Bruxelas expedienta a España por “deficiencias” en seguridade ferroviaria en casos como o de Angrois

|

As demandas que as victimas de Angrois presentaron á Eurocámara motivaron que a Comisión Europea considere que os procedementos de control da seguridade ferroviaria españois "non cumpren os requisitos" da normativa comunitaria.


O tren Alvia, instantes despois de descarrilar na curva de Angrois

A Comisión Europea informou este xoves da apertura dun expediente sancionador contra España ao considerar que os seus procedementos de control da seguridade ferroviaria "non cumpren os requisitos" que esixe a normativa comunitaria.

Bruxelas ve "deficiencias" na forma en que a Comisión de Investigación de Accidentes Ferroviarios (CIAF) "analiza e investiga os accidentes e incidentes", segundo informou a institución comunitaria nun comunicado.

Tamén ve problemas en "as técnicas de supervisión" por parte da Axencia Estatal de Seguridade Ferroviaria (AESF), indica o mesmo comunicado sen dar máis detalles da infracción.

A apertura do expediente ten a forma dunha carta de emprazamento --primeiro paso no procedemento de infracción--, que Bruxelas remitiu ao Goberno para que no prazo de dous meses aclare a situación e ofreza datos claros das medidas correctivas que puxese en marcha.


Se os servizos comunitarios non desen por boas as explicacións de España, poderían pasar á segunda fase do expediente, un ditame motivado que dá outros dous meses ao Estado membro para corrixir o problema, período tras o cal a Comisión podería elevar o caso ao Tribunal de Xustiza da Unión Europea (TUE).

Foi a Comisión Europea a que lle pediu á Axencia Ferroviaria Europea (ERA polas súas siglas en inglés) que examinase a implementación en España dos elementos da lexislación ferroviaria da Unión Europea.

A solicitude veu despois das dúas demandas (unha por incumprimento da normativa de seguridade e outra por publicidade enganosa) que a asociación de vítimas do accidente do tren Alvia ocorrido en Angrois (Santiago) interpuxo na comisión de peticións da Eurocámara a finais de 2015 e da posterior denuncia que presentou (en xullo de 2017) a eurodeputada do BNG Ana Miranda, quen facilitou en todo momento as viaxes dos afectados a Bruxelas.

AUDITORÍA Á AXENCIA, ADIF E CETREN

En febreiro do ano pasado, un equipo da ERA estivo en misión de auditoría en Madrid para solicitar información. Visitaron a Axencia Estatal de Seguridade Ferroviaria, Adif e o organismo notificado (Notified Body) Cetren, segundo informaron no seu día fontes consultadas por Europa Press.

Entre outras cuestións, estudaron como Cetren realiza o seu labor de verificar a interoperabilidade, conforme a normativa europea, de varias liñas, incluída a de Ourense-Santiago, onde se produciu o sinistro que en xullo de 2013 saldouse con 80 mortos e 144 feridos.

Esta liña, a pesar de ser inaugurada en 2011, carecía do certificado europeo de interoperabilidade. O administrador de infraestruturas ferroviarias (Adif) non o encargou ata setembro de 2016 e actualmente aínda non dispón del.

No que respecta á investigación de accidentes, Bruxelas xa abriu un anterior expediente a España por entender que a CIAF non funcionaba de maneira independente, tras o cal o Executivo español modificou a norma en que se nomea aos seus responsables.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




Non está permitido verter comentarios contrarios á lei. Nos reservamos o dereito a eliminar os comentarios que consideremos fora de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal Cookies Consello editorial Publicidade
Powered by Bigpress