Non sabes que estudar? Estes son os 30 perfís profesionais que máis demandan as empresas

|

O informe, elaborado por Feuga, servirá para construír o novo mapa de titulacións e completarase cunha segunda fase.


Brazo robótico de Mars 2020



Un estudo, impulsado pola Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional e Feuga, identificou e determinou os 30 perfís profesionais que máis se demandarán nos próximos anos en paralelo á evolución tecnolóxica e social, e que servirá para a elaboración e construción dun novo mapa de titulacións para o sistema universitario galego.


Este catálogo é o resultado da primeira fase da iniciativa 'Galicia 2030' que terá unha segunda parte, que finalizará entre maio e xuño do próximo ano, cunha análise pormenorizada do mapa de titulacións actual en relación a estes perfís profesionais e o contexto internacional, co obxectivo de afinar unha nova proposta académica no horizonte do ano 2030.

Entre eles atópanse perfís de carácter transversal, con competencias prioritarias para os próximos anos, como especialistas en intelixencia artificial, nanotecnoloxía, robótica, sistemas aéreos non tripulados, arquitectos big data, ciberseguridad, economía circular ou automatización industrial.

Outros se caracterizan por ser roles específicos e de carácter estratéxico para sectores moi determinados da industria, entre eles avogado tecnolóxico, goberno dixital, innovación educativa, tratamento avanzado de augas ou especialista en vehículos autónomos.

O estudo analizou máis de 20 sectores económicos e 19 tendencias tecnolóxicas, ambientais e socioeconómicas. Estes representan o 90 por cento do PIB actual de Galicia e permitiu estudar máis de 150 roles profesionais, a través de decenas de entrevistas con expertos e a participación con representantes destes sectores e especialistas en diferentes mesas de traballo e actividades colaborativas.

Os traballos consistiron na análise do impacto destas tendencias tecnolóxicas, socioeconómicas e ambientais desde o punto de vista do emprego nos sectores da economía galega especificando e identificando, ademais, as diferentes competencias requiridas en materia de formación.

O informe indica que o desenvolvemento económico e social de Galicia estará condicionado en gran parte pola capacidade do sistema educativo adaptarse con axilidade ás demandas cambiantes do mercado e o tecido empresarial, de modo que gran parte destes perfís profesionais incluídos no catálogo xurdirán "na práctica totalidade" destes sectores por mor da transformación dixital.


IMPORTANCIA DAS COMPETENCIAS 'STEM' 

Entre as conclusións alcanzadas polo documento, destaca a alta especialización e cualificación requirida para estes profesionais, e sobre todo a importancia que terán as competencias 'STEM', en creatividade e deseño nos próximos anos.


Os coñecementos e habilidades tecnolóxicas terán que estar acompañadas de capacidades de resolución de problemas, razoamento, pensamento crítico, curiosidade e adaptación aos cambios constantes, do mesmo xeito que as competencias relacionadas con ciencias sociais e humanidades en novas áreas dixitais serán claves para o futuro laboral.

O informe indica, á súa vez, que os currículos terán que ser "transversais e flexibles", polo que esperan un cruzamento entre diferentes disciplinas e coñecementos complementarios para responder aos novos retos profesionais.

É por iso que a oferta universitaria terá que adaptarse ás demandas do tecido empresarial, para mellorar a empregabilidade dos titulados, o que implicaría "unha revisión exhaustiva" do mapa actual de titulacións "e un cambio na súa concepción" ou mesmo un modelo dual, similar á FP, no que se combine a formación académica coa o experiencia en empresas.


UN TRABALLO "IMPRESCINDIBLE"

En rolda de prensa, a conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, incidiu na necesaria adaptación da oferta formativa aos perfís profesionais e ao mercado laboral, no que as TIC e as tecnoloxías serán "áreas crave para o futuro" de Galicia.


O novo mapa de titulacións "xa ten en conta esta tendencia", engadiu, do mesmo xeito que se están empezando a introducir a vocación científica e as novas tecnoloxías no ensino primario. Xunto a iso, o talento, o traballo en equipo ou a creatividade serán factores "crítico para os roles do futuro" e o "elemento diferenciador" que determinará a empregabilidade.

É por iso, que a formación é esencial nesta tarefa, insistiu, dado que se trata de competencias e habilidades que se adquiren "desde as idades máis temperás". Así mesmo, as linguas estranxeiras xa non serán un engadido, senón un "requisito" máis nas profesións do futuro.

Javier Pereiro, director de Feuga, sinalou que en Galicia "están a darse pasos" neste sentido, aínda que de momento existe un "déficit deste tipo de perfís", do mesmo xeito que en todos os países e territorios da contorna.

Pomar lembrou que calquera modificación que xurda respecto ao cambio do mapa de titulacións nun futuro levará consigo unha "negociación e consenso previo" coas tres universidades galegas. A pesar diso, considerou que a flexibilidade da oferta está "garantida", recodando, que se acaban de introducir graos de nova implantación e incrementáronse prazas noutros con alta demanda de alumnado.

"Non se trata de que desaparezan todas as titulacións", matizou, senón de traballar nunha "adaptación progresiva" do catálogo no que uns títulos desaparecerán e outros necesitarán unha adaptación e reformulación, en función das demandas do mercado.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress