O Goberno non ve impedimento en prorrogar os Orzamentos dous anos seguidos
Se en abril se segue sen aprobar as contas, Montoro levará ao Congreso decretos lei para modificalas.
O Goberno non ve impedimento legal para que os Orzamentos Xerais do Estado se poidan prorrogar dous anos seguidos, aínda que si cre importante aprobar este ano o teito de gasto de 2019, o que xa lle daría vía libre para funcionar con decretos lei.
Neste contexto, o ministro de Facenda, Cristóbal Montoro, asegurou que se chega o mes de abril e non hai perspectiva de aprobar o orzamento de 2018, o Goberno comezará a levar decretos lei ao Parlamento para poder sacar adiante a subida salarial dos funcionarios ou as entregas a conta para as comunidades autónomas.
O Executivo, que ten prorrogadas as contas públicas de 2017, considera que a pesar dos reproches que nos últimos días están a lanzar Ciudadanos e PNV --craves para a aprobación dos Orzamentos--, aínda ten marxe para negociar un proxecto orzamentario para este ano, segundo confirmaron fontes oficiais.
MARXE ATA ABRIL
Con todo, admite que se a crise catalá persiste, podería resultar complicado 'convencer' os nacionalistas vascos, que se resisten a negociar nada co Goberno coa aplicación do artigo 155 da Constitución.
E no caso de non solicitar os respaldos necesarios para os Orzamentos do presente exercicio, o Executivo non ten problema en continuar coas prórrogas das contas.
Fontes do Executivo explicaron que non hai ningunha lei que impida prorrogar dúas veces o Orzamento público, pero recalcan que, nese caso, sería fundamental aprobar o teito de gasto de 2019, que o Consello de Ministros debe aprobar antes do 30 de xuño para a súa votación nas Cortes.
As mesmas fontes sinalan que a crenza de que un Goberno non pode funcionar sen os Orzamentos resulta xa "obsoleta" no contexto económico da Unión Europea e o euro, porque se pode seguir gobernando vía decretos lei a condición de que se cumpran coas previsións dos cadros macroeconómicos que se presentan ante Bruxelas.
Ao ser preguntado por esta cuestión, o ministro de Facenda precisou que o Estado nunca está sen Orzamentos porque a Constitución prevé que, en caso de non aprobar un novo, se aplique o Orzamento anterior.
NON É O DESEXABLE, PERO...
Neste sentido, aclarou que non sería o "desexable" ter que prorrogar en 2019 o Orzamento de 2017, pero admitiu tamén que podería chegar a ser unha "posibilidade". E recalcou que tampouco existe un previsión constitucional para que teña que haber eleccións xerais se o Goberno se ve obrigado a prorrogar por dous anos seguidos as contas públicas.
E para este exercicio, se a situación se mantén e o Executivo non atisba posibilidade de aprobar os Orzamentos de 2018, comezará a levar a partir de abril reais decretos lei ao Parlamento para poder sacar adiante diversas cuestións. É dicir, que levará ao Congreso boa parte do Orzamento de 2018 fraccionado en reais decretos, nun intento de mostrar a contradición das forzas políticas que non queren dar o seu apoio ás contas públicas no seu conxunto e que cre que non poderán negarllo nalgúns dos seus aspectos de maneira fraccionada.
Escribe o teu comentario