Ryanair, máis preto da folga en setembro: os pilotos apoian o parón

Os pilotos de Ryanair apoiaron masivamente a adopción de medidas legais, entre elas a folga, como medida de protesta polo anunciado peche das bases de Tenerife Sur, Las Palmas de Gran Canaria e, posiblemente, Xirona, uns peches que "supoñerán o despedimento de máis de 100 pilotos en toda España".



|

Os pilotos de Ryanair apoiaron masivamente a adopción de medidas legais, entre elas a folga, como medida de protesta polo anunciado peche das bases de Tenerife Sur, Las Palmas de Gran Canaria e, posiblemente, Xirona, uns peches que "supoñerán o despedimento de máis de 100 pilotos en toda España".


Pilotos de Ryanair


Máis dun 90% dos pilotos consultados polo sindicato Sepla dixeron si á pregunta "autorizas á Sección Sindical a tomar todas as medidas legais que se consideren necesarias, incluída a folga, para resolver o actual conflito?", segundo informou o Sindicato Español de Liñas Aéreas (Sepla).

No seu comunicado, Sepla sinala que "aínda non convocou ningunha folga", aínda que "non descarta facelo nas próximas semanas". A pesar diso, esgotará en todo momento as vías de negociación coa compañía.

Hai que lembrar que o verán pasado, cando Ryanair afrontou a primeira folga coordinada en Europa, o Sepla optou por acudir á vía xudicial e tras chegar a un acordo coa aerolínea en outubro de sobre a aplicación da lexislación laboral española aos contratos de pilotos con base en España retirou a demanda.


Os PECHES ANUNCIADOS "NON ESTÁN FUNDAMENTADOS"

Os pilotos españois de Ryanair protestan agora polo anunciado peche de bases, que non está fundamentado con ningún argumento legal nin económico e supoñería o despedimento de máis de cen pilotos. "Esperamos que a compañía recapacite na súa decisión, que non está amparada por ningunha motivación económica xa que Ryanair segue anunciando beneficios ano tras ano", sinalan desde a sección sindical do Sepla na compañía aérea irlandesa.

O Sepla denuncia que Ryanair anunciou o peche de bases "sen realizar o procedemento legal obrigatorio para levar a cabo un despedimento colectivo" e igualmente, considera que estes despedimentos "non se axustan á legalidade, ao non estar motivados nin legal nin economicamente".

O equipo legal do Sepla está a estudar de que forma dar saída á vontade do colectivo e sinala que as medidas que se adopten finalmente serán debidamente comunicadas á opinión pública, "co fin de prexudicar o menos posible aos pasaxeiros".

O peche de Gran Canaria e Tenerife Sur, previsto para xaneiro, e de Xirona máis adiante, pon en risco uns 350 TCP e a 150 pilotos, segundo os cálculos do sindicato USO.


SEGUE EN PÉ A FOLGA DE AUXILIARES DE VOO

Mentres tanto, e á espera do próximo encontro entre as partes, segue en pé a folga de dez días dos tripulantes de cabina (TCP) en Ryanair, convocada polos sindicatos USO e Sitcpla, para setembro (1, 2, 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 e 29) en contra dos peches anunciados, tras fracasar a primeira reunión de mediación.

"Mantense a convocatoria de dez xornadas de folga en España, e ata que non veñan con datos na man e con xustificacións reais, pois non nos moveremos da folga", dixo o secretario de Organización de USO-Ryanair, Jairo Gonzalo, tras a reunión, que tivo lugar o pasado martes.

Os mediadores propuxeron unha nova reunión entre as dúas partes para a próxima semana, ás portas dos paros convocados, na que han convidado a Ryanair a achegar datos que xustifiquen a súa decisión de peches.

USO e Sitcpla acusaron a Ryanair de querer "baleirar" a empresa e "pasar" ao persoal das tres basees que ameaza con pechar a filiais como Laudamotion ou Ryanair Sun, onde os dereitos laborais "ven reducidos".


RYANAIR DI QUE Os ROTEIROS NON SE VERÁN AFECTADAS

Segundo Ryanair, debido á entrega tardía de ata 30 avións 737 MAX este inverno, varias bases da compañía reduciranse ou se pecharán este inverno. Con todo, asegura que "ningún roteiro verase afectada", xa que serán atendidas por voos desde outras bases a partir de novembro cando comece o horario de inverno.

A aerolínea xa avanzou en febreiro posibles axustes nas súas bases pola evolución do negocio derivada da incerteza do 'Brexit', tras incrementos máis moderados que nas tempadas anteriores, ao que se suma o atraso do pedido dos 737 MAX a Boeing, co que contaba para verán e cuxas entregas están suspendidas.

Ryanair pechou o primeiro trimestre do seu exercicio fiscal, finalizado o pasado 30 de xuño, cun beneficio de 243 millóns de euros, un 21% menos que un ano antes. En 2018, no que afrontou a primeira folga a nivel europeo en seis países que afectou a 75.000 pasaxeiros, reduciu o seu beneficio anual nun 29%.

Tras presentar as súas contas trimestrais, o conselleiro delegado do grupo, Michael Ou'Leary, anticipou nun vídeo que se verá obrigada a acometer despedidos, a finais de setembro, e tras o Nadal, e cifrou en 500 pilotos e 400 asistentes de voo os efectivos que sobran no seu persoal.


PREOCUPACIÓN NO SECTOR TURÍSTICO

Un eventual peche das bases de Tenerife Sur, As Palmas, Xirona e Faro (Portugal) de Ryanair en xaneiro de 2020, pode afectar a máis de 1,4 millóns de prazas aéreas que xa estaban programadas para o primeiro semestre do ano, segundo un informe da consultora Mabrian Technologies, en colaboración con Interface Tourism Spain.

O presidente dos hostaleiros españois, Juan Molas, recoñeceu que a contracción do PIB en Alemaña --a maior economía de Europa-- ou o risco da perda das bases de Ryanair en Gran Canaria, Tenerife Sur e Xirona coa consecuente diminución de prazas áreas, sobre todo a Canarias, "preocupan a futuro" ao sector.

O Círculo de Empresarios e Profesionais do Sur de Tenerife (CEST) xa reclamou ante esta situación aos gobernos de España e de Canarias que actúen de forma conxunta ante o anunciado peche das bases de Ryanair.

A conselleira de Turismo do Gobierno de Canarias, Yaiza Castela, deixou claro recentemente que a Comunidade Autónoma defenderá "custe o que custe" manter a conectividade do arquipélago "estea ou non estea Ryanair", incluso mellorando a que existe a día de hoxe realizando estratexias de promoción "máis potentes", orientadas a que se establezan nas illas novas compañías e consolídense a longo prazo.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE