O Brexit pode facer que España e Galicia non vexa nin un euro das indemnizacións do Prestige
Os máis de 1.500 millóns de euros que o Tribunal Supremo acaba de fixar como indemnización definitiva polo desastre do Prestige poden quedar nas pavías, sobre todo se se consuma un Brexit duro, sen acordo de saída.
Os máis de 1.500 millóns de euros que o Tribunal Supremo acaba de fixar como indemnización definitiva polo desastre do Prestige poden quedar en nada, sobre todo se se consuma un Brexit duro, sen acordo de saída.
John M Lyras, secretario de London P&I Club
Quen debe pagar é a aseguradora do barco, a británica London P&I Club. Quen debe cobrar a inmensa maioría é o Estado Español. Menores cantidades lle coresponden á Xunta, a algúns concellos -incluídos franceses-e cantidades moito menores para unhas 2000 empresas e industrias marítimas.
Agora ben, London P&I Club négase a soltar un duro e ten armas xurídicas para, polo menos, atrasar o pago. A compañía -unha corporación xigantesca que asegura máis do 90% do tráfico comercial marítimo- obtivo unha sentenza favorable dunha corte británica.
A English Court of Appeal fallou en contra de España e Francia, establecendo que, en virtude dos tratados internacionais, en ningún caso a aseguradora debería pagar máis do límite máximo da póliza, que é 1.000 millóns de euros.
Cando o Estado Español tente forzar o pago de polo menos esa póliza, desatarase unha complexa batalla legal. Na súa memoria de 2017, como sinala Voz Populi, London P&I Club xa advirte que "a sentenza española é irreconciliable coas obtidas pola Asociación en Inglatera e por tanto inexecutable baixo as normas da Regulación Bruxelas I". É dicir, que a aseguradora levará o caso á xustiza europea á espera que lle confirme o argumento de que España non pode executar a sentenza do Tribunal Supremo, ao entender que se comprometeu no seu día a acatar o fallo do tribunal inglés.
Unha verdadeira maraña legal onde o Brexit podería xogar un papel determinante. Está por ver que un eventual acordo de saída siga sometendo ás compañías británicas ao imperio do Tribunal de Luxemburgo. O que é evidente é que se hai un Brexit duro, é dicir sen acordo, non haberá maneira de someter en principio a London P&I Club ao que dite a xustiza europea. Nese caso, a España e Francia non quedaría outra que aterse ao que desexa a sociedade británica, que a cantidade de indemnización a pagar fíxea un tribunal de arbitraxe británica e que en ningún caso supere os 1.000 millóns da póliza.
CAMIÑO A CHIPRE
Todo pode complicarse aínda máis se a megaaseguradora cambia de sede. Un Brexit duro prexudicaría e moito a súa posición xurídica, en boa medida porque boa parte da súa accionariado é europeo, grego concretamente. Os últimos rumores na City apuntan a que a aseguradora podería mudarse a Chipre para permanecer dentro da Unión Europa.
Así as cousas, por agora en España só hai uns 22 millóns que a Audiencia Provincia da Coruña forzou a depositar en primeira instancia á aseguradora. Verdadeiras migallas.
ESPAÑA PEDERÁ EN TODO CASO
E nin sequera no mellor dos casos, se España logra cobrar o fixado polo Supremo, o Estado cubrirá custos. Os danos foron estimados nos xulgados en 4.100 millóns de euros, dos cales 3,8 corresponderíal ao Estado. E no peor dos casos, como advertiu a asociación ecoloxista Arco Iris, o país non verá nin un euro.
Escribe o teu comentario