Europa trata de evitar unha nova crise como a dos pélets con novas normas para evitar verteduras de plástico

O suceso, que cumpre un ano este mes de decembro, puxo de manifesto a necesidade de controlar o transporte desta clase de mercadorías a bordo de buques como o Toconao.


|

Archivo - Pellets de plástico en la playa de Sabón, a 9 de enero de 2024, en A Coruña, Galicia.
Foto: EP


Os ministros de Medio Ambiente da UE acordaron este martes as novas normas para previr verteduras de pélets de plástico como o que afectou as costas galegas o pasado mes de xaneiro, do que España se valeu para forzar a inclusión do sector marítimo no alcance da normativa, algo que non estaba previsto na proposta inicial da Comisión Europea.
 


Este acordo servirá aos Vinte e sete como mandato para as negociacións co Parlamento Europeo --que xa adoptou a súa posición en abril-- sobre a forma final da lei, unhas conversacións que arrincarán xa baixo a presidencia polaca do Consello, no primeiro semestre de 2025.

As novas normas aplicaranse a todos os operadores económicos que manipulen pélets de plástico en cantidades superiores a cinco toneladas na UE, incluídos os transportistas de terceiros países que transporten este material.
 

Archivo - Varios voluntarios recogen pélets en la playa de Panxón, a 11 de enero de 2024, en Pontevedra, Galicia (España).
Arquivo - Varios voluntarios recollen pélets na praia de Panxón, a 11 de xaneiro de 2024, en Pontevedra, Galicia (España).


Así mesmo, inclúense no alcance da normativa as empresas encargadas da limpeza de colectores e cisternas de pélets de plástico e tamén os expedidores, operadores, axentes e capitáns de buques internacionais que partan dun porto dun Estado membro ou fagan escala nel.
 

 


Deste xeito, establécense obrigacións para todos aqueles buques que transporten pélets de plástico na UE en consonancia coas recomendacións da Organización Marítima Internacional (OMI).

Unha vez aprobada a norma, tanto os transportistas da UE como os de terceiros países estarían obrigados a evitar perdas de granza de plástico, así como a limpalas no caso de que se produzan e tamén a informar as autoridades sobre o seu establecemento e a súa participación no transporte de pélets plásticos.

Para garantir o cumprimento destas obrigacións e unhas condicións de competencia equitativa, o Consello introduciu a obrigación de que os transportistas de fóra da UE designen a un representante autorizado na UE, unha modificación que non convenceu á nova comisaria europea de Medio Ambiente, Jessika Roswall, que o ve inviable debido á carga administrativa que supón.

Outra das obrigacións específicas en relación co transporte marítimo de pélets plásticos que engadiu o Consello é a obrigación de garantir información sobre o transporte, envasado de calidade e sistemas de carga segura destes materiais, o que se engade ás normas relacionadas co transporte por estrada, ferrocarril e vías navegables interiores, tal como establécese na proposta da Comisión.
 


Ademais, para facilitar o cumprimento das normas aplicables ao transporte marítimo, o Consello acordou aprazar a súa aplicación 36 meses desde a entrada en vigor do regulamento, o que dá un ano máis de marxe en comparación co resto de disposicións, que deberán aplicar 24 meses despois da súa entrada en vigor.

 

INSPECCIÓNS E CERTIFICADOS

Segundo as novas normas, as autoridades nacionais deberán levar a cabo inspeccións medioambientais e adoptar outras medidas de verificación como parte dun enfoque baseado no risco e será necesario que os operadores de maior tamaño obteñan un certificado de conformidade expedido por terceiros independentes.

Todas as empresas, coa única excepción das microempresas, estarán suxeitas a esta obrigación se manipulan máis de 1.000 toneladas ao ano de pélets de plástico, mentres que os Vinte e sete concederon un período transitorio de catro anos ás pequenas e medianas empresas (pemes), para cumprir estas normas.
 


Polo seu lado, aquelas empresas que manipulen menos de 1.000 toneladas ao ano, terán que expedir unha declaración responsable, aínda que, como alternativa, o Consello quere permitir aos Estados membro garantir o cumprimento destas normas a través dos sistemas nacionais de permisos xa establecidos.

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE