Pode prexudicar a vitoria de Le Pen a Stellantis Vigo? A planta de Balaídos pendente das eleccións francesas

A política económica de Agrupación Nacional está orientada a repatriar as principais firmas automobilísticas sobre as que o Estado ten unha participación accionarial. No caso de Stellantis foron moitos as mensaxes, tanto da ultradereita como de forzas moderadas, as que piden ao CEO do grupo, Carlos Tavares, que reforce a súa aposta no país galo, en detrimento de fábricas como a de Vigo. 


|

Marine le pen
Marine Le Pen | Foto: EP

 

Este domingo toda Europa estará pendente do que ocorra na segunda volta das eleccións lexislativas francesas, onde as últimas sondaxes colocan a Marie Le Pen moi preto da maioría absoluta, con estimacións duns 310 deputados, 21 por encima desa maioría. Este hipotético triunfo da ultradereita ten unhas consecuencias imprevistas a nivel continental e pode sacudir os mercados. Unha das industrias que mira con especial atención estas eleccións é a automobilística e, máis concretamente, o Grupo Stellantis, sobre o que Francia ten moito que dicir. A reacción a unha vitoria de Rassemblement National (Agrupación Nacional) pode ter o seu eco mesmo en Vigo, onde a continuidade da factoría, a medio prazo, podería verse comprometida. 


REPATRIAR A INDUSTRIA AUTOMOBILÍSTICA

política proteccionista da extrema dereita francesa pode xogar á contra da fábrica viguesa, con Citroën Peugeot como emblemas dos modelos franceses. Le Pen avogou sempre por reforzar esta industria no país e tivo no modelo de Stellantis unha das súas críticas máis feroces. 

 

De feito, desde Agrupación Nacional xa criticaron no seu día o “escandaloso”, como así o cualificaron, salario do CEO do Grupo Stellantis, Carlos Tavares. "Unha das maneiras de reducir este pago, que adoita ser desproporcionado coa vida económica, é talvez admitir aos traballadores como accionistas", propuxo entón Le Pen. 

 

 

A forte presenza en Francia das marcas herdeiras do Grupo PSA, que aínda conta cun número relevante de factorías no país galo, poden ser un instrumento de presión para retirar á compañía doutros mercados e centralizar a produción en Francia. Esta foi sempre unha das aspiracións do goberno francés, que forzou a maquinaria en distintas ocasións para deslocalizar as fábricas da marca e traelas de volta ao seu territorio

 

Macron perseguiu durante anos esa repatriación de empresas e o ministro de Economía, Bruno Le Maire, nunca escondeu a súa vontade de iniciar unha reconquista ao considerar que “a industria automobilística francesa hase deslocalizado demasiado”. Esta é unha tese que parece compartir Le Pen e non beneficiaría a plantas como a de Balaídos, en gran medida por ser o Estado francés o que conta cun 6% do accionariado da compañía, resultado da fusión do Grupo PSA con Fiat Chrysler Automobiles en xaneiro de 2021.
 

 

FREO Ao VEHÍCULO ELÉCTRICO 

Ademais, propostas destas eleccións como retirar a prohibición de venda de automóbiles con motor de combustión a partir de 2035 pode ser unha das bazas de Le Pen, xa que isto suporía para Stelantis retardar -que non deter- os investimentos que ten en marcha de face a impulsar o mercado dos coches eléctricos, que aínda non terminou de despegar en España.

 

De feito, a líder de RN sempre defendeu que a transición enerxética debe realizar pero dunha maneira “moito máis lenta” fronte a decisións que cualificou como “violentas” sobre as clases populares. A “ecoloxía punitiva”, como definiu nun dos debates electorais de 2022, por culpar á cidadanía de “non comprar un coche eléctrico aínda que non teñan recursos para iso”, é un das mensaxes que mellor calou no electorado e entre os empresarios.
 

O do vehículo eléctrico é outro tema recorrente na política francesa e que toca directamente a España. Hai só un ano Le Maire demandou a Stellantis que aumentase a produción de vehículos eléctricos no país abrindo o abanico a producir tamén modelos pequenos, como os Peugeot 208-e que se fabrican hoxe en España, e non só os coches eléctricos de alta gama que si chegan do outro lado da fronteira. 
 

UNHA FUSIÓN STELLANTIS-RENAULT?

As axudas públicas francesas para Stellantis e a carreira coas marcas chinesas, que hoxe marcan o paso, son un elemento de presión máis para convencer a Tavares de levar a fabricación a solo francés e asumir un reto que hoxe o CEO de Stellantis aínda elude, admitindo que “a estrutura Chinesa está mellor adaptada” que a europea. 
 

O mellor precedente neste sentido foron os intentos, até agora infrutuosos, do Goberno de Francia para buscar unha fusión entre dous grandes grupos: Stellantis e Renault. Esta alianza ten como obxectivo ser a gran competencia co vehículo eléctrico chinés e a súa participación nas dúas compañías -o Estado posúe o 15% de Renault- podería ser clave para que cristalice esta operación, sobre a que xa sondaron ás dúas firmas en febreiro coa oposición de Stellantis e o silencio de Renault como resposta. 
 

Tavares y macron
Tavares e Macron | Foto: EP

 

Como contrapartida, en Francia aplicaron unha serie de medidas que benefician a produción local e tratan de pór coto á importación asiática. Por agora a fusión entre os dous grupos está moi lonxe, pero de axigantar a velocidade coa que China se apropia do mercado, esta opción podería gañar máis empaquetado e o selo “fabriquei en France” facer realidade. 

 

 

Por outra banda, se engadimos a todo isto a promesa de Jordan Bardella, o candidato de Agrupación Nacional, de lograr para Francia un modelo similar ao da “excepción ibérica” en materia enerxética, o prezo da luz podería ser outro reclamo para que as empresas regresen ou deriven o traballo a Francia, onde os custos de produción reduciríanse ao ser o custo da enerxía máis baixo. 

 

REDUCIR CUSTOS, O GRAN OBXECTIVO DE TAVARES

Por agora, Tavares sempre se mostrou contrario á “relocalización forzada” e xa tivo as súas rifas con gobernos extremistas como o italiano de Meloni, que reprendeu a Stellantis pola falta de investimentos no país, con Fiat Alfa Romeo ou Maserati, liñas de tradición italiana hoxe dentro do Grupo Stellantis, no centro da disputa. 

 

En calquera caso, a gran meta de Tavares sempre foi a de reducir custos e buscar novas rexións onde a fabricación resulte tan eficiente como barata. Até agora a de Balaídos sempre foi como unha das plantas máis rendibles do grupo, aínda que iso non se traduciu en beneficios para os operarios, algo que molestou a sindicatos como a CUT, que demandan unhas mellores condicións laborais na factoría olívica que vaian acordes ao bo nivel demostrado polo persoal. 
 

 

A pesar diso, en Vigo seguen sendo noticia os "reaxustes de actividade" que puxo en marcha a compañía, tamén como consecuencia da competencia co mercado chinés que provocou "unha baixada na cadencia de produción". Por agora, e sen saber o número de traballadores afectados, o primeiros acordo coa maioría da comisión negociadora indican que "se priorizará a voluntariedad" nesas mobilidades de quendas e/ou sistemas.

 

 

Por isto, se o próximo Goberno de Francia promételle reducir os custos, talvez Tavares reformule o seu plan de negocio, xa que tamén en España condicionou sempre a súa continuidade a que o fluxo de axudas estatais siga facendo virar o muíño da produción de coches, xa sexan Citroën, Peugeot ou Fiat e na planta que sexa, pero onde saia máis barato. 


 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE