A sentenza contra Monbus e Alsa é "só a punta do iceberg do amiguismo da Xunta", din empresas, sindicatos e oposición

A sentenza do TSXG, que aínda non é firme, provocou unha onda de reaccións en Galicia, onde Galibus, CIG, BNG ou PSdeG emitiron as súas consideracións sobre os "indicios" que sinalan que Alsa e Monbus puideron "#repartir o mercado" coa axuda da Xunta, Competencia e o TACGAL. 


|

Rueda ethel vu00e1zquez
O presidente da Xunta, Alfonso Rueda, e a conselleira de Transporte, Ethel Vázquez, nun autobús | Foto: Xunta.gal

 

Un sismo de grandes proporcións sacudiu sector do transporte de viaxeiros por estrada en Galicia, un gremio en plena ebulición e a piques de saltar polo aire. O epicentro do tremor tivo lugar na sede do Tribunal Superior de Xustiza de Galicia (#TSXG), que deu orde á Comisión Galega dá Competencia para incoar un expediente sancionador contra MonbusAlsa “por indicios de poder repartir o mercado”.

 

Trátase dun caso que vén de 2020, cando as dúas firmas concorreron por medio dunha Unión Temporal de Empresas (#UTE) a un concurso público de varios contratos en Galicia. De 29 concesións que se contrataron, acudiron a cinco en UTE. A pesar das denuncias por este suceso, Competencia arquivou en 2021 o caso, do que agora toma partido a Xustiza. 
 

 

 

Desde Monbus saíron ao paso tras a noticia e manifestan que sempre actuou con “absoluto rigor e integridade dentro da legalidade”, anunciando un recurso de casación ante o Tribunal Supremo contra a sentenza do TSXG. En todo caso, os servizos xurídicos da compañía aínda están en proceso de estudar a fondo o fallo, que aínda non é firme, aínda que adiantan que ao seu parecer “non houbo práctica restritiva algunha” e que todo está “acreditado e xustificado”. 

 

“NIN A Xunta, NIN COMPETENCIA, NIN O TACGAL FIXERON NADA”

No entanto, tampouco se fixeron de esperar as reaccións doutra parte significativa do sector, reunida na Asociación Empresarial de Transporte de Viaxeiros por Estrada de Galicia (Galibus). O colectivo considera que o pronunciamiento do TSXG é proba de que Competencia “non fixo a máis mínima comprobación dos feitos denunciados” e que a “sentenza contundente” refire “indicios razoables de infracción da lei de competencia por repartir Alsa e Monbus o mercado”.

 

Desde o sector levan anos denunciando o monopolio dun grupo reducido de empresas que se fixeron coa case totalidade dos contratos públicos grazas ao favor da Xunta “que é quen designa aos membros desa Comisión” -aínda que hoxe Rueda defendeu a independencia do ente-, e dos membros que compoñen o Tribunal Administrativo de Contratación Pública (TACGAL).

 

“Existe unha utilización fraudulenta da institución das dilixencias previas. A actuación da Comisión Galega e da Xunta afectan á libre competencia ao favorecer ás empresas máis grandes en detrimento de as Pemes. A licitación en UTE por Alsa e Monbus conxuntamente e nos lotes máis importantes, non está xustificada e responde á conduta prohibida de repartir o mercado, imposibilitando a concorrencia de empresas máis pequenas”, explican desde Galibus nun comunicado, que tamén denunciou reiteradamente o incumprimento dos pregos dos contactos concedidos a estas empresas.

 

Con todo, desde a organización argumentan que esta conduta non é froito da “casualidade” senón de “unha causalidad”, remarcando as “fundadas sospeitas e indicios racionais de que houbo concerto para obter unha posición dominante e mesmo excluínte do transporte público de viaxeiros en Galicia”.

 

“O Alto Tribunal declara a nulidade do acordo do pleno da CGC por infracción da lei de competencia e ordénalle que se inicie o correspondente expediente sancionador. Estas prácticas colusorias foron denunciadas no seu momento ante a mesa de contratación, CGC e TACGAL, da Xunta de Galicia ademais de por esta Asociación, por empresas e organizacións sindicais, así como por persoas a título individual, facendo caso omiso respecto diso”, lamentan, facendo unha comparación co Goberno de Aragón, que si detectou irregularidades ao redor de Monbus “e actuou en consecuencia”. 

 

Neste escenario, desde Galibus tamén acudiron ante a Xustiza para formalizar a denuncia “da existencia de colusión, ademais doutro graves incumprimento, en varias ocasións mediante escritos remitidos tanto á Presidencia de Galicia, que non tiveron contestación algunha, como ante o TACGAL, Competencia e a CNMC”. Desde o sector reclaman á Xunta que tome “as medidas oportunas” e “abandone a súa política de favoritismo” cara a Monbus a fin de “restablecer a normalidade no sector” e iniciar un novo proceso de licitacións xusto, equitativo e eficiente. 

 

“#ES A PUNTA DO ICEBERG” DO “AMIGUISMO DO PP”

Como Galibus, tamén sindicatos e forzas políticas fixeron as súas consideracións sobre este caso. A #CIG confía en que a sentenza sirva para “pór cordura” nun sector que irá á folga o próximo 31 de marzo polo enquistamiento dos convenios provinciais. O sindicato confía en que se poida “reverter a peor situación que vive na súa historia”, pero cualificando de “incrible” que desde a Xunta “se permita, promova e ampare” esta clase de feitos sobre os que agora actúa o alto tribunal galego. 

 

Xesús Pastoriza, responsable de Transportes da CIG, fai fincapé en que se trata dun asunto cun larguísimo percorrido de queixas e denuncias que acabaron arquivadas. “Agora, anos despois e cun sector sumido no caos, o propio TSXG ordénalle á Comisión Galega da Competencia que abra un expediente sancionador a Monbus e Alsa e investigue o que no seu día o que non quixo investigar”, reprende. 

 

 

 

O desexo da CIG é que a investigación chegue “ao fondo” e determine “se realmente existiu conivencia” entre as dúas empresas procesadas. Na liña do sindicato van as reclamacións do #BNG, que tamén censura á conselleira Ethel Vázquez o seu posicionamento “de perfil” e “botando balóns fóra” neste caso polos tratos de favor que, aparentemente, dispensaban desde a súa Consellería. 

 

Paulo Río, deputado nacionalista, argumenta que desde o BNG levaban “anos” denunciando as irregularidades agora detectadas polo TSXG, que dá “a razón ao BNG, unha vez máis”, que retoma de novo o feito de que Competencia arquivase a denuncia e considerásea nula “sen nisiquiera investigar estes feitos denunciados”. 

 

 

“Tanto os sindicatos, como o sector e agora o TSXG si que ven indicios claros de irregularidades, un acordo explícito entre Alsa e Monbus para repartir os lotes e non compartir entre eles. Todo o mundo ve os indicios, os únicos que non os ven son a Xunta, o PP e as propias empresas”, apostila, que cualifica a Alsa e Monbus de “empresas amigas” do Partido Popular. “Non é máis que a punta do iceberg”, increpa aos populares. 

 

“O RAPOSO Ao COIDADO DAS GALIÑAS”

Tamén desde a bancada socialista han emitido xuízos sobre este asunto, con Pomba  Castro, portavoz de Xustiza do PSdeG no Pazo do Hórreo, esixindo a renovación inmediata da Comisión Galega de Competencia. “Entendemos que non está agora capacitada para instruír ese expediente sancionador que dá resposta a esas denuncias”, alega a socialista, que recorre ao refraneiro para explicar que “non se pode pór ao raposo a coidar das galiñas”. 

 

“Cremos que esta sentenza constitúe un novo tirón de orellas á Xunta e reflicte claramente a política de amiguismo que leva practicando unha década o PP”, critica Castro polo “comportamento vergoñoso” que, presuntamente, tivo a Consellería de Transportes “prexudicando” a outras empresas do sector. 


 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE