O BNG, clave para aprobar os Orzamentos Xerais, votará en contra se se aumenta o gasto militar
A formación nacionalista esixe incluír a Galicia no mapa de 'autovías ferroviarias' proposto polo Executivo central
A estreita marxe no que se move o Goberno de España no Congreso dos Deputados obriga ao Executivo central a realizar un difícil equilibrio, polo que lle convén contar co BNG.
A formación nacionalista esixe incluír a Galicia no mapa de 'autovías ferroviarias' proposto polo Goberno, pero tamén conta con outras demandas que dificultan a saída dos PGE de 2023.
O BNG advertiu que non apoiará os Orzamentos Xerais do Estado (PGE) de 2023 se o Goberno central aumenta o gasto militar ata o 2% do PIB, xa que supoñerá "a detracción de recursos en política social, investimentos ou xeración de emprego".
Así o sinalou ao ser preguntado este luns polos medios o deputado do Bloque no Congreso, Néstor Rego, quen demandou que ante a actual situación de crise os intereses "deben estar claros" e "teñen que ser en materia de políticas sociais e económicas e non en gasto militar".
No ámbito social, o deputado fixo alusión ao proposto pola formación nacionalista no acordo de investidura de Pedro Sánchez, polo cal o Estado "debe cumprir" co financiamento do 50% de atención á dependencia e "non o está facendo".
Tamén lembrou a implantación dos xulgados de violencia de xénero en Santiago, Ourense e A Coruña "tal e como se comprometeu no acordo de investidura".
Estas actuacións "non serán posibles" se o Goberno persiste en aumentar o gasto militar o 2% do PIB "aproximadamente en 12 mil millóns de euros", lembrou.
INFRAESTRUTURAS DE FERROCARRIL
Desta forma, o deputado fixo referencia ás infraestruturas de ferrocarril na comunidade galega. Para iso lembrou que nas peticións dos actuais orzamentos, a formación fixo "especial fincapé" na mellora das infraestruturas e dos servizos.
Así, criticou que as contas de 2021 caeron un 11% en relación ás do 2018, e tachou esta acción como "inexplicable", xa que o cómputo no conxunto do Estado español han aumentado. "Galicia non pode continuar discriminada nas infraestruturas, especialmente de servizo ferroviario", demandou.
Rego reprobou que os orzamentos de 2021 e 2022 "non cumpriron" co que Galicia necesita, o cal o volveu a tachar como "discriminatorio".
Con todo, remarcou que no ano 2022 "melloraron un pouco", como o avance da rede europea ferroviaria, pero remarcou que "non teñen certeza" de que se estea executando. Por ese motivo, anunciou que unha próxima iniciativa que presentará o BNG será para "saber o nivel de execución".
Como precedente desta petición sinalou que no 2021 o nivel de execución dos orzamento na comunidade galega foi dun 67%, mentres que en Madrid foi do 184%.
Entre as actuacións que, segundo Rego, teríanse que levar a cabo, atópanse a mellora da infraestrutura ferroviaria da liña Lugo-A Coruña, A Coruña-Ferrol, a rede de ancho métrico que articula todo o norte galego, a conexión entre Vigo e a fronteira portuguesa, o Corredor Atlántico e a adecuación das vías para "poder levar a cabo" as denominadas 'autovías ferroviarias'.
PETICIÓN Ao PLENO LOCAL
Así, ante a exclusión de Galicia dos nodos ferroviarios, tivo lugar este luns unha reunión en Santiago de Compostela entre o BNG e os empresarios do Foro Cívico.
Tras a mesma, a portavoz nacionalista no Concello de Santiago, Goretti Sanmartín, confirmou que van levar unha incitativa ao pleno do xoves 29 para "tentar conseguir" que todos os grupos políticos apóiena e sexa unha petición "conxunta de toda a corporación municipal".
Así, Rego manifestou a indignación ao comprobar que nos mapas das 'autovías ferroviarias', Galicia quedaba "absolutamente excluída" e sinalou que "non hai ningunha razón obxectiva" para iso.
Ante isto, mencionou que a futuro, e en materia de transición ecolóxica no ámbito do transporte, "non se pode permitir o luxo de que Galicia quede excluída", polo que ven desde hai "anos ou décadas" a necesidade recuperar a estación de mercadorías da Sionlla, en Santiago de Compostela.
Na reunión tamén participaron os empresarios do Foro Cívico, que a través do seu portavoz, sinalaron a recuperación da infraestrutura como "básica" para que Santiago "sexa máis que unha cidade de servizo e convértase nunha cidade industrial".
Desta forma, tacharon a iniciativa como "imprescindible" para a cal "non só hai que buscar o apoio dos grupos políticos, senón de todas as forzas da cidade". Con todo, lamentaron que moitas empresas buscan radicarse en Santiago, polo que é necesaria esa estación.
Escribe o teu comentario