Cabify ofrece Santiago - Ou Son do Camiño a pesar da prohibición de realizar viaxes intramunicipales

A chegada de turistas á capital galega con motivo da celebración do festival Ou Son do Camiño destapou as ofertas de Cabify para desprazar dentro de Santiago de Compostela. Consultados por este diario, desde a empresa negan vulnerar os "límites legais", mentres que Concello e oposición discuten sobre a regulación dos VTC, aínda que desde Raxoi aseguran que "se adoptarán medidas" contra estes servizos.


|

Cabify
Cabify

 

Este xoves o centro de Santiago de Compostela está cheo duns peregrinos moi particulares. Cargados con mochilas e sacos de durmir, estes peregrinos fan o camiño inverso a aqueles que percorren o Camiño de Santiago, pois saen do centro da cidade rumbo ao Monte de Gozo, catedral da música estes días e lugar de peregrinación dos camiñers. Trátase dos asistentes ao festival Ou Son do Camiño, talvez o maior evento cultural de toda Galicia, capaz de reunir a preto de 150.000 persoas durante tres días de concertos na capital e de mobilizar millóns de euros, pois o seu impacto transcende máis aló do recinto compostelán e chega até a hostalaría, a restauración ou o transporte.

 

MOBILIDADE DURANTE O SON

Precisamente, este último punto é un dos máis controvertidos estes días na capital galega. Chegar e saír do Monte de Gozo, unha zona recollida do centro da cidade, é hoxe o expediente a cubrir para moitos festivaleros, tanto si atópanse na zona de acampada e queren pasear pola cidade coma se teñen o seu domicilio ou apartamento na propia Santiago. 

 

 

Para chegar andando ao recinto desde a Praza do Obradoiro, por exemplo, teriamos que dedicar unha hora exacta andando a bo ritmo para cubrir os 4,5 quilómetros de distancia en pleno mes de xuño, unha tarefa inasumible para moitos que queren chegar ao Son e deixar os pés na pista bailando e non antes. Por iso, a mellor opción é usar algún transporte, aínda que o coche non é unha opción para moitos asistentes que queren sacarlle todo o partido ao festival e tomar uns grolos entre canción e canción.

 

Por iso, a mellor opción é usar o servizo de buses lanzadeira que dispuxeron desde o Concello de Santiago con varias frecuencias desde o xoves até a madrugada do domingo para ir e vir do Monte do Gozo, ademais das liñas regulares. 

 

 

No entanto, os buses deixarannos na estación, non na porta de casa, polo que non poucos festivaleros tratarán de concertar servizos como o taxi ou os Vehículos de Transporte con Condutor (VTC), contratados por aplicacións como Cabify que está a ofertar carreiras dentro da propia Santiago de Compostela.

 

Ao SON POR MENOS DE 17 EUROS

Se botamos unha ollada á aplicación de Cabify, podemos comprobar como a app permítenos reservar unha viaxe desde calquera punto da cidade até o Monte do Gozo. Por exemplo, se queremos ir desde a Praza Roxa até practicamente as portas do festival, podemos contratar un coche para as 15:15 horas deste xoves 12 de xuño e a viaxe custaríanos 16,75 euros.

 

WhatsApp Image 2025 06 11 at 19.44.52

 

A app permite tamén solicitar un condutor de maneira inmediata e desde calquera outro punto da cidade, xa sexa desde o caso histórico, Fontiñas, Vista Alegre, Conxo, Castiñeiriño ou o Polígono do Tambre, todos eles polo mesmo prezo. Isto non sería relevante de non ser que a lexislación actual prohibe a compañías como Cabify operar na cidade. A normativa hoxe impide a Cabify dispor dos permisos necesarios para poder ofrecer servizos dentro dun mesmo municipio: os seus condutores só poden operar baixo reserva e en percorridos interurbanos, cubrindo a distancia entre dúas localidades, nunca en percorridos urbanos dun punto a outro dentro da propia cidade.

 

Estamos a ver que isto non é así e que están a ser demandados máis aló dos días de grandes eventos como o festival. Para desprazar até o aeroporto Rosalía de Castro, por exemplo, ou mesmo para ir desde o Ensanche até o Centro Comercial As Cancelas, moitos usuarios están a contratar estes servizos por encima dos taxis.  

 

As operacións de Cabify non pasaron desapercibidas para as autoridades santiaguesas, que realizou controis nos últimos meses descubrindo a algúns condutores. Desde o Goberno municipal confirman a Galiciapress que "hai constancia da situación" e garanten que "se adoptarán medidas", sempre "na medida do posible da situación excepcional de atención á seguridade e das necesidades de persoal que require o dispositivo do festival Ou Son do Camiño". 

 

Isto requiriría dun dispositivo especial para identificar aos VTC que cobren este servizo, pero até agora os esforzos foron dirixidos a realizar "inspeccións aleatorias", tanto por parte da Xunta de Galicia como pola Policía Local santiaguesa. Froito destes controis en xaneiro do ano pasado reportáronse sancións a condutores de Cabify, que poden ascender até os 6.000 euros por infrinxir a normativa, cun mínimo de 400 euros. 

 

 

Desde entón, e a pesar de que Cabify ampliou os seus servizos no principio do ano en Santiago para dar máis alternativas de mobilidade, desde o Concello de Santiago manteñen firme a súa negativa a non conceder os permisos. "O noso compromiso coa mobilidade de Galicia é firme. Co reforzo de ambas as cidades (Santiago e A Coruña), queremos achegar aos usuarios unha alternativa sostible, segura e de calidade que dea resposta ás súas necesidades. Galicia é unha rexión crave para nós e onde queremos seguir xerando un impacto positivo para residentes e visitantes", declaraba en xaneiro o director xeral de Cabify España, Alberto González.
 

 

Cinco meses despois, e consultados por este diario, desde Cabify negan a súa "actividade en Santiago de Compostela" ofreza servizos fóra da lei. "Cabify sempre opera respectando os límites legais establecidos pola normativa", aseveran, a pesar de que os traslados dun VTC dentro dun mesmo municipio non están hoxe permitidos pola lei. "Estamos comprometidos a operar de maneira responsable e cumprir con todas as regulacións correspondentes para ofrecer unha alternativa de mobilidade sostible", engaden. 

 

OUTRAS POLÉMICAS E "GRISES" NA NORMATIVA

Non é a primeira polémica das VTC na capital. O mes pasado o Partido Popular compostelán esixiu responsabilidades á administración de Goretti Sanmartín pola presunta contratación de "29 servizos de VTC ilegais" en marzo. Todo xurdiu por mor dun control no que un condutor mostrou un contrato no que figuraba como arrendatario do servizo prestado o Departamento de Protocolo do Concello de Santiago.

 
O vehículo, con autorización de VTC e unha habilitación para prestar servizos urbanos caducada en setembro de 2022, operaba no contexto do foro de Cidades Patrimonio, pero os seus servizos non foran comunicados ao Rexistro de Comunicacións dous Servizos de Arrendamento de Vehículos con Condutor (RVTC).
 
Cabify
Cabify | Foto: EP

O Concello, ante a pregunta trasladada por Borja Verea sobre estes feitos, diferenciou que a empresa Farocars non funciona da mesma maneira que Cabify ou Uber e que comunicaron á compañía, da que dixeron que ofrece un servizo que "é habitual e que nunca antes se puxo en cuestión", "a información facilitada pola axencia de viaxes" para que organizasen un total de 29 traslados dentro deste contexto, tal e como detallaban no documento, defendendo que o Concello facía de intermediario. 
 
A continuación, a propia alcaldesa explicou que nestes momentos existe unha falta de regulación de servizos como o prestado dentro do ámbito urbano e que a Lei de acompañamento aos orzamentos da Xunta do 2024 traspasou aos concellos as competencias a este respecto. Por isto, habería que falar de "unha especie de paralegalidad ou alegalidad", xa que "non son ilegais porque non aparece así a normativa e tampouco son legais porque non está regulado". Xusto a isto podería estar a se agarrar Cabify pois, como asegurou Sanmartín, "ningunha cidade de Galicia resolveu esta situación" mentres na comunidade o rexistro autonómico conta con máis de 600 licenzas.
 

 

Para Borja Verea, o goberno local "mentiu aos cidadáns e aos medios de comunicación". "Sabemos que o VTC identificado é a punta do iceberg, xa que estamos a falar de até 29 traxectos ilegais feitos nesas datas", defendeu nese momento o portavoz dos populares. 

"Ao mesmo tempo que sancionaba a VTCs que facían traslados urbanos, contrataba e organizaba 29 servizos de VTCs ilegais Alguén pensa asumir algún tipo de responsabilidade? Que se quería ocultar con esta mentira mantida no tempo? Vanse a tramitar e investigar os 29 expedientes de sanción como consecuencia dos 29 traslados ilegais? Estanse xa tramitando?", censurou entón Verea. 

 

 

O edil Adrián Villa, pola súa banda, censurou ocorrer, considerando que "non é de recibo que a alcaldesa pase meses dicindo que as VTCs son ilegais, mentres ela mesma estábaos contratando". Para Vila, a operatividade de Cabify durante o festival supón, en declaracións para Galiciapress, "un incumprimento máis deste goberno nacionalista decepcionante". 

 

 

"O BNG presentouse ás eleccións prometendo unha regulación dos VTC e, a día de hoxe, dous anos despois, non fixeron absolutamente nada", recrimina o concelleiro popular. "O único transporte legal neste momento en Santiago é o taxi. As VTC non poden operar en Santiago. Esta é a realidade para todos, incluído para un BNG que desde o Pazo de Raxoi xestionou VTCs para unha reunión de Cidades Patrimonio", agrega Vila, que pide ao Concello "canto antes e sen demora" unha regulación deste servizo e que "deixe de botar balóns fóra a outras administracións". 
 

"NON OFRECEN NADA QUE NON OFREZA O TAXI"

Desde a Unión de Taxis Galegos (UTAGA), en conversación con este diario no principio do ano, denunciaban a proliferación de anuncios como os de Cabify, defendendo que "non poden facer servizos urbanos, só interurbanos". Emilio Mosquera, presidente de UTAGA, subliñou que se os VTC "queren facer traxectos urbanos, que os fagan, pero nas condicións que marca a lei". 

 

 

Ao tempo, Mosquera tratou de desterrar as ideas equivocadas que algúns teñen aínda do sector do taxi: "Tecnoloxicamente Cabify non ofrece nada que non ofreza xa o taxi. As ferramentas de pago son as mesmas, os sistemas de precontratación tamén, temos unha tarifa regulada… Todo cando ofrecen as plataformas teno tamén o taxi nas mesmas condicións, coa excepción de que o taxi ten unha póliza de seguro que ofrece unha cobertura maior e que a nosa tarifa está regulada polas administracións. Non hai trampa nin cartón, pero venden unha moto que non existe". 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE