Os afectados polos motores Puretech defectuosos, listos para tomar a rúa: "Stellantis non deixou de marearme"

Barcelona é a primeira cidade que acolle unha mobilización de AFESTEL este outono, con Sevilla, Madrid ou Zaragoza como próximos destinos dos afectados. 


|

Afestel
Foto: EP

 

Este sábado 9 de novembro Barcelona prepárase para unha mobilización singular. Non hai precedentes, segundo os propios xuristas que levan o asunto, dun caso con tantos miles de afectados. Non estarán todos na cidade condal, porque a realidade é que os damnificados pola compra de coches do Grupo Stellantis con motor Puretech cóntanse por millóns en toda Europa. Con todo, na Asociación de Afectados Stellantis (AFESTEL) hai hoxe algo máis de 6.000 afectados, xa que moitos aínda descoñecen que o problema que experimentou o seu coche e que lles custou miles de euros débese a un defecto de fábrica. Miles de potenciais membros de AFESTEL aínda non o saben, pero moitos se decatarán a partir de sábado.

 

 

UN DANO IRREPARABLE

E é que este fin de semana arrinca na capital catalá o calendario de mobilizacións programado polo colectivo, que reúne a un numeroso grupo de clientes afectados polos Puretech e a rotura da correa de transmisión asociada ao mal deseño do motor Puretech que teñen moitos modelos de marcas como Peugeot, Opel ou Citroën. Algúns coches fabricados desde 2015 aproximadamente empezan a experimentar problemas no motor, os freos e outros sistemas pola degradación acelerada da correa de transmisión, que ao ir bañada en aceite e mesturada coa gasolina sofre unha deterioración acelerada que termina por provocar un fallo crítico que inutiliza o vehículo.

 

Os enxeñeiros sosteñen que se trata dun fallo inevitable, sen reparación posible e que só se pode arranxar coa substitución do motor, algo que custa miles de euros. Este diario consultou con algúns talleres mecánicos e en todo a resposta foi a mesma: "Non compres os seus coches". A imaxe de Stellantis quedou tan tocada no mercado e son tantos os casos que os propios profesionais desaconsellan comprar os seus vehículos, mentres que no mercado da segunda man rexeitan adquirilos, sabedores dos problemas que carrexan estes vehículos. 

 

 

Fartos pola falta de solucións, desde AFESTEL sinalan que esta circustancia está a arruinar a moitas familias, que só teñen ese vehículo para o seu transporte e teñen que facer fronte a reparacións a un mantemento moi custoso, xa que o consumo de aceite está moi por encima do que correspondería a esta clase de turismos.  

 

UNHA SOLUCIÓN GLOBAL?

Na mesma liña, os afectados denuncian á casa automobilística pola "absoluta falta de comprensión e sensibilidade por parte da compañía para tentar resolver o drama que arrasa a miles de familias", postura coa que están "a animar aos afectados a saír á rúa para que os escoiten". Ademais de Barcelona, Sevilla, Zaragoza e Madrid tamén vivirán concentracións ao longo de novembro e decembro.

 

Sen solucións até a data, as reunións entre AFESTEL e a compañía redúcense a unha "solución global" sobre a que, até agora, non se deron máis detalles. No medio deste proceso, desde AFESTEL puxeron en marcha unha demanda podería sumar á denuncia que xa botou a rodar en Francia, onde outro colectivo de afectados expón levar a Stellantis ante a Xustiza para reclamar indemnizacións polos danos económicos e morais derivados dos motores defectuosos. 

 

 

 

Nese sentido, algunhas informacións, como que Stellantis expón ampliar o tempo de garantía, son vistos polo colectivo como unha forma de "gañar tempo". O exemplo atopámolo en Óscar, un dos afectados, ao que a súa garantía especial non lle cubriu a rotura da correa de ditribución cando o seu coche non chegaba aos 100.000 quilómetros e con menos de seis anos. A reparación custoulle 4.660 euros. 

 

"Non o podemos asumir. Levo un mes sen coche e non deixaron de marearme entre o taller e o servizo de atención ao cliente de Stellantis. En cada chamada dicíanme cousas diferentes e incongruentes e bótanse a culpa uns a outros. Un mes despois, Stellantis confírmame que non van facerse cargo porque a correa está rota e non desgastada e agora afirman que para beneficiar da garantía a correa debe estar só desgastada e non rota", denuncia. 

 

Motores
Foto: EP

 

PURETECH...E OUTROS DEFECTOS

Non é o único caso, xa que outros tiveron que asumir o cambio case completo do motor, pero tamén outros defectos de fabricación como o dos airbags. "Chámanme de Citroën para dicirme que os airbags están defectuosos de fábrica e que non funcionan, pondo en risco as nosas vidas. Néganme calquera tipo de indemnización, estou desesperada", lamenta unha afectada. Só en España, e segundo as cifras da DXT, hai uns 765.000 vehículos vendidos no país con eses motores defectuosos. 

 

 

As demandas de AFESTEL pasan por que Stellantis "recoñeza o defecto de fábrica, retire os vehículos para achatarrar e retorne os importes abonados por reparacións e mantementos excesivos", á vez que piden unha "compensación por cada día que o vehículo estivo parado sen coche de substitución para o usuario e que compense a desvalorización do vehículo".

 

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE