Caso O Marisquiño: investigados técnicos tanto do Porto como do Concello de Vigo
O xulgado empraza a Porto e Concello como responsables civís, e constata que ningún fixo mantemento ou conservación do peirao
Xunta, Porto e Concello levan anos acusándose de serrn os responsables do accidente que puido acabar en traxedia. A resolución xudicial de hoxe acúsaos de non realizaenr mantemento na zona a pesar de asinaen os permisos para o festival. O xulgado non cita como investigado a ninguén da Administración Autonómica, só do Concello e do Porto de Vigo, administración adscrita ao Estado e que está dirixida por López Veiga, un cargo do PPdeG.
Así mesmo, no marco deste procedemento (que se segue por un suposto delito de lesións por imprudencia) la xuíza emprazou á Autoridade Portuaria como responsable civil para que achegue a súa póliza, e citou á súa directora, Beatriz Colunga, para que aclare as circunstancias da firma do contrato de cesión de uso do devandito terreo á empresa que celebraba Ou Marisquiño.
No caso dos técnicos municipais investigados, deberán achegar xustificacións documentais en caso de realizar obras de mantemento e conservación antes de que producise o accidente, na madrugada do 12 de agosto de 2018.
O CONCELLO DE ABEL CABALLERO TAMÉN É POSIBLE RESPONSABLE CIVIL
Así mesmo, empraza ao Concello tamén como responsable civil, e requíreselle para que achegue póliza de responsabilidade civil (para os efectos de emprazar posteriormente á súa compañía aseguradora).No seu auto, o xulgado de instrución conclúe de forma indiciaria, tras examinar os informes dos peritos e a documentación, que "a día de hoxe non consta que nin o Porto, como titular do devandito paseo sobre o mar, nin o Concello, como asinante da acta de entrega das obras e do convenio no que se fai cargo do mantemento, realizasen ningunha actuación nin inspección para o mantemento e conservación das devanditas obras nin se haxan requirido un ao outro para iso, a pesar dos moitos anos transcorridos desde a súa construción inicial e a súa remodelación co proxecto Abrir Vigo ao Mar".
COLAPSO POR FALTA DE MANTEMENTO
A ese respecto, lembra que ese peirao construíuse hai máis de 30 anos e, desde entón, nin as entidades titulares nin as cesionarias ou usuarias realizaron "actividade algunha de conservación ou mantemento", a pesar de que os paneis de formigón e aceiro atopábanse a pouca altura sobre o nivel do mar e están expostos a unhas condicións concretas de corrosión polas salpicaduras, o que causou "maiores danos" sobre esas estruturas.
Esas circunstancias provocaron, segundo recóllese no auto, a rotura da estrutura "por colapso", como consecuencia do "avanzado estado de corrosión do armazón de aceiro dos paneis prefabricados que a sostiñan durante a celebración do evento".
Ademais, a xuíza incide en que, a pesar da falta de mantemento, tanto Porto como Concello de Vigo concederon as autorizacións para o festival, polo "dedúcese indiciariamente" a posible comisión dun delito de lesións por imprudencia.
O xulgado empraza á Autoridade Portuaria como responsable civil, "dada a cesión de uso sobre o terreo da súa titularidade realizada sen ter constancia da existencia de revisións ou inspeccións levadas a cabo por calquera cesionario desde que se construíu a estrutura colapsada" e cita á directora do organismo.
PIDE MÁIS DOCUMENTACIÓN
Así mesmo, reclama tamén diversa información, tanto ao Concello (sobre as actas de inspección da zona sinistrada) como ao Porto (sobre posibles labores de mantemento na zona esborrallada) e ao Real Club Náutico de Vigo (sobre posibles queixas de usuarios do porto deportivo sobre o estado das instalacións).
Escribe o teu comentario