Sanción da USC a dous alumnos por colapsar do Campus Virtual ao xerar un tráfico equivalente a máis de 12.000 conexións á vez
Pagar os pratos rotos. Iso terán que facer dous estudantes da USC, aos que a universidade bloqueou o seu acceso ao Campus Virtual ao entender que estes usuarios utilizaban ferramentas de repetición de accións que provocaron a caída do servizo, algo que recoñeceron os implicados. Con todo, a versión ofrecida hai uns días pola universidade compostela era que a propia institución provocara o colapso dos servidores.
A Universidade de Santiago de Compostela bloqueou o acceso preventivamente ao Campus Virtual a dous alumnos polo colapso rexistrado esta semana na plataforma.
A institución académica ha asegurado que estes usuarios utilizaron ferramentas de repetición de accións ou función para xerar un tráfico desmesurado no espazo virtual nun breve espazo de tempo o que, segundo indican, impediu o acceso á plataforma a un numeroso grupo de alumnos.
A USC xa notificou a suspensión cautelar da conta a estes dous estudantes, tras ser identificados e recoñecer a autoría e implicación nos feitos.
Segundo indica a institución, xerouse un tráfico equivalente a máis de 12.000 conexións simultáneas, que vulnerou "o correcto funcionamento" das ferramentas virtuais.
Neste sentido, realizou un chamamento "á responsabilidade" da comunidade universitaria, tras insistir en que a maioría do alumnado utiliza o servizo con normalidade e advirte de que este tipo de accións, que "prexudican ou impiden o acceso doutros usuarios", representan actuacións "sancionables tanto no contexto do regulamento do uso das TIC na o USC como do propio ordenamento xurídico", a través do Código penal.
PROTESTA DE ALUMNOS
Os feitos déronse por mor dunha protesta do alumnado pola xestión da crise sanitaria e do final do curso. As redes sociais e os grupos de estudantes en 'whatsApp' fixéronse eco da convocatoria a colapsar os servizos da plataforma virtual ás 12,00 horas do martes e repetiuse novamente durante a tarde, chamando aos alumnos para facer uso desta ferramenta para visibilizar os problemas desta infraestrutura.
Os servizos da institución resentíronse e varios alumnos compartiron 'pantallazos' dos erros informáticos a través dos seus perfís sociais. O obxectivo da convocatoria era evidenciar as carencias tecnolóxicas da institución académica para soportar a carga de tanto alumnado conectado ao mesmo tempo, e a preocupación polas avaliacións finais que se realizarán de forma telemática.
A USC, pola súa banda, asegura que os servizos técnicos atopábanse traballando en tarefas orientadas en fortalecer o sistema, que "xa funciona correctamente", o que suscitou as queixas dos usuarios e participantes na protesta.
A través do seu perfil de 'Twitter', a institución informaba de que se trataba de probas de tensións ao sistema que foran solicitadas desde a CRUE-TIC, que se executaron a esa hora aproveitando "o ataque 'bot' por parte dun colectivo do alumnado" como "unha boa oportunidade de análise".
"De modo consciente, non se estableceron devasas previas", indican, ou que levou a que parte dos usuarios non tivesen acceso durante uns minutos. "Sistema asegurado, mellorado e listo para o funcionamento masivo", conclúen na súa mensaxe.
O alumnado, con todo, non se mostrou convencido coas explicacións achegadas, sobre todo despois de que a protesta chegase a ser tema de tendencia nacional co lema '#AsiNonUSC'.
REFORZO DO SISTEMA
Pola súa banda, a institución asegurou que a área TIC implementou medidas para fortalecer o sistema para asegurar "o correcto funcionamento" do Campus Virtual e "evitar situacións non desexadas".
"A partir da análise dos resultados obtidos ata o momento, trabállase agora xunto co grupo TIC da CRUE na planificación doutras medidas preventivas como o reforzo dos sistemas de avaliación dos campus virtuais das universidades con sistemas externos redundantes".
A USC tamén engadiu que a información obtida a partir deste suceso foi solicitada, á súa vez, por outras universidades do Estado, que na súa maioría utiliza Moodle como ferramenta de referencia nos campus virtuais.
Escribe o teu comentario