Renault e Dacia chaman a revisión en España máis de 20.000 vehículos por un fallo no freo de man

O fabricante Renault comunicou ao sistema europeo de alerta rápida de produtos perigosos non alimentarios a existencia dun problema de seguridade detectado en varios dos seus modelos automáticos, ao que tamén se suman unidades da marca Dacia. A advertencia, que afecta a un número considerable de vehículos vendidos en toda Europa, podería ter un impacto directo en máis de 20.000 coches que circulan actualmente en España, segundo estimacións realizadas pola Organización de Consumidores e Usuarios (OCU).


 


|

Archivo - Detalle de un trabajador de una fábrica de Renault.
Arquivo - Detalle dun traballador dunha fábrica de Renault.

O fallo identificado céntrase na función do freo de estacionamento automático asociado á panca de cambios. Concretamente, nos modelos implicados, ao colocar a caixa de cambios na posición "P" de parking, o sistema non activa sempre de maneira automática o freo de man, o que deixa ao vehículo exposto a desprazar se se atopa nunha superficie inclinada. Unha situación considerada de alto risco de accidente, especialmente se o condutor esquece activar manualmente o freo.

 

Modelos afectados en Renault e Dacia

A propia Renault confirmou que a incidencia afecto a varios dos seus modelos automáticos fabricados nos últimos meses. Entre os afectados figuran os Renault Austral, Captur, Espace, Rafale, Scenic e Symbioz, xunto aos Dacia Duster producidos entre abril de 2024 e maio de 2025. Segundo os cálculos da OCU, se efectivamente todos os vehículos fabricados nestas condicións presentasen o defecto, en España circularían máis de 20.000 coches con este risco, o que obriga a unha rápida intervención da compañía.

A afectación limítase aos modelos automáticos e non inclúe en principio as versións manuais. En calquera caso, tanto Renault como Dacia activaron un protocolo de aviso aos seus clientes para convocalos a revisión na rede oficial de talleres.

 

 

A Dirección Xeral de Tráfico (#DXT) está a colaborar coa marca francesa para identificar a todos os propietarios das unidades defectuosas. Os clientes recibirán comunicacións personalizadas para acudir aos talleres autorizados e emendar a avaría sen custo algún. Renault, de acordo coa normativa comunitaria, confirmou que a reparación se realizará de forma totalmente gratuíta, sen que os usuarios deban asumir gastos derivados.

 

Desde OCU recomendaron aos condutores que verifiquen de inmediato se o seu vehículo se atopa entre os modelos afectados, especialmente nos casos nos que o coche se adquirise de segunda man, xa que é posible que eses propietarios non figuren na base de datos orixinal da compañía. A organización de consumidores lembra que a obrigación legal de responsabilidade sobre a seguridade do produto recae no fabricante e non nos usuarios, polo que a reparación debe realizar de maneira urxente e sen demoras.

 

Reaccións e advertencias da OCU

A OCU subliñou a importancia de que os propietarios non pospoñan a revisión, xa que un fallo no freo de estacionamento pode derivar en sinistros graves. O organismo de defensa do consumidor recalca que, aínda cando por costume moitos condutores activan sempre o freo de man de forma manual, hai un número importante de usuarios que confían na seguridade automática dos sistemas de retención, sobre todo en coches de última xeración.

 

A entidade destaca ademais que este caso ilustra a relevancia do sistema europeo de alertas de produtos perigosos, que desde hai décadas recompila e difunde información para evitar riscos entre os consumidores da Unión Europea. O aviso, xestionado a través da canle de seguridade de produtos non alimentarios, garante que as autoridades de todos os Estados membros poidan intervir rapidamente ante defectos de fabricación que comprometan a seguridade viaria.

 

A resposta de Renault e Dacia

A firma francesa ha sinalado que a orixe do problema está relacionado cun fallo na calibración do software que xestiona a interacción entre a posición "P" da transmisión e o freo de estacionamento electrónico. Os fabricantes insisten en que se trata dunha incidencia localizada e facilmente corrixible mediante a actualización e substitución de determinados compoñentes electrónicos nos modelos sinalados.

 

Nesa liña, Renault e Dacia defenden reaccionar de maneira dilixente, notificando o problema ás autoridades europeas e activando as campañas de revisión en todos os países afectados. A compañía recalca que a colaboración dos propietarios é crucial, xa que o risco persistirá mentres non se levou a cabo a reparación en taller.

 

OCU, que opera en España desde 1975 analizando produtos, servizos e o seu impacto na vida cotiá, volveu a reclamar mecanismos máis áxiles de comunicación entre fabricantes e consumidores. Segundo a entidade, en moitos casos quen adquiren coches de segunda man quedan fóra dos avisos oficiais, o que prolonga innecesariamente a exposición a riscos que xa foron identificados.

 

Para este caso en particular, a organización aconsella a calquera propietario dun Renault ou Dacia adquirido nos últimos meses que se poña en contacto co servizo de atención ao cliente da marca para comprobar a situación. De confirmar a afectación, recomenda esixir cita inmediata para a reparación.

Sen comentarios

Escribe o teu comentario




He leído y acepto la política de privacidad

No está permitido verter comentarios contrarios a la ley o injuriantes. Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios que consideremos fuera de tema.

Galiciapress
Praza da Quintana, 3; 15704 Santiago de Compostela
Tlf (34)678803735

redaccion@galiciapress.es o direccion@galiciapress.es
RESERVADOS TODOS OS DEREITOS. EDITADO POR POMBA PRESS,S.L.
Aviso legal - Política de Cookies - Política de Privacidade - Configuración de cookies - Consello editorial - Publicidade
Powered by Bigpress
CLABE