O coloso chinés SAIC (MG) estuda a Plisan de Galicia para a súa primeira fábrica europea
MG envía unha delegación técnica a Vigo e Salvaterra-As Neves para avaliar terreos e loxística ante a necesidade de esquivar os aranceis de Bruxelas e consolidar o seu liderado de vendas no mercado continental. Galicia, pola súa experiencia no sector e a súa boa conexión marítima, e España, polas posibles subvencións e a alta aceptación dos produtos chineses, parten como unha das favoritas nunha competición por asegurar o investimento na que tamén participan países como Hungría ou a República Checa.
A posibilidade de que Galicia acolla a primeira planta de produción de vehículos de SAIC Motor en Europa deixou de ser unha mera hipótese para converter nunha opción tanxible e prioritaria. O xigante estatal chinés, matriz da exitosa marca MG, intensificou os seus contactos coa administración galega nas últimas semanas.
Unha delegación do grupo asiático aterrou recentemente na comunidade para manter reunións de alto nivel coa Xunta de Galicia e a Autoridade Portuaria de Vigo, segundo revelou Faro, ademais de realizar unha inspección técnica sobre o terreo na Plataforma Loxística de Salvaterra-As Neves (Plisan), o emprazamento que cobra máis forza para albergar o proxecto.
Este novo movemento estratéxico confirma que a comunidade galega ha gañado peso na recta final da decisión do xigante chinés. Agora ben, non está, nin de lonxe, feito. Se contra numerosas localizacións en España e Europa do Leste.
Fontes próximas á negociación sinalan que o obxectivo da visita de SAIC a Vigo a finais de novembro foi profundar nos detalles técnicos e loxísticos necesarios para a implantación dunha factoría que, nunha primeira fase, dedicaríase ao ensamblaje de vehículos. O modelo industrial exposto inicialmente sería o CKD (Completely Knocked-Down), mediante o cal as pezas chegan despiezadas desde China para ser montadas en destino. Por agora, é a fórmula que están a usar os chineses para exportar parte da súa produción en Europa.
A insistencia de SAIC en revisar as capacidades da Plisan e do Porto de Vigo responde á oportunida, e tamén á necesidade, da compañía de establecer unha base manufactureira dentro das fronteiras da Unión Europea.
A imposición de aranceis por parte de Bruxelas aos coches eléctricos importados desde China acelerou os plans de expansión deste e outro grupo de China, que buscan evitar estes gravames para protexer as súas marxes comerciais. A estratexia, denominada internamente en SAIC como "Glo-cal", pretende combinar os estándar globais da marca cunha produción local que achegue o produto final ao cliente europeo e reduza drasticamente os tempos de entrega.
SAIC Motor é a marca de China que máis está a crecer no estranxeiro, encadeando xa tres anos consecutivos de vendas anuais no estranxeiro por encima o millón de unidades. Cabe destacar que as vendas nos mercados europeos desenvolvidos representan xa o 25% do seu volume no estranxeiro. Em un comunicado emitido na primavera, SAIC sinalou que “Europa e o Reino Unido son a base da estratexia de globalización de SAIC, cun centro de deseño europeo xa establecido, un centro de enxeñaría europeo en construción e a exploración de solucións de localización en Europa”. É nese último apartado onde compite Vigo.
Un ecosistema industrial consolidado
O que fai a Galicia especialmente atractiva para os directivos de Shanghái non é só a dispoñibilidade de solo, senón a contorna madura que ofrece o sector da automoción na zona. A histórica presenza da planta de Stellantis en Vigo xerou durante décadas unha rede de provedores auxiliar altamente cualificada e competitiva, capaz de dar servizo inmediato a un novo construtor. Este ecosistema industrial, sumado á experiencia da rexión como un dos polos de fabricación de vehículos máis importantes do continente, ofrece a SAIC unha seguridade operativa que poucas rexións poden igualar. De feito, no sector coméntase a posibilidade de que os fabricantes chineses aposten por producir en plantas de empresas europea. Algo que non parece factible en Balaídos, dado que Stellantis está aliada cun competidor de SAIC, Leapmotor.
Ademais do tecido empresarial, a loxística marítima xoga un papel determinante na ecuación. As conexións do porto de Vigo son vitais para a exportación dos vehículos a mercados crave como o Reino Unido, onde MG mantén unha forte presenza histórica, e para a distribución no resto de España.
O proxecto que baralla a multinacional contempla unha superficie aproximada de 500.000 metros cadrados e, de concretar, suporía a creación de miles de empregos directos. O calendario máis optimista que manexan as partes implicadas apunta a que, se as negociacións frutifican, os primeiros coches poderían empezar a saír da liña de montaxe no último trimestre de 2027.
Con todo, a prudencia segue sendo a nota dominante entre as autoridades galegas e os axentes sociais. Aínda que existe un optimismo moderado tras esta segunda visita, son conscientes de que a competencia é feroz.
Dentro de España, a Comunidade Valenciana, con opcións en Sagunto e Cheste, así como Cantabria e Aragón, tamén presentaron as súas credenciais. No ámbito internacional, países como Hungría —onde o seu rival BYD xa iniciou a súa produción— e a República Checa xogan a carta duns custos laborais inferiores, aínda que carecen da posición geoestratégica atlántica de Galicia. Están iso si, no centro do continente, polo que a redistribución de coches montados alí por toda Europa sería máis barata. A decisión final dependerá dunha complexa balanza entre custos, loxística e, está claro, axudas públicas.
O éxito comercial de MG en Eurpa
O respaldo a este investimento industrial susténtase nunhas cifras de vendas que superaron todas as expectativas. SAIC Motor consolidouse como o fabricante de Chinesa líder en España e no conxunto de Europa, grazas principalmente ao fulgurante ascenso de MG.
A firma, de orixe británica pero capital chinés, soubo ler as necesidades do mercado con vehículos de prezo axustado, logrando matricular máis de 30.000 unidades o ano pasado en territorio español e superando a barreira dos 100.000 coches vendidos desde o seu relanzamento. Este volume de negocio xustifica sobradamente a necesidade dunha fábrica propia para soster o crecemento.
España parte con vantaxe como país anfitrión pola súa condición de segundo maior fabricante de automóbiles de Europa, só por detrás de Alemaña. Ademais, o mercado nacional ha demostrado ser especialmente receptivo ás novas marcas asiáticas, que xa conquistaron unha cota de mercado superior ao 10%.
Os consumidores españois, moi sensibles ao factor prezo e menos atados á fidelidade de marca tradicional, abrazaron a proposta de valor de grupos como SAIC. Esta boa acollida comercial é un argumento de peso para que a multinacional decida establecer o seu centro de operacións na Península, aproveitando uns custos enerxéticos e laborais contidos en comparación co norte de Europa e unha man de obra experta. Á fin e ao cabo, só Alemaña supera a España no número de vehículos producidos.
A pesar da cancelación de anuncios previos en 2023 debido á incerteza regulatoria, a reactivación dos contactos co Igape e a Autoridade Portuaria demostra que o proxecto dunha planta de SAIC en España máis vivo que nunca. SAIC planifica lanzar até 17 novos modelos nos próximos tres anos, Galicia loita para cser o porto de entrada para esta nova onda de vehículos, aínda que sexa só mediante unha planta de ensamblaje.
Escribe o teu comentario