Os recortes da Consellería de Educación achegan a folga de profesores aínda máis na volta ao cole
Laura Arroxo, secretaria nacional de CIG-Ensino, atende a Galiciapress para profundar na denuncia feita polo sindicato sobre os tijeretazos que está a acometer a Xunta sobre a educación pública, con medidas que afectan especialmente aos alumnos con necesidades especiais e multiplican a "itinerancia" dos docentes.
Coas notas entregadas e os pupitres buxán, o verán debería ser tranquilo nos colexios e institutos galegos. No entanto, este esta sendo un verán atípico ou, talvez, non tan atípico, considerando que é na tempada estival cando máis asoman as tesoiras da Xunta, que desde a Conselleria de Educación está a acometer recortes un sistema xa de seu precarizado e que leva vivindo xa varios veráns convulsos polas decisións do Goberno de Galicia. Este é outro máis, tal e como inciden desde a área de Ensino da Confederación Intersindical Galega, que vén de destapar os “recortes e incumprimentos” sobre o persoal e o profesorado de face ao curso 25/26 que arrincará en setembro.
OUTRO VERÁN DE RECORTES
“Estamos máis preto de empezar o curso cunha folga”, non dubida en sentenciar a secretaria nacional de CIG-Ensino, Laura Arroxo, en conversación con Galiciapress á luz dos datos publicados polo sindicato este luns. “Oxalá fose unha excepción, pero é derívaa que tomou a Consellería nos últimos veráns. É o momento no que aproveita para facer os seus recortes, canto máis metidos no mes de xullo, mellor”, censura Arroxo, que estima que os tempos elixidos dificultan a mobilización dos docentes no seu tempo de vacacións.
“Vímolo hai uns anos, co peche dun colexio nas Pontes, ou o pasado verán con máis medidas. Este ano repiten o mesmo”, lamentan desde a CIG, que fan especial fincapé no que non dubidan en cualificar como “parche da itinerancia”, utilizando esa itinerancia de profesionais para todo “ao acordo entre as inspeccións das que dependan, e non ás súas direccións nin a cuestións máis obxectivas”.
“A itinerancia debería ser algo moi puntual, excepcional, pero non é así, senón algo que empregan con cada vez máis frecuencia”, explica Arroxo, que ve nestes profesores de especialidades itinerantes un novo nivel de precariedade no colectivo, ademais das consecuencias que ten para pais e alumnos o non poder dirixir a un orientador a tempo completo nun mesmo centro. “Os problemas e conflitos poden aparecer en calquera momento, con independencia de si está ou non o orientador”, puntualizan desde o sindicato.
"A DIVERSIDADE NON ES PRIORIDADE"
Outro elemento que pon baixo o foco é o da atención á diversidade, considerando que para a Xunta os alumnos con necesidades especiais están “lonxe de ser unha prioridade”. Á polémica sobre as dificultades que atopan moitas familias en Galicia de estudantes con Necesidades Específicas de Apoio Educativo (NEAE) para poder ser atendidos e diagnosticados, a CIG especifica agora que o curso 25/26 será máis complexo aínda se cabe.
“As instrucións que nos achegaron desde Inspección e as publicadas pola Consellería restrinxe a atención de especialistas de Pedagoxía Terapéutica (#PT) e Audición e Linguaxe (Ao) aos nenos con Necesidades Educativas Especiais (NEE), e toma como algo moi excepcional a atención aos alumnos NEAE”, detalla Arroxo.
“Queda claro que está lonxe de ser a prioridade a atención á diversidade. Os nenos e nenas que necesitan esta atención de especialista deben ser os que determinen os equipos de orientación, non só a aqueles con discapacidade recoñecida. Existen moitas casuísticas en centros educativos, con alumnos que ou ben non teñen diagnóstico ou que polas súas dificultades non chegan a ter unha discapacidade, así como alumnos inmigrantes con problemas para adquirir unha nova lingua. Todas estas casuísticas non son unha prioridade para a Xunta, senón unha excepcionalidade”, critican desde CIG-Ensino.
Ao longo do que levamos de verán os teléfonos na central sindical han soado reiteradamente con diferentes denuncias, como a renuncia da dirección do IES Valadares a pasada semana ou as mobilizacións en Cedeira, ambas as pola falta de recursos humanos. A falta de persoal de PT e Ao motiva moitas destas denuncias, pero tamén moitas chamadas están estreitamente relacionadas coa masificación das aulas, unha crise á que se deberán enfrontar moitos centros despois de que a Consellería, asegura a CIG, aprobase unha medida para que as aulas non se desdobren ata que o número de estudantes non alcance os 28 “reais”.
“Isto significa que non se terán en conta aos alumnos con necesidades especiais no cálculo para o cociente. Irémonos até 27 alumnos, algo que está totalmente fóra da lei, que marca o límite nos 25, que pode incrementar excepcionalmente coas matrículas tardías, un suposto no que non estamos”, reprende Arroxo.
FOLGA NA VOLTA Ás AULAS?
Con estes ingredientes, a calidade do ensino vese moi prexudicada e tras un final de curso complicado, a volta ao cole promete estar aínda máis incendiada. Desde a CIG non descartan que o novo curso poida arrincar no medio dunha folga se non se produce “un cambio de rumbo radical” na Consellería que dirixe Román Rodríguez.
Arroxo, no entanto, non ve ningunha predisposición a negociar, co exemplo das reunións das Xuntas de Persoal de cada provincia onde dialogan sobre as vacantes do concurso de destinos provisionais do profesorado. “Até agora só remitíronnos a proposta de vacantes da Coruña”, afirman desde a CIG, que seguen esperando a que se celebren as reunións cando restan apenas dous días para que se publique o concurso de destinos provisionais este 24 de xullo.
A Coruña, Lugo e Ourense celebrarán as reunións entre hoxe e mércores, mentres que para Pontevedra, na mañá do luns 21 de xullo, aínda non había nin data. “A negociación destes días é ficticia. Sen unha proposta que nos permita facer unha contrapropuesta se desvirtúa por completo a negociación. Xa ocorreu o curso pasado, cando nos negamos a asistir á reunión convocada unha vez que se deron a coñecer as vacantes provisionais, e este ano imos na mesma dirección”, reprende Arroxo sobre un novo “paripé por parte da Consellería”.
Así as cousas, a folga gaña terreo, tendo en conta que a expectativa pasa por que a mesma convóquese nun clima de unidade sindical. Esa fronte ampla segue sen concretar, aínda que a sintonía da CIG con STEG ou CSIF é evidente, pero coa dificultade de que nin CC.OO., nin UXT, nin Anpe romperon “” coa Consellería de Educación despois do acordo alcanzado a finais de 2023.
“Estamos a favor da unidade sindical. O problema son esas tres organizacións que asinaron un acordo co que non están contentas e que mesmo o levaron ante a Xustiza. Temos as portas abertas a que os sindicatos rectifiquen e plántense ante a Consellería, non cunha denuncia, que está ben, pero ten uns prazos moi longos, senón nunha reclamación connosco, para esixir na rúa que a Consellería cambie a súa forma de actuar e a dirección á que está a conducir ao ensino público”, di Arroxo.
Para as próximas semanas desde a CIG son sabedores das dificultades para vertebrar mobilizacións, pois finais de xullo e agosto son sempre os meses máis complicados neste sentido, pero si mostran o seu apoio “a todas esas convocatorias que saíron e que seguen saíndo” en defensa da educación pública. “Son meses difíciles para docentes e familias, pero temos que ver que ocorre esta semana e non nos podemos pechar a nada”, conclúe.
Escribe o teu comentario