A fábrica de baterías de Vigo podería xerar 8.000 empregos directos e indirectos e ser compatible con outras

O proxecto expón un investimento de 151 millóns e unha produción a pleno rendemento de 300.000 unidades ao ano

|

España carece ata o de agora dunha fábrica de baterías para automóbiles, a pesar de ser un dos países máis importantes de Europa na produción de vehículos


Vigo é a localización ideal, dada a súa proximidade ao maior xacemento de Litio de Europa e ter un porto con importante tráfico de mercadorías, segundo destaca a presentación oficial difundida hoxe (PDF ao final da noticia)


O Consorcio da Zona Franca de Vigo, o Concello e a Deputación de Pontevedra presentaron este martes o Manifesto de Interese do proxecto para implantar na comarca unha fábrica de baterías para vehículos eléctricos, co que pretenden captar fondos europeos de recuperación (Next Generation), e defenderon que esta planta é "compatible" cos outros proxectos similares que se candidatan desde Cataluña e Estremadura.


David Regades Presentaciu00f3n Fu00e1brica bateru00edas 09032021

Regades  dixo que un dos objectivos é “manter a posición de Vigo como referente europeo na produción de vehículos” 


CRÍTICAS Ao PRESIDENTE FEIJÓO
No acto, o delegado de Zona Franca, David Regades, explicou que esta iniciativa "aglutina todo o apoio público", aínda que precisou que foi impulsada por este organismo, e polas administracións local e provincial, "ante a inacción" da Xunta de Galicia, que "debería ser a que propulsase estes proxectos".

O delegado de Zona Franca defendeu a idoneidade da área viguesa para acoller esta iniciativa, pola súa "proximidade" a xacementos de litio (como o portugués de Montealegre, preto da fronteira con Oímbra, en Ourense), e pola proximidade a industrias construtoras e provedoras do sector de automoción.


Regades, quen subliñou que o alcalde, Abel Caballero, é o "pai" do proxecto, tamén recalcou que, aínda que haxa outras candidaturas de plantas de baterías, é "necesario e posible que haxa máis dun proxecto" nese sentido.

Na mesma liña, o rexedor proclamou que esta iniciativa "non se fai contra ninguén", e é "compatible" con outras propostas "similares" noutros territorios. O Goberno xa avanzou que a primeira planta de baterías eléctricas instalaríase preto de Martorell, en Cataluña, dá a man de SEAT, parte do grupo Volkswagen.

Caballero tamén fixo fincapé en que a "plataforma" que pretenden poñer en marcha está aberta a que se somen máis empresas, e referiuse "con preocupación" a quen "non ofreceron" crear esta iniciativa e agora "xeran debate político", en alusión ao goberno galego.

CIFRAS DE PRODUCIÓN E EMPREGO

Segundo sinalou David Regades, a previsión de inversión é de 151,7 millóns de euros, e espérase que, na súa fase inicial, a planta teña capacidade para producir 2 gigavatios/hora, e poida chegar a 16 GW/h, cando estea a pleno rendemento (e sexa capaz de fabricar 300.000 baterías ao ano).

Así mesmo, en canto a emprego, nos seus comezos contará con 100 empregos directos e 1.000 indirectos, e cando se consolidou, o número de empregos directos superará os 800 e os indirectos serán uns 8.000.

O proxecto inclúe tamén un laboratorio de tecnoloxías de propulsión limpa, cun investimento previsto duns 30 millóns de euros, e en colaboración co Centro Tecnolóxico da Automoción de Galicia (CTAG).

A iniciativa impulsada por estas tres institucións conta, como socios, cunha vintena de empresas e organismos, entre os que están a Universidade de Vigo, Iberdrola, Cegasa, Grant Thornton, GKN Automotive, ou Seganosa.

"PROXECTO ESTRATÉXICO"
Pola súa banda, a presidenta da Deputación, Carmela Silva, incidiu en que este é "un proxecto estratéxico" para Vigo, para a provincia, para Galicia "e para o noroeste peninsular", e puxo en valor a aposta de Zona Franca e do Concello: "Xa nos gustaría que outras institucións tivesen esta visión", apostilou.

Mentres, a responsable de Innovación do CTAG, Ana Paul, recalcou que este centro tecnolóxico traballará no laboratorio de propulsións limpas "cun enfoque integral", abordando cuestións como probas de prototipos, revalorización de baterías ou desenvolvemento de estratexias intelixentes aplicadas a esta produción.





Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE