Chamada da DXT para adquirir as balizas V-16, obrigatorias desde xaneiro e "sen prórroga" para os tardegos

A DXT informa que non hai previsión de prorrogar o tempo de marxe para comprar este novo elemento obrigatorio.


|

Baliza V16 de emergencia para vehículos, a 21 de noviembre de 2025, en Madrid (España). La baliza V16 conectada será obligatoria a partir del 1 de enero de 2026 para señalizar averías o situaciones de emergencia en carretera, en sustitución de los triángu
Foto: EP

 

O director xeral de Tráfico, Pere Navarro, advertiu de que "non vai haber prórroga" respecto da entrada en vigor das balizas V-16 a partir do 1 de xaneiro de 2026 para sinalizar avarías e accidentes na estrada, sobre o cal avoga por non esperar ao último día para a súa compra e lembra que non substitúe a ter que chamar á compañía de seguros para que envíe un guindastre e arranxar a incidencia en cuestión.
 


Desta maneira pronunciouse, en declaracións aos medios, tras participar no acto de toma de posesión do xefe provincial de Tráfico de Badaxoz, José Luís Capilla, na Delegación do Goberno, na capital pacense, onde foi preguntado pola entrada en vigor das balizas luminosas V-16 conectadas.

Respecto diso, sinalou en primeiro lugar que cada ano se teñen entre 20 e 25 falecidos por atropelo que baixaran do coche. "Eu non digo que todos fosen colocar o triángulo, pero é evidente e non porque o diga eu, calquera de vostedes que baixe a colocar o triángulo a 50 metros por detrás do coche sabe que aquilo é perigoso", explicou, xunto con que "dándolle voltas" ven que hai unha solución como estas balizas, que entran en vigor en 1 de xaneiro do 2026, como así o anunciaron hai cinco anos.

"Hai cinco anos que o anunciamos que isto entraría en vigor o 1 de xaneiro de 2026, co cal non vai haber prórroga", asegurou, para pór o foco en segundo lugar en que o español afai esperar o último día para compralo, a tenor do cal convida a non facelo.
 


Acto seguido, expuxo que "como sempre" as policías de tráfico "serán flexibles" e durante un tempo estarán a informar sen multar, posto que "o obxectivo é, entre todos, consolidar que se utilice o sistema", que busca a mellora ante "o risco, evidente risco, de atropelo na estrada", en relación ao cal rexeita que ao colocar a V-16 e dada a súa conectividad "xa se acabou todo", dado que hai que seguir chamando á compañía de seguros para que vinga o guindastre e retire o coche ou arranxen o dano, "é dicir, unha cousa non substitúe á outra, non nos equivoquemos".

Así mesmo, profundou en que "é verdade" que nace en España e é un invento ou iniciativa española, e que unha vez llo presentaron e explicaron, estudárono e valoraron con algúns expertos, ante o que "todo o mundo" dilles que "ten todo o sentido do mundo" e que "vale a pena", de maneira tal que será o primeiro país do mundo en polo en marcha e "é verdade" que foron a Bruxelas a explicalo e que hai "moita expectación para ver que resultado dá", polo que "están a esperar a ver como funciona".
 

V 16
Foto: EP


Así, pediu que se utilice e indicou que, a partir do 1 de xaneiro, farase un seguimento para poder valorar a utilidade do resultado da baliza V-16.

 

TOLERANCIA CERO EN ALCOL

Doutra banda e en relación a outros cambios na normativa de tráfico de face ao próximo ano, Pere Navarro referiuse ao proxecto de lei de tolerancia cero en alcol, que "leva xa moitos meses no Congreso" e ante o que "non hai escusas" cando están "de acordo" o Concello de Barcelona ou o de Madrid, a Federación Española de Municipios e Provincias (#FEMP), asociacións de vítimas ou asociacións e entidades de seguridade viaria e, coa súa aprobación, "probablemente poderemos evitar algún accidente e algunhas lesións".

"?Non hai escusas, pedimos, imploramos, por favor, que o leven a votación que o voten xa e que aproben a medida", aseverou, á vez que matizou que este tema "pecha o círculo da política de alcol e condución" tras iniciativas como o condutor alternativo e que unha persoa non beba, a promoción de microbuses para congresos, vodas e actos ou a cervexa cero cero, que "nace en España", ante o que insiste en que "non é suficiente": "se ti bebes non conduzas, se alguén dos que está contigo bebeu, é a túa responsabilidade non deixarlle conducir".

Así mesmo e respecto da nova normativa europea do carné para mozos de 17 anos, lembrou que se trata dunha nova directiva europea que leva aparellada como obrigatorio para os países membros a condución acompañada até a maioría de idade, así como que teñen tres anos de prazo para trasponerlo á normativa española e "é mellor facelo ben que facelo rápido".

Neste sentido, van crear un grupo de traballo, con autoescolas e expertos, ao redor de "a mellor forma e modo de facelo" e lembrou que vén por unha directiva europea, aínda que recoñece que non está "seguro" de que sexa unha "gran mellora" para a seguridade e para reducir a sinistralidade. "Vén sobre todo dos países nórdicos que non teñen condutores profesionais e tamén queren baixar a idade para conducir de camións e autobuses, cousa que nese país non imos facer", dixo.
 


Finalmente e preguntado pola necesidade de que haxa un seguro de responsabilidade civil para os condutores de patinetes eléctricos, Pere Navarro indicou que no ámbito urbano na DXT fan o que lles piden os concellos, que lles pediron devandito seguro para o patinete desde a FEMP, e que é un seguro novo que leva a Dirección Xeral de Seguros, Ministerio de Economía, que son os responsables do seu deseño e aplicación.

 

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE