A CIG, ante a súa folga en Educación: "Sen recursos os profesores deben elixir a que nenos deben priorizar a atención"
Este xoves terá lugar a folga de profesores anunciada pola CIG e secundada por STEG. Nun clima de fortes protestas en varios centros educativos pero tamén de enfrontamento entre sindicatos, a secretaria nacional de CIG-Ensino, Laura Arroxo, atende a Galiciapress para radiografiar a situación da educación pública en Galicia, onde os profesores están "moi fartos e con ganas de protestar e alzar a voz".
O deste xoves 25 de setembro será un día atípico na educación galega. “E que días de setembro foi tranquilo?”, pregúntase a secretaria nacional de CIG-Ensino, Laura Arroxo, na previa á folga de profesores que ten hoxe e que marca un paso máis aló na crise do sector, dividido, pero en pé de guerra fronte á Consellería de Educación. A pregunta de Arroxo vai máis aló do anuncio dos paros feito polo sindicato antes de que se reiniciase o curso o pasado 8 de setembro, senón polas múltiples protestas que se sucederon en distintos centros ao longo e ancho de Galicia, onde pais, nais, alumnos e docentes denuncian a falta de persoal e recursos para dar unha educación de calidade aos escolares.
"LEVAMOS UN MES DE TOLEMIA"
Á vista do sucedido nestas primeiras semanas de clase, e despois da manifestación do pasado sábado 13 de setembro, Arroxo indica que o sindicato nacionalista chega á xornada de folga “con moi boas impresións” con respecto á acollida que esperan para este paro.
“Levamos un mes de tolemia visitando moitos centros, tentando celebrar asembleas en todos cantos podemos durante estas tres semanas de curso, e as sensacións de face á folga son boas porque, desgraciadamente, o profesorado está moi farto e con ganas de protestar e alzar a voz ante un despropósito como está a ser esta volta ao cole e os intentos da Consellería de vender algo que, os que vivimos esta realidade, sabemos que non é así”, critica Arroxo.
Este mes está a ser moi convulso e os sindicatos recolleron decenas de denuncias de centros educativos onde ven afogados e demandan á Xunta solucións. No entanto, até agora non hai aberto un diálogo coa administración autonómica para emendar as carencias existentes, tal e como ratifican desde a CIG, que con todo pon en valor as protestas destas semanas pois obrigaron á Consellería a “apurar máis que nunca a concesión de prazas de reforzo” ou a que se desen excepcións, como no CEIP Plurilingüe do Páramo de Lugo, para que se concedesen máis medios.
“Todo isto é grazas á presión que vimos facendo desde a CIG e, en xeral, desde toda a comunidade educativa”, festexa Arroxo, que xa en xullo prognosticou, en conversación con este diario, que a volta ao cole ía ser complicada porque existían moitos baleiros, como no referido á atención á diversidade coa falta de profesionais de Audición e Linguaxe e Pedagoxía Terapéutica para atender aos alumnos con necesidades especiais.
“Oxalá me equivocou”, afirma Arroxo con tristeza, pois xa no verán se lle vían as costuras á Xunta. “Tanto as instrucións que publicaron como o feito de eliminar o curso de atención preferente xa nos permitía predicir un inicio de curso convulso, particularmente no relativo á atención á diversidade”, abunda, nun momento no que “falta persoal, faltan orientadores porque están saturados ante a cantidade de nenos que hai que atender, e sen medios hai que elixir a que nenos deben que priorizar, e iso para un profesor ou un coidador é moi duro, porque non ten horas para todos e ten cribar onde prestar máis atención”.
PROTESTAS EN TODA GALICIA
Atopamos protestas no Rosalía de Castro de Padrón, no Ou Grupo de Ribeira, no Monte dous Postes de Santiago, no Alfredo Brañas da Laracha… “Son tantos”, critica Arroxo cando preguntamos que centro vive unha situación máis urxente. “Son moitos. No momento no que falamos de nenos e nenas con necesidades que non están a ser cubertas resulta moi difícil priorizar un caso por encima de outro”, refire.
No entanto, e sen importar a urxencia de cada centro, non todos os docentes poderán acudir á folga, pois os servizos mínimos decretados pola Xunta son un pau na roda para, por exemplo, as escolas unitarias da comunidade galega, onde resultará imposible aos profesores secundar ás protestas.
“Á Consellería, como sempre, só preocúpalle que os pais poidan deixar aos seus fillos no colexio para que non haxa máis protestas das estritamente necesarias, independentemente da atención que alí reciban, e sairá dicindo que abriron todos os centros”, razoa Arroxo, á vez que censura a imposibilidade de que poidan pechar colexios, tal e como marcan os servizos mínimos, “aínda que a sociedade entendería que se pechase para reclamar unhas condicións dignas de traballo e para atender a todos os estudantes”.
Unha menor carga burocrática, melloras salariais ou a rebaixa das horas lectivas son algúns dos puntos sobre os que orbitan as protestas da CIG. Con todo, este último asunto, o da rebaixa das horas lectivas, foi tratado a semana pasada polo presidente do Goberno de España, Pedro Sánchez, que anunciou a intención de impulsar unha lei que regule as horas lectivas e establézaas en 23 horas en Primaria e en 18 en Secundaria e Bacharelato.
Un anuncio que desde a CIG escoitaron “con cautela”, pois querían escudriñar a documentación liña por liña, atopando “algúns peros” na proposta do Executivo central. “Un deses peros é o feito de que na rebaixa de Secundaria admítense excepcionalidades onde se podería ir até as 21 horas”, matiza Arroxo.
Esta é unha consideración que xa puxo en alerta ao sindicato pois “a Xunta adoita tomar a excepcionalidade e convertela en norma”. “Non nos vale este borrador do Ministerio, pero só é un borrador e queremos traballar para que, como demandamos, non se recolla esa excepcionalidade”, abordan desde o sindicato nacionalista, onde lembran que, en calquera caso, a Xunta ten as competencias en materia educativa, polo que está na súa man, con ou sen lei estatal, devolver a cantidade de horas lectivas ao escenario anterior á crise económica do 2008.
FOLGA INDEFINIDA?
Co exemplo da unidade mostrada no CEIP Ana María Diéguez de Asados, Rianxo, Arroxo reivindica que “cando a comunidade educativa está unida, cando todos remamos na mesma dirección, é moito mellor para a calidade do ensino público”. Esa unidade que se ve nalgúns centros é a que falta entre os sindicatos de Educación. A CIG anunciou de maneira unilateral a convocatoria da folga e non foi até a semana pasada que o Sindicato de Traballadoras e Traballadores do Ensino de Galiza (STEG) sumouse á chamada, como xa fixeran as tres centrais, xunto a CSIF, nas protestas do curso 23/24.
“Tivemos reunións con STEG e este xoves levaremos unha pancarta conxunta. O problema da unidade sindical non está nos que non asinaron o acordo, senón naqueles que si o asinaron”, sostén Arroxo, en referencia a CC.OO., UXT e Anpe, sindicatos “aliados” da Xunta de Galicia e asinantes do chamado “acordo da miseria” a finais de 2023.
“Eses sindicatos non se saen do acordo e non queren sumar ás demandas que, chegados a este punto, até sería compatible, porque o acordo non só é insuficiente, senón que non se está cumprindo”, reiteran desde a CIG, que ve necesario un cambio de rumbo nos tres sindicatos que subscribiron o acordo para alcanzar a unidade sindical que no seu día demandaron a este diario tanto representantes de STEG como de Comisións Obreiras.
Así as cousas, e sen perspectiva de que haxa un achegamento temperán nin cos sindicatos asinantes nin coa propia Xunta, coa que non hai diálogo aberto nestes momentos, desde a CIG non descartan pór en marcha ningún tipo de medida a maiores da folga deste xoves. “Está todo aberto. Imos valorar con STEG como se desenvolve a folga sen pechar a porta a máis mobilizacións. Cremos que calquera tipo de reivindicación ten que ir en aumento. Non descartamos a folga indefinida nin outras actuacións, pero confiemos en que a Xunta nos responda ás demandas que de maneira masiva van ser pedidas polo profesorado durante a folga”, gabia Arroxo.
Escribe o teu comentario