Primeiro triunfo para os afectados dos motores Puretech: xulgados de Vigo admiten demandas a Stellantis

Afestel, a plataforma que engloba a miles de usuarios damnificados en España, celebra este primeiro paso para lograr as compensacións por parte de Stellantis, que poderían superar o millón de euros. 


|

Archivo - Taller de Stellantis.
Arquivo - Taller de Stellantis.

 

Non hai unha cifra precisa, pero en toda Europa podemos estar a falar de 4 millóns de afectados. As vendas dos automóbiles do Grupo Stellantis (antiga PSA e comercializadora de marcas como Opel, Critroën ou Peugeot) de modelos co motor Puretech só en España cóntanse por decenas de miles, con coches matriculados desde 2014 en diante. Un defecto de fabricación -ou así o entenden os damnificados- provoca un fallo devastador no motor que o inutiliza polo desgaste da correa de transmisión, que bañada en aceite e mesturada coa gasolina degrádase a unha velocidade moito máis alta do que debería, consumindo unha gran cantidade de aceite e provocando a obstrución coas partes desgastadas de zonas do motor como a chupona ou mesmo afectando o sistema de freado. Stellantis non recoñece tal fallo na fabricación, pero agora os xulgados consideran que talvez a casa automobilística si sexa responsable desta circunstancia.

 

 

PRIMEIRAS DEMANDAS

E é que a Asociación de Afectados Stellantis (Afestel) presentou o pasado ano as primeiras 100 demandas contra Stellantis. O colectivo, integrado por máis de 6.000 afectados e que non deixou de crecer nos últimos meses, celebrou distintas mobilizacións en cidades como Madrid, Zaragoza, Barcelona, Sevilla ou a propia Vigo, naqueles recunchos onde a compañía ten algunhas das súas fábricas e onde se reuniron os prexudicados polos "motores pudretech", como os chaman, para esixir compensacións a Stellantis. 

 

 

Foi nos xulgados da cidade olívica onde se presentaron os primeiros escritos e onde se admitiron a trámite, polo menos, 15 deles nas últimas semanas. Con este primeiro paso se abre a vía xudicial contra Stellantis, aínda que a plataforma defendeu sempre que a principal alternativa é chegar a un acordo coa compañía para que recoñeza o defecto de fabricación e compense aos afectados por danos e prexuízos.

 

Tamén nesta liña foron especialmente críticos co proceder das marcas e os talleres oficiais, onde moitos condutores aseguran ser maltratados polo persoal, que non lles daba facilidades para solucionar este problema cuxa reparación, só para que o coche volva funcionar, costa ao redor dos 7.000 euros.

 

Se prospera este proceso xudicial, a compensación da compañía aos seus clientes podería superar o millón de euros. "É un paso positivo. Stellantis deberá recoñecer o problema que ten e empezar a responsabilizar dos problemas que xerou nos miles de persoas que no seu momento confiaron nas súas marcas", expón Yerba Luca de Tena, presidente de Afestel que atendeu a Galiciapress o pasado mes de decembro, cando pediu ás administracións públicas que se pronunciasen en defensa dos usuarios.

 

 

"O que terían que facer desde o principio, como fixeron outras marcas, é retirar o produto do mercado, compensar ás persoas afectadas e acabouse, non pasase nada. Pero non se responsabilizan e ao final están a manchar a súa imaxe", criticaba entón o presidente do colectivo, que espera que para finais deste mes coñézanse as primeiras citacións de maneira individualizada para acudir aos encontros de conciliación co fabricante, onde se podería chegar a acordos de compensación.

 

 

O defecto dos motores foi recoñecido pola propia Comisión Europea, que promulgou unha alerta, a A12/01505/20, onde advertía que "a bomba sen carga destes vehículos pode danar debido ao material procedente da abrasión da correa dentada". "Como resultado, a asistencia de freado poderían reducir ou perder, aumentando o risco de accidente", abundaban.
 

"UN LIXO"

Galiciapress falou con varios afectados que declaran que teñen que viaxar con bidóns de aceite no maleteiro para poder manter o coche en funcionamento ou que mesmo tiveron que recorrer ao aluguer doutros vehículos para desprazamentos longos porque do seu coche, ese por o que pagaron miles de euros no seu día e que tiña un motor premiado polo mundo do automóbil, non lles resulta fiable. 

 

 

"Dáme medo utilizar o vehículo e irme fóra da miña cidade xa que non me dá máis que problemas. Sempre se acende algunha testemuña luminosa", recoñecía unha afectada. Desde os talleres mecánicos tampouco dubidan á hora de cualificar os motores Puretech como "un lixo". 

 

 

"Coa correa bañada en aceite hai que ir cambiándoo cada 20.000 ou 30.000 quilómetros, hai que sacar o carter, limpala chupona de aceite, quitala, pola… rompe a correa e rebéntache o motor, ou se tapona a chupona, perde a presión de aceite e fódese o motor. Están a dar moitos problemas, pero moitos", manifestaba un dos mecánicos consultados por este diario. 

 

UN CASO ÚNICO A NIVEL MUNDIAL

Christian Díaz, do bufete Avogados e Consultores, foi o encargado de levar as negociacións coa compañía e de articular todos estes procesos, sen descartar mesmo formular unha demanda conxunta con outra asociación de afectados francesa, facendo deste un conflito internacional, que xa o é polos miles de afectados repartidos por todo o continente. En calquera caso, Díaz insiste en que todos os afectados deben primeiro #pór en contacto con Afestel -ou por medio do mail info@puretechlegal.com- para incorporar á organización e poder formar parte do proceso xudicial. 

 

 

Díaz, experto neste tipo de preitos, asegura que non existe ningún caso así no mundo, pero admite que existen complicacións xa que "ao non ter todos os coches o mesmo mantemento" resulta imposible "homoxeneizar o perfil do demandante". De calquera xeito, lembra: "Todo debe acreditar. Todas as facturas e demais documentación debe incorporar no informe de cada caso. Hai quen ten todo, pero outros afectados non teñen nada. Para iso hai que encadrar cada caso na súa categoría correspondente".  

 

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE