presidente de Portugal e Ricardo Rio, presidente do Eixo At

Encontro do Eixo Atlántico e lle presidente luso Rebelo de Sousa | Foto: Eixo Atlántico


O Eixo compartiu co presidente luso as que considera as liñas mestras en canto aos investimentos que deben acometerse nas conexións de Portugal con Galicia e o resto de España. "Cando converxen os nosos intereses e as nosas necesidades de desenvolvemento, hai investimentos que se converten en políticas estatais. Portugal debe abordar esta cuestión ao máis alto nivel co goberno español para que o eixo ferroviario atlántico e o corredor ferroviario atlántico estean operativos antes de 2030", afirmou Rio, que tamén destacou a necesidade de contar con “o apoio de ambos os gobernos” para “unir todas as pezas”.


Pola súa banda, Vázquez Mao lembrou a importancia de que España licite o estudo informativo previo “ que actualmente non está na axenda do Goberno de España”. Por isto, reclaman unha reunión entre os dous presidentes co obxectivo de desbloquear a situación do saída sur de Vigo e garantir que o proxecto poida presentarse para a cooperación con financiamento dos fondos europeos co obxectivo de contar coa liña operativa para 2030.


A necesidade de contar cun sistema portuario coordinado entre os portos de Galicia e Portugal, priorizar os proxector e obras do corredor ferroviario tanto na variante galega como a de Siens – Badaxoz e a de Aveiro – Salamanca e as propostas para o futuro Cume Ibérico foron outros dos temas destacados na reunión.


Corredor atlu00e1ntico

Corredor Atlántico | Foto: Eixo Atlántico


“EN PORTUGAL O TEMA FERROVIARIO É UNHA PRIORIDADE”

Recentemente,  nunha conversación con Galiciapress previa ao encontro, Vázquez Mao recalcou a necesidade de que impulsar o Corredor Atlántico debía ser “unha cuestión de Estado”. “Isto debe resolverse directamente entre o primeiro ministro de Portugal co primeiro ministro de España”, advirte o secretario xeral, á vez que puntualizou que nesa reunión entre Sánchez e Costa o presidente portugués “ten que arrincarlle a Sánchez” a realización do estudo informativo previo e “que a estratexia do Corredor asúmana conxuntamente os dous países”.


Nesa liña, desde o Eixo destacan a boa relación que manteñen e a maior predisposición do Goberno de Portugal a asumir compromisos en detrimento do Goberno de España, “que ao Mediterráneo dálle obras e a nós promesas”, e do Goberno de Galicia “instalado no pancartismo”.


“En Portugal o tema ferroviario téñeno claro. Costa xa dixo en Europa que era unha prioridade. Son conscientes que unha liña vertical que una os eixos do Corredor Atlántico e que conecte os portos e aeroportos é fundamental coa súa visión estratéxica”, subliña Vázquez Mao. Nesa liña, lembra que a situación xeográfica de Portugal obriga ao país veciño a necesitar da implicación de España para mover as súas mercadorías a Europa ou quedar restrinxido exclusivamente ás exportacións marítimas.


Doutra banda, as propostas de Moncloa de realizar un estudo de alternativas non foi ben acollida polo Eixo, que ve nesta proposta aínda máis atrasos e evidencia a “falta de estratexia” para un proxecto que debería ser prioritario e que permitiría conectar Vigo e O Porto “nunha hora”.   


Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE