Navantia Ferrol renovará as cinco fragatas F-100 grazas a un millonario investimento
A Armada dispón de cinco fragatas desta serie. Están consideradas a columna vertebral do poder mariño español e un referente en tecnoloxía. Con todo, xa teñen os seus anos, construíronse a primeira década dos 2000, con entregas graduadas entre 2002 e 2012. Por iso, o Estado ha aprovado a súa renovación, que levará a cabo ao mesmo tempo que se constrúen a nova xeración, as fragatas F-110. Boas noticias para o estaleiro galego.
A aprobación do programa de Modernización de Media Vida (MMV) das fragatas F-100 clase ‘Álvaro de Bazán’ marca un novo fito para a industria naval galega e para a Ría de Ferrol, onde se acometerán todas as tarefas de renovación. O Consello de Ministros autorizou a orde de execución deste ambicioso proxecto, valorado en 3.200 millóns de euros, co obxectivo de estender a vida operativa dos buques até 2045 e garantir que a Armada Española manteña unha posición tecnolóxica de referencia no ámbito internacional..
O programa, cunha duración prevista de dez anos (120 meses), desenvolverase integramente nos estaleiros de Navantia en Ferrol, os mesmos nos que foron construídas as fragatas F-100 entre 2002 e 2012. Esta decisión reforza o papel estratéxico da cidade galega como centro crave da construción e modernización naval militar en España, e espérase que supoña un impulso económico e laboral de gran magnitude para toda a comarca.
De acordo coas estimacións oficiais, a modernización das cinco unidades terá un impacto medio anual de 215 millóns de euros no PIB, ademais de xerar ao redor de 3.500 postos de traballo entre empregos directos, indirectos e inducidos. Este reforzo económico non só consolidará a carga de traballo na Ría de Ferrol durante a próxima década, senón que sosterá o tecido industrial e tecnolóxico local, potenciando a competitividade do sector naval galego.
O plan enmárcase dentro do Plan Industrial e Tecnolóxico para a Seguridade e a Defensa, aprobado polo Goberno o pasado mes de abril, como parte dunha estratexia máis ampla de modernización das capacidades das Forzas Armadas. O seu propósito é manter o potencial militar e tecnolóxico de España nun contexto de crecentes esixencias internacionais en materia de seguridade e defensa.
O programa MMV centrarase en actualizar sistemas crave das fragatas para eliminar obsolescencias e mellorar a súa operatividade, eficiencia e capacidade de resposta en contornas de alta esixencia. Entre os traballos que se prevén figuran a renovación dos sistemas de combate, comunicacións, sensores e armamento, ademais da mellora da habitabilidade, a eficiencia enerxética e a sustentabilidade dos buques. Estas actuacións permitirán que as fragatas sigan sendo plenamente operativas durante polo menos dúas décadas máis.
As F-100, deseñadas e construídas por Navantia para a Armada Española, son referentes na enxeñaría naval militar europea. O seu recoñecemento internacional débese, en gran parte, a que foron as primeiras fragatas europeas en integrar o sistema de combate AEGIS, unha tecnoloxía estadounidense de última xeración que permite a detección e neutralización simultánea de ameazas aéreas, submarinas e de superficie. Este sistema constitúe o núcleo tecnolóxico do programa e un dos elementos que máis evolucionará no proceso de modernización.
As fragatas F-100 construíronse na factoría de Ferrol entre finais dos anos 90 e a primeira década dos 2000, con entregas graduadas entre 2002 e 2012. Todas foron levantadas nos estaleiros entón de Izar, hoxe Navantia, na ría de Ferrol.
En concreto, a F-101 Álvaro de Bazán foi botada no ano 2000 e entrou en servizo en 2002, marcando o inicio da serie e a incorporación de España ao reducido grupo de mariñas con fragatas equipadas co sistema AEGIS. Ao longo dos anos seguintes completouse a construción e entrega das F-102, F-103 e F-104, até culminar coa F-105 Cristóbal Colón, cuxa construción comezou cara a 2006 e que se incorporou á Armada en 2012, pechando a serie.
Ricardo Domínguez, presidente de Navantia, subliñou que o proxecto de modernización garante que España manteña as súas capacidades “na vangarda tecnolóxica da defensa naval”. Ao seu xuízo, a actuación sobre as F-100, xunto coa construción das novas fragatas F-110. Domínguez destacou ademais que a colaboración entre o Ministerio de Defensa e Navantia reforza a soberanía industrial e o liderado tecnolóxico do país nun sector altamente competitivo.
As F-100 clase ‘Álvaro de Bazán’ son fragatas multipropósito deseñadas para operar en escenarios de máxima esixencia, con capacidades avanzadas en defensa aérea, antisubmarina e antisuperficie. Entre as súas misións inclúense a protección integral da flota, a defensa de grupos navais, e a operación como buques insignia de mando e control. Grazas á súa tecnoloxía e deseño, son capaces de integrar en flotas da OTAN e participar en operacións internacionais, o que contribuíu de forma decisiva á proxección exterior da Armada Española.
A modernización integral permitirá tamén homologar parte das súas capacidades coas futuras F-110, xerando sinerxías tecnolóxicas e loxísticas que fortalecerán a interoperabilidad da flota española. Ademais, o proceso servirá para incorporar novas ferramentas de dixitalización, intelixencia artificial e mantemento predictivo, áreas nas que Navantia está a apostar de maneira decidida como parte da súa estratexia de transformación industrial.
Para Ferrol e a súa contorna, o proxecto percíbese como unha inxección de estabilidade e dinamismo económico, especialmente relevante nun contexto de transición industrial. A actividade derivada do programa MMV asegurará unha década de carga de traballo sostida, e espérase que teña efectos positivos sobre sectores auxiliares como a metalurgia, a electrónica, a loxística e o deseño tecnolóxico. A cadea de valor local verase reforzada, consolidando á comarca como epicentro da construción naval militar no Atlántico europeo.
O avance deste programa sumarase aos traballos xa en marcha nos estaleiros ferroláns coas F-110, cinco novas fragatas de última xeración que están chamadas a substituír progresivamente ás actuais F-80. Ambas as liñas de traballo –a construción das F-110 e a modernización das F-100– configuran un horizonte de actividade sostida en Navantia Ferrol até mediados da próxima década, situando a Galicia no centro neurálxico da innovación naval española.
Escribe o teu comentario