Folga nos autobuses por Nadal na Coruña, advirten os tres sindicatos crave

O sector do transporte de viaxeiros por estrada na provincia da Coruña asómase ao conflito total. Tras cinco anos de parálises na negociación do convenio colectivo, os sindicatos maioritarios (#CIG, UXT e CCOO) dixeron basta. A oferta da patronal, cualificada de insultante, foi o detonante para anunciar un calendario de mobilizacións que ameaza con paros en decembro e unha folga indefinida despois de Nadal. O conflito afecto a case 2.000 empregados e ameaza a mobilidade de miles de usuarios diarios.


|

Presentaciu00f3n de las movilizaciones en el sector de transporte de viajeros por carretera en una foto de CIG
Presentaciu00f3n das mobilizacións no sector de transporte de viaxeiros por estrada nunha foto de CIG

 

A paciencia dos traballadores esgotouse. As tres centrais sindicais explicaron que a negociación leva bloqueada desde que o anterior convenio caducou en 2020. Denuncian que a patronal mantivo unha postura inmovilista durante este lustro. Despois dunha enorme insistencia sindical, a única proposta empresarial sobre a mesa consiste nun incremento salarial do 1,2% para o ano 2025, unha cifra que os representantes dos traballadores consideran unha "convocatoria de folga" en si mesma.

 

O detonante é o salario, pero o problema é moito máis profundo. Os sindicatos critican que a patronal se nega en rotundo a "tocar nada" do articulado. O convenio vixente está, segundo as súas palabras, "súper anticuado, desfasado e obsoleto". Aseguran que foi excedido pola lexislación actual en múltiples materias, pero as empresas néganse a abordar cuestións crave como a redución de xornada, os avances na conciliación familiar ou calquera tipo de mellora laboral ou social.

 

Xornadas de 15 horas e falta de substitución

 

O representante da CIG na mesa de negociación, Ernesto López Rei, foi tallante ao describir a situación. Asegurou que a única alternativa que lles deixaron para desbloquear a situación "é o conflito". Esta postura será trasladada ás asembleas de traballadores que se celebrarán proximamente. A folla de ruta está clara: primeiro, concienciar ao sector; despois, xornadas de folga puntuais en decembro; e, se non hai avances, un paro indefinido tras as festas do Nadal.

 

 

 

A precariedade das condicións laborais é un dos eixos centrais da protesta. Desde UXT, Iván Cancela quixo deixar claro que non se trata dunha demanda meramente salarial. Cancela denunciou a falta total de conciliación no sector, con "xornadas de 14 e 15 horas en pleno século XXI" e quendas de nove horas sen os descansos estipulados. Esta situación, afirman, está a estrangular ao sector e escorrentando a novos condutores.

 

Sergio Branco, de CC.OO., abundou nesta idea, sinalando a grave "falta de substitución xeneracional". Cuestionou como se pode atraer a mozos ao sector coas condicións actuais. Branco criticou que a patronal só queira falar dun "incremento salarial mínimo, que non é acorde á realidade actual", especialmente nun contexto de perda de poder adquisitivo xeneralizada. Os traballadores senten abandonados e sen futuro profesional.

 

Una imagen de archivo de una pasada huelga de autobuses en Santiago
Unha imaxe de arquivo dunha pasada folga de autobuses en Santiago

 

A Xunta, sinalada pola súa inacción

 

Como primeiro paso para visibilizar a protesta, as tres organizacións convocaron unha manifestación para o vindeiro luns, 10 de novembro. A marcha partirá ás 11:00 horas da estación de autobuses da Coruña e concluirá en Entrejardines, un punto neurálxico para as liñas de autobús da cidade. Os sindicatos definen esta mobilización como unha "advertencia simbólica" dirixida á patronal, á opinión pública e, moi directamente, á Xunta de Galicia.

 

De feito, os sindicatos elevaron o ton das súas críticas contra o Goberno galego. Ernesto López cuestionou o papel da Xunta nun sector crave para a mobilidade de Galicia. "Ou hai unha mediación da Xunta, ou aquí alguén toma cartas no asunto, ou me parece que isto está máis claro que a auga", exhortou o sindicalista. Acúsanlle de "non mover" mentres as grandes empresas manteñen a súa postura de bloqueo.

 

Os representantes dos traballadores vinculan directamente a precariedade actual co modelo de concesións autonómicas. López asegurou que o transporte de viaxeiros "está a ser despezado desde fai un lustro", un feito que relaciona co fraccionamiento do sector a través da UTE (Unións Temporais de Empresas) e os lotes de concesións. Consideran que tanto as grandes compañías como o propio Goberno autonómico son responsables desta degradación.

 

Os portavoces sindicais tamén rebateron o habitual argumento empresarial sobre a falta de rendibilidade dalgunhas liñas. Cuestionaron o discurso da patronal, lembrando que "as empresas todos os anos reciben unha chea de subvencións". Sinalaron que o prezo do billete está fortemente subvencionado pola administración, e que, a pesar diso, "permítense o luxo de deixar á xente tirada nas estacións de autobuses", en referencia a servizos que non se cumpren.

 

O conflito parece, por tanto, "servido" para o mes de decembro. Os sindicatos insisten en que a pelota está no tellado da patronal e da administración autonómica, á que esixen unha mediación real. Advirten que non dubidarán en levar a folga até as últimas consecuencias se non se atenden as súas demandas para actualizar un convenio obsoleto e dignificar as condicións dos case 2.000 traballadores do sector na provincia.

 

A manifestación do luns será o termómetro para medir a forza do sector e o primeiro aviso dun inverno que se prevé complicado para a mobilidade por estrada na Coruña. Os usuarios, que dependen deste servizo público para o seu día a día, quedan á espera dunha negociación que leva cinco anos encallada.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE